• KimLinnefeldt

Min väns son

Anonym (Jess) skrev 2025-04-10 11:35:43 följande:
    Tack för ditt stöd. Jag har verkligen försökt att förebygga. Sagt ifrån och varit tydlig. Men det kvittar ju när inte min kompis (mamman) är med på tåget. I vintras va han här och ville ut i garaget. Jag sa tydligt att nej, vi är inte i garaget och leker men han skulle promt in där och hämta en grej. Han står på sig och min kompis säger liksom inget. Det är inte sonens fel
     Det är hennes. Ett nej är inte ett nej för varken henne eller sonen. Det är påfrestande. 

Jag vet precis hur bio situationen hade blivit för detta har inträffat förr. Hennes son tar uppmärksamhet ifrån min son och vill ha med honom på bus. Jag har pratat med min son om detta men han tycker också det är jobbigt. Han missar ju filmen och vill min väns son sitta breve min så ser liksom hans mamma till att det blir så
    Kvittar ju vad jag säger. 

Det börjar bli inf3kterat mellan mig och henne. Inte frön hennes håll. Hon ser nog inte problemet och jag har försökt prata lite snyggt om det men det går inte in. 

Så just avstånd är nog vad jag måste ta tyvärr
    Jobbigt läge. Men innan du tar avstånd från mamman tycker jag att du ska lägga korten på bordet någon gång. Berätta konkreta exempel på vad som hänt och hur du uppfattar det, att det tar bort en del av glädjen med att träffas. Hur hon sen hanterar det är upp till henne.

Vore tråkigt om ni gled isär utan att hon får veta varför.
Svar på tråden Min väns son