• Anonym (2)

Hur blir man annorlunda än den man är?

Ja, hur?
    För det första ser jag verkligen förjävlig ut. Vet det. Jag skulle kunna sminka mig, det sjuka är: även om jag skulle försöka/gå en sminkkurs, så skulle jag fortfarande inte kunna det. 
    Jag är verkligen svindålig. Precis som jag är dålig på att köra bil. 

Vet att vissa säger att man ska vara sig själv, men tänk om man inte är en bra person? Jag har fått ett liv jag vill inte, blivit en person jag inte vill bli. Självklart är det mitt egna fel. 
    Alla är arga på mig. Även jag själv. 

Vill bli snäll. Hur? Äta pepparkakor? Bli frälst? Jag är ganska intresserad utav religion redan, speciellt kristendomen. 

Jag hatar mig själv. Vet knappt vad jag ska börja. 
    Usch.

• Svar på tråden Hur blir man annorlunda än den man är?
  • Anonym (Ruttnar)

Man är den man är. Sedan kan man jobba på vissa saker, i terapi till exempel, men i grunden är man den man är.

Gällande sminkning så ger övning färdighet. Om du får hjälp och sedan övar varje dag kommer du att bli mycket bättre.

• burleskburkläsk
    Anonym (2) skrev 2025-04-09 18:08:47 följande:
    Hur blir man annorlunda än den man är?

Ja, hur?
    För det första ser jag verkligen förjävlig ut. Vet det. Jag skulle kunna sminka mig, det sjuka är: även om jag skulle försöka/gå en sminkkurs, så skulle jag fortfarande inte kunna det. 
    Jag är verkligen svindålig. Precis som jag är dålig på att köra bil. 

Vet att vissa säger att man ska vara sig själv, men tänk om man inte är en bra person? Jag har fått ett liv jag vill inte, blivit en person jag inte vill bli. Självklart är det mitt egna fel. 
    Alla är arga på mig. Även jag själv. 

Vill bli snäll. Hur? Äta pepparkakor? Bli frälst? Jag är ganska intresserad utav religion redan, speciellt kristendomen. 

Jag hatar mig själv. Vet knappt vad jag ska börja. 
    Usch.

Smink är inte det viktigaste.

Jobba på tankar, känslor, mående och mål.

Hur gammal är du?
  • Anonym (2)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-09 18:33:14 följande:
    Smink är inte det viktigaste.

Jobba på tankar, känslor, mående och mål.

Hur gammal är du?
    Mmm.

Har många konstiga och jobbiga tankar.
    Alla tankar 24/7 bombaderar mig. 
    Får ingen ro. 
    Analysera hela tiden Varför det har blivit som det har blivit. Men samtidigt vetjag det. 
    Det hjälper inte att analysera det. 

Mår extremt dåligt. Men jag förtjänar nog det. Eller i vart fall handlingar får konsekvenser. 

Alldeles för gammal. Har existerat för länge. Till lott försvar, jag har försökte ta livet av mig när jag var ung. Borde ha dött.
  • Anonym (meditation)

Meditation har hjälpt mig.

Och kristendomen faktiskt. 

Har verkligen ogillat mig själv tidigare i livet, men har numera ganska varma känslor för mig själv. 

Har både ansträngt mig på egen hand och med proffshjälp. 

Har dock fortfarande flashbacks av dåliga val jag har gjort i livet.  Och från dumma saker jag har gjort som förstört för mig och andra.

• burleskburkläsk
    Anonym (2) skrev 2025-04-09 18:46:36 följande:
    Mmm.

Har många konstiga och jobbiga tankar.
    Alla tankar 24/7 bombaderar mig. 
    Får ingen ro. 
    Analysera hela tiden Varför det har blivit som det har blivit. Men samtidigt vetjag det. 
    Det hjälper inte att analysera det. 

Mår extremt dåligt. Men jag förtjänar nog det. Eller i vart fall handlingar får konsekvenser. 

Alldeles för gammal. Har existerat för länge. Till lott försvar, jag har försökte ta livet av mig när jag var ung. Borde ha dött.
    Du ville bli snäll sa du, det är ju ett val man gör...vad gör dig så hemsk som du tror?

Försök att välja tider att analysera jobbiga tankar på...resterande av tider förbjud dig själv att tänka negativt...ju längre du gräver dig ner ju jobbigare blir det för dig att komma upp.

Du måste finna dig själv av värde...inte lönt att älta gammalt...förstår att du gått genom mycket men du är skyldig dig själv att få rätsida och må bra...

Skit I smink...utseendet är långt från det viktigaste, ändra beteendemönster och mörka tanka om dig själv.
  • Anonym (Ruttnar)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-09 19:00:47 följande:
    Skit I smink...utseendet är långt från det viktigaste, ändra beteendemönster och mörka tanka om dig själv.
    Att känna sig snygg/mindre ful kan faktiskt göra underverk för den psykiska hälsan och är ganska lätt att fixa. Så jag tycker inte man ska förkasta det. Sedan ska man självklart jobba på det andra, men nog kan man få ett lyft av att känna sig finare.
  • burleskburkläsk
    Anonym (Ruttnar) skrev 2025-04-09 19:06:14 följande:
    Att känna sig snygg/mindre ful kan faktiskt göra underverk för den psykiska hälsan och är ganska lätt att fixa. Så jag tycker inte man ska förkasta det. Sedan ska man självklart jobba på det andra, men nog kan man få ett lyft av att känna sig finare.
    Jag förkastar det inte men om personen vill lyckas så är det bättre att fixa med andra skills tycker jag...men klart jag håller med, skulle jag känna mig mer attraktiv idag så skulle jag må bättre såklart...hos mig är det mer min självbild då jag relativt ofta blir bekräftad...jag hatar mig själv...sen är jag världens snällaste...min självbild är skit, skulle jag tycka att jag var riktigt snygg så skulle jag må bättre men troligen fortfarande ha en skruvad självbild...vi är alla olika dock...

Det viktiga med utseendet är vad man tycker själv, känner jag mig snygg en dag och nån går förbi och nämner att jag är ful så känner jag mig ännu snyggare...skit I vad andra tycker...
  • Anonym (2)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-09 19:00:47 följande:
    Du ville bli snäll sa du, det är ju ett val man gör...vad gör dig så hemsk som du tror?

Försök att välja tider att analysera jobbiga tankar på...resterande av tider förbjud dig själv att tänka negativt...ju längre du gräver dig ner ju jobbigare blir det för dig att komma upp.

Du måste finna dig själv av värde...inte lönt att älta gammalt...förstår att du gått genom mycket men du är skyldig dig själv att få rätsida och må bra...

Alltså, vet knappt vad jag ska börja. 
    Jag har gjort elaka grejer mot mig själv och andra. 

Ja, bra förslag. Men det är verkligen jättesvårt. Tankarna är med lig hela tiden. Orkar inte. Vill sluta ha påträngande tankar. 

Yes box. 

Det är svårt. Jag är som sagt ingen bra person. Ur någon aspekt. Dels är mitt utseende förjävligt. Plus att min insida är dålig. 
  • burleskburkläsk
    Anonym (2) skrev 2025-04-09 19:16:46 följande:
    Alltså, vet knappt vad jag ska börja. 
    Jag har gjort elaka grejer mot mig själv och andra. 

Ja, bra förslag. Men det är verkligen jättesvårt. Tankarna är med lig hela tiden. Orkar inte. Vill sluta ha påträngande tankar. 

Yes box. 

Det är svårt. Jag är som sagt ingen bra person. Ur någon aspekt. Dels är mitt utseende förjävligt. Plus att min insida är dålig. 
    Tycker synd att du tänker så men jag förstår att du gjort fel val och annat men tror bilden av dig är värre från dig själv än från andra.

Flytta till en helt ny håla, gå ut mer på stan, var ute bland folk.

Välj rätt folk att umgås med dock...

Jag tycker du är orättvis mot dig själv.

När började du bli elak och varför?

Finns säkert orsaker till det...normalt blir man inte bara elak sådär.

Vad klassar du som elakt?

Har du varit elak mot nåt ex, vad gjorde du då för saker som var elaka?

Du är anonym men förstår om du inte vill tömma dig...ibland är det bra att få det ur sig...jag tror fortfarande att du drömmer dig för hårt...och so what...börja livet från nu och skit I vad som varit...
  • Anonym (Ruttnar)
    burleskburkläsk skrev 2025-04-09 19:14:19 följande:
    Jag förkastar det inte men om personen vill lyckas så är det bättre att fixa med andra skills tycker jag...men klart jag håller med, skulle jag känna mig mer attraktiv idag så skulle jag må bättre såklart...hos mig är det mer min självbild då jag relativt ofta blir bekräftad...jag hatar mig själv...sen är jag världens snällaste...min självbild är skit, skulle jag tycka att jag var riktigt snygg så skulle jag må bättre men troligen fortfarande ha en skruvad självbild...vi är alla olika dock...

Det viktiga med utseendet är vad man tycker själv, känner jag mig snygg en dag och nån går förbi och nämner att jag är ful så känner jag mig ännu snyggare...skit I vad andra tycker...
    Det ena behöver inte utesluta det andra. Man kan lära sig att sminka sig fint samtidigt som man jobbar på att bli en bättre människa även på insidan.
Svar på tråden Hur blir man annorlunda än den man är?