• Mayjel

Varför tror ni att tråden raderades?

Antagligen för att såna trådar ofta kan användas som en täckmantel för sexnoveller kring pedofili.

Min gissning är att flera av de som skrivit i den tråden faktiskt är pedofiler själva som vill få utlopp för sin störning genom att skriva mycket grova och detaljerade berättelser om vuxna som utnyttjar barn. Har sett såna trådar förr och de brukar bli raderade i slutändan. 

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 22:56:48 följande:
    När man går in och söker här inne på forumet på "sexuellt utnyttjad" så får man 10 sidor fulla med länkar till liknande trådar.
    Vissa är hur långa som helst.

Nu har jag inte läst alla självklart, men skulle inte tro att någon man har gått in och skrivit om vad han blev utsatt för som pojke tidigare. Dessa trådar finns alltså kvar.

www.familjeliv.se/forum/thread/82891840-blev-jag-sexuellt-utnyttjad-som-barn
    www.familjeliv.se/forum/thread/65376010-sexuellt-utnyttjad-som-barn
    www.familjeliv.se/forum/thread/83091001-dotter-sexuellt-utnyttjad
    www.familjeliv.se/forum/thread/73474119-sexuellt-utnyttjad-av-mamma
    www.familjeliv.se/forum/thread/5721653-jag-blev-sexuellt-utnyttjad-av-min-faster-nar-jag-var-liten
    www.familjeliv.se/forum/thread/9004416-har-du-blivit-sexuellt-utnyttjad-pa-nagot-satt/20

Men när det är en man eller två som kommer in i en tråd, så raderas hela tråden på grund av (vad du påstår) sexuella fantasier?

Om detta nu faktiskt hände "Grabben" det han skrev om, är det då inte riktigt fel att radera tråden, när alla andra får uttrycka vad de har varit med om?

Han berättade även andra detaljer, som knappast ingår i något fantasi?
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 22:59:48 följande:
    Jag vill att du uppger en källa till ditt påstående ifrån att det har hänt på det här forumet tidigare då du uppger att du har sett det hända förr?
    Det kan ju vara så att de trådar du länkat inte innehåller några sexnoveller utan mer neutrala berättelser om övergrepp och det är en viss skillnad. 

Jag har inte anmält den tråd du talar om men kan ändå förstå varför den blev borttagen. Ett tips kan ju vara att man tänker sig lite för innan man börjar skriva om så känsliga ämnen. Särskilt kring språkbruk och att lägga sitt fokus på det viktiga i berättelsen. Att snöa in sig på en massa sexuella detaljer är onödigt och tillför inget, annat än till möjliga pedofiler då. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:07:45 följande:

Det roliga är att "Grabben" skrev i ett inlägg innan att han med hade blivit utnyttjad, men att man inte pratar eller tror på när en man berättar att han blivit utsatt som barn av en kvinna.

Till svar fick han av en annan: "Om du berättar vad som har hänt så tror vi dig."

Han skrev då till slut vad han hade varit med om och hela tråden raderades!

Jag finner det extremt märkvärdigt och oroväckande!

Man kan ju berätta utan att gå in på exakta detaljer kring vad som hände i övergreppen? Och man behöver inte heller vara grov i sina beskrivningar. 

Har man behov av att berätta så kan det väl räcka med att säga att man blev just utnyttjad. Man behöver inte beskriva in i minsta detalj på vilket sätt det skedde. Det är just då som det hela kanske börjar likna en sexnovell. 

Och tänk gärna också på språket och vilka ord du väljer att skriva. Var inte grov eller vulgär. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:17:03 följande:
    "Grabben" var inte grov eller vulgär i sitt språk överhuvudtaget.

I många andra trådar så har man skrivit detaljerat, som i exempel tråden "Jag blev sexuellt utnyttjad av min faster som barn" där en kvinna berättar vad som hände. Ingen skillnad mot vad "Grabben" uttryckte sig.

Det var inget fel i hur han uttryckte sig. Han berättade enbart handlingar som han hade varit med om.
    Då kan det vara så att den tråden inte anmälts. Det är nämligen inte tillåtet att beskriva detaljer kring sexövergrepp på barn för då kan det uppfattas som en sexnovell.
    Detsamma gäller i trådar där pedofiler frågat mödrar här på forumet hur de gör när de tvättar vissa områden på sina barns kroppar. Såna trådar har jag själv anmält då jag lärt mig att förstå hur pedofiler ibland opererar, så att säga.

Folk skulle nog tro på grabbens ord, även om han var lite mer diskret i sin berättelse och utelämnade just de sexuella bitarna. De tillför väldigt lite som sagt.
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:31:23 följande:

Så i över 10 sidor fulla med länkar till liknande trådar går bra att ha kvar, där det uppenbarligen är kvinnor som har berättat i detalj vad som har skett.

Men när en man kommer in och berättar om vad han har varit med om så tycker alla helt plötsligt att det är bra att tråden försvann?

Självklart håller man inte med i detta, nu ska man väl försöka smutskasta mig antar jag ? 
    Men varför har då inte någon anmäld säkert de över 50 andra trådar där endast kvinnor berättar detaljerat om vad de har varit med om?

Hur kan ni påstå att ni tycker att det var bra att just den här tråden försvann och samtidigt skylla på att "då har inte någon annan anmält de andra trådarna, därför som de är kvar". Men just den tråden som en man skrev vad han var med om, raderades på mindre än 1 dag?

Antingen ljuger ni eller så lever ni i självförnekelse.

Det är du som väljer att göra detta till en könsfråga, inte jag. 
    Kan inte heller uttala mig om övriga berättelser då jag bara läste de två sista sidorna i den raderade tråden. 

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:36:40 följande:

Ni som tycker att det är bra att dessa trådar försvinner, varför anmäler ni inte de andra trådarna då?

Jag kan ta tag i de andra trådarna lite senare. Tror inte att moderatorerna är aktiva just nu.
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:46:45 följande:

Då mod raderar vad som helst så fort de har fått en anmälan (det har påståtts det tidigare) även om inlägget inte strider mot någonting, alltså raderas det rakt av enligt andra som har påstått det på det här forumet och att det itne raderas endast godtyckligt.

Så ber jag nu om ursäkt till er alla som har skrivit de andra trådarna.

Men jag känner att jag bara måste utföra detta för att se om lögnen håller eller inte!

Jag kommer gå in och anmäla varenda tråd inom detta område.

Återigen, jag ber så hemskt mycket om ursäkt till er som har skrivit i de andra trådarna. Jag tycker att alla förtjänar att få sin röst hörd. Men nu har lögnerna gått för långt om vad som gäller och vilka reglerna faktiskt är att förhålla sig till på detta forum så jag är ledsen, men nu är det dags till: Upp till bevis! För Familjelivs forumsvärdar! 

Raderar man inte alla så har därmed lögnen spräckts om att det endast räcker att någon anmäler ett inlägg eller en tråd för att det ska raderas!

Jag kommer även anmäla några trådar helt slumpmässigt utan för detta område med för att motverka en besviken acceptans i förmån för att hålla masken från forumet håll! Så ber om ursäkt till er med! 

Jättebra. Då slipper jag sköta arbetet helt ensam. 
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:50:13 följande:
    Det är lugnt. Jag lämnar inte över det till några hycklande händer. Jag kommer anmäla varenda tråd ! 
    Kallar du mig hycklare? Jag har inte anmält din tråd, okej?

Bryr mig inte heller om könet på skribenterna härinne. Jag har anmält både kvinnor och män så..
  • Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-10 23:55:16 följande:
    Okej, då får du anmäla varenda tråd. Jag vill att du startar en tråd där du lägger in alla trådar som du har anmält.

Jag klarar tyvärr inte av det själv, har för mycket samvete. Men en dag kommer jag tappa det totalt och det kommer man läsa om och se i nyheterna. För hyckleriet är för extremt i det här landet. Men jag kommer se till att det endast är skyldiga som blir drabbade och inte oskyldiga.

Jag brukar inte gräva bland äldre trådar utan anmäler de som kommer upp i dagsaktuella fältet. 

Och det rör sig om så många trådar (flera stycken varje dag) att jag omöjligen kan minnas alla dessa, ännu mindre skriva ner dem i en lista.

Du kanske skulle behöva tala om dina problem med en psykolog? Där kan du prata helt fritt, utan att bli censurerad.

• Mayjel
    Anonym (Censur) skrev 2025-04-11 00:23:58 följande:
    Ursäkter. Ursäkter och ursäkter.
    Du säger dig vara en van anmälare. Då kan du anmäla de aktuella trådarna med! 

Jag har tagit skärm dumpar på alla 10 sidor nu med sök rubriken "Sexuellt utnyttjade"

Finns flera trådar mot slutet som inte borde finnas med där om man endast tittar på rubriken. Dessa behöver inte tas bort. Men i övrigt. Jag kommer kontrollera och jämföra om du är en hycklare eller inte.

Vilka ursäkter? Jag har inte använt mig av några sådana.

Ja, jag sa ju precis detta? Att jag anmäler aktuella trådar som syns i diskussionfältet för dagen och där folk skriver aktivt.

Jag söker dock inte efter döda trådar som ingen diskuterar i, ser inte det nödvändiga i detta.

Jag är ingen hycklare. Det finns heller inget sätt för dig att kontrollera vilka trådar jag anmäler. Sluta tramsa nu.

Svar på tråden Varför tror ni att tråden raderades?