• Anonym (Hur ska jag tänka?)

Min pappa är kär i en i min ålder

Hej! vill gärna höra lite kloka ord om detta.

Jag är 40 år och min pappa är 68. Jag har även en bror som är 42. Vår pappa har varit ihop med vår mamma i typ 40 år någonting och de har väl alltid haft det hyfsat ihop vad vi har förstått, pappa har alltid varit en ?kvinnotjusare? och är en riktig charmör men säger alltid att han har den vackraste av kvinnor och att hon är det bästa han har. De har ett stort kontaktnät och har företag ihop, bor på liten ort där alla känner alla och de är liksom ett par som alltid varit tillsammans och stöttat andra i byn. 

Men nu vacklar det rejält då han har berättat för mig att han är hopplöst kär och förälskad i en annan kvinna sedan två år tillbaka. Detta är ingen ny kvinna för oss, vi känner henne också sedan tidigar. Problemet är att hon är 30 år yngre än honom och alltså i våran ålder. Samtidigt som jag önskar att han mår bra så känns det konstigt, ska hon vara med på släktmiddagar och umgås med våra barn liksom? Det är många tankar som snurrar men kanske framförallt för pappa som inte vet varken ut eller in. Han vet helt enkelt inte om han ska satsa eller stanna utan verkar vilja höra våra åsikter först på nåt vis. Jag vet bara inte hur jag ska ställa mig till detta. Kvinnan är seriös och ingen ?golddigger?, hon har nog snarare mer pengar än honom. Hon är snäll också, men just åldern, jösses. Och så mamma som inte verkar veta vidden av allting ännu, hon verkar tro att det är någon liten förälskelse bara. 

• Svar på tråden Min pappa är kär i en i min ålder
  • Anonym (Anonym)
    Fridolini skrev 2025-04-08 00:43:43 följande:
    Så du påstår att jag är snuskig för de?
    Ja!
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Karl) skrev 2025-04-07 23:29:02 följande:
    Ja, kul att höra att kärleken har segrat.

Det är viktigt att förstå att här inne finns väldigt många avundsjuka äldre kvinnor (under falsk flagg) som avskyr tanken på äldre man och yngre kvinna.

För dem får det inte existera kärlek med för stor åldersskillnad för det tål dom inte. Dom skiter i andra människors sanna kärlek, bara deras egen bittra avundsjuka skall tillåtas existera.

Min erfarenhet säger att det är mer fördomar mot äldre kvinnor med yngre män.

Min man är sju år äldre än mitt äldsta barn, det har aldrig varit ett problem irl. Men jösses så mycket åsikter jag fått av dubbelanonyma människor bl a här i forumet.

Mvh, kvinna 60 år.
  • Anonym (J.A)
    Fridolini skrev 2025-04-07 23:24:15 följande:
    Usch?
    Är du en bitter kvinna? Åldern är bara en siffra som kärleken inte bryr sig om. Du kanske skulle börja tänka i andra banor så kanske du får något du också :) Avundsjuka och bitterhet kommer msn inte långt med.
  • Anonym (Hur ska jag tänka?)
    Anonym (Fru) skrev 2025-04-07 23:14:54 följande:

Jag har liknande med min man. Hans barn är nära mig i åldern. Jag kan förstå att dom funnit detta rätt obekvämt. När vi haft middagar och liknande och med deras kusiner så är jag t o m yngre än vissa av kusinerna. 

Men idag vet dom att det inte funnits någon annan kvinna som varit bättre för deras pappa. Jag har absolut inte valt honom för några pengar, jag är tillsammans med honom pga kärlek och ingenting annat. 

När hans barn sett oss tillsammans så förstår dom ju varför vi blivit ett par. Att vi bara klickar och är självklara med varandra. 

Men var det inte tufft i början? Pratade de med dig om saken eller var det kanske bara lite ?stelt? typ? Var han singel när du träffade honom?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (J.A) skrev 2025-04-08 08:17:54 följande:
    Är du en bitter kvinna? Åldern är bara en siffra som kärleken inte bryr sig om. Du kanske skulle börja tänka i andra banor så kanske du får något du också :) Avundsjuka och bitterhet kommer msn inte långt med.
    Fridolini är bara 19 år.
    Men alla andra är snuskiga och äckliga förutom hon.
  • Anonym (Vad hände?)
    Anonym (Karl) skrev 2025-04-07 23:29:02 följande:
    Ja, kul att höra att kärleken har segrat.

Det är viktigt att förstå att här inne finns väldigt många avundsjuka äldre kvinnor (under falsk flagg) som avskyr tanken på äldre man och yngre kvinna.

För dem får det inte existera kärlek med för stor åldersskillnad för det tål dom inte. Dom skiter i andra människors sanna kärlek, bara deras egen bittra avundsjuka skall tillåtas existera.

Vad hände med att alla kvinnor har så stora valmöjligheter att de kan välja och vraka bland alla stackars män? Om det vore sant så skulle det inte finnas anledning till svartsjuka. Så något av det är fel. Förmodligen båda.
    Låter mest som att du har väldiga vanföreställningar. 
    Man kan tycka att viss åldersskillnad är oklädsam alldeles oavsett.
    Stackars kvinnan som varit med ts pappa. Ska hon bli vårdbiträde hemma på heltid snart tro? Det händer förr eller senare i förhållanden med stor åldersskillnad oavsett hur vuxna båda är.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Min pappa är kär i en i min ålder