• Anonym (Män är inte så enkla)

Varför ljuger män om att de är enkla?

Väldigt ofta när man frågar män om vad de gillar, hur de tycker jag skall göra om jag är intresserad av någon så får jag plumpa svar som låter simpla. "Sug kans k*k så kommer han gilla dig" "Bara hångla upp honom och ta honom på ballen" "Klä av dig naken framför honom". ja ni känner säkert igen den typen av råd eller?? Män är så enkla osv. De målar upp en bild av att bara om jag beter mig nästan aggressivt sexuellt så kommer män tycka om mig. MEN när jag följer den typen av råd så leder det antingen till att jag blir ratad/nekad rakt av när jag gör så eller till sex ett par gånger sedan inte mer.

Varför ljuger män om det här??   

• Svar på tråden Varför ljuger män om att de är enkla?
  • Anonym (Wtf)

Alla kvinnor gillar inte samma. Detta gäller även män. Sedan spelar det förstås roll också HUR man gör när man försöker.  Har aldrig träffat på män som de du talar om men vi dras väl till olika typer av män .

• Jeanette2003
    Anonym (Män är inte så enkla) skrev 2025-04-11 02:08:06 följande:

Väldigt ofta när man frågar män om vad de gillar, hur de tycker jag skall göra om jag är intresserad av någon så får jag plumpa svar som låter simpla. "Sug kans k*k så kommer han gilla dig" "Bara hångla upp honom och ta honom på ballen" "Klä av dig naken framför honom". ja ni känner säkert igen den typen av råd eller?? Män är så enkla osv. De målar upp en bild av att bara om jag beter mig nästan aggressivt sexuellt så kommer män tycka om mig. MEN när jag följer den typen av råd så leder det antingen till att jag blir ratad/nekad rakt av när jag gör så eller till sex ett par gånger sedan inte mer.

Därför att män till 99 % av sin vakna tid tänker på sex. Så när de svarar ger de ett svar som baseras på sex. Ett stabilt förhållande är de inte lika intresserade av.
  • OlleSQ
    Jeanette2003 skrev 2025-04-11 09:29:41 följande:
    Därför att män till 99 % av sin vakna tid tänker på sex. Så när de svarar ger de ett svar som baseras på sex. Ett stabilt förhållande är de inte lika intresserade av.
    Hahaha, inte ens när man var 17 så tänkte man på sex majoriteten av tiden och det är långt ifrån 99%
  • Jeanette2003
    OlleSQ skrev 2025-04-11 09:38:46 följande:
    Hahaha, inte ens när man var 17 så tänkte man på sex majoriteten av tiden och det är långt ifrån 99%
    Så varför vill män bara ha sex och aldrig ingå i ett långvarit förhållande?
  • OlleSQ
    Jeanette2003 skrev 2025-04-11 09:40:55 följande:
    Så varför vill män bara ha sex och aldrig ingå i ett långvarit förhållande?

Sex är kul men ett förhållande stjäl tid från annat som är roligare (mecka bilar, spela i sitt band eller annat liknande) om man nu skall generalisera varför killar inte vill ha förhållande.

Men det finns gott om killar som träffar sin rätta i gymnasiet eller däromkring och är tillsammans livet ut. Har rätt många nära kompisar som är gifta med sin tonårskärlek och flera fall aldrig varit med en annan kvinna någonsin och som är hyggligt nära min egen ålder (dvs väl över 50).

Men idag så verkar det ju vara lättare att hitta casual sex med tinder och annat och utan tjejer som är likadana hade ju inte det funkat. De killar som funkar bra på Tinder och som finns där för att knulla får naturligtvis ett oändligt utbud och har inga incitament för att binda sig.

Så jag skulle säga att de män som bara vill ha sex och inte vill binda sig är sådana som har lätt att få sex av många tjejer och utnyttjar det till 100%, det gör att många tjejer träffar på just den typen av män och sen pratar med sina tjejkompisar som träffat precis samma typ av snubbar och därför blir omdömet att alla män är sådana.

• Anonym (Män är inte så enkla)

Grejen är att jag har autism :( Säger en man något i stil med "jag skulle älska om en tjej bara kom fram till mig och sa jag gillar dig och önskar att du var min pojkvän"

Så tror jag på det sedan :( 

• Anonym (Ja)
    Anonym (Y) skrev 2025-04-11 07:10:07 följande:

Min uppfattning är att män är komplicerade och vilsna och osäkra i sin manlighet. De vet inte själva hur de ska bete sig och famlar efter hur de vill att kvinnor ska bete sig. Svåra att förstå sig på. Kvinnor är betydligt enklare, har kontakt med sitt känsloliv och tar oftast ansvar för sina handlingar och känner empati för sin omvärld osv. 

Håller med här! Flickor får en bättre uppväxt i skola osv där det är mångs kvinnliga förebilder och där flickornas beteenden premieras. Pojkarnas naturliga beteenden och utveckling ses om fel och trycks undan men de får inget annat att ersätta det med. Om de inte ska bete sig som flickor då. Detta skapar problem för unga män idag tror jag. De har färre förebilder som ses som positiva i samhället, den naturliga manligheten ska ersättas av något okänt som ingen vet hur det ska se ut. De ska i alla sammanhang liksom bara komplettera kvinnor och det är inte så det är tänkt i evolutionen Tror jag.

De har sjukt höga krav på sig från alla håll, de ska egentligen bete sig schizofrent för att uppfylla samhällets alla förväntningar. 

Det är dags att lyfta en god manlig bild som kan funka i dagens samhället. 

En sak som det förutsätter är nog att kvinnor accepterar jämställdhet fullt ut. För idag vill många kvinnor att mannen beter sig totalt ojämställt när HON vill det men jämställt när HON föredrar det. Och det tror jag är
    svårt för män generellt att uppfylla. 

• Xenia
    Anonym (Män är inte så enkla) skrev 2025-04-11 02:08:06 följande:

Men tror du verkligen att alla män är likadana? Är alla kvinnor likadana?

Det behöver inte vara medveten lögn. De som svarar tror att det gäller alla män. De som svarar kanske inte ens själva vet vad de vill (det som ofta kvinnor anklagas för).

Slutligen så kan män (och kvinnor) ha olika krav för de som de bara vill ligga med jämfört med de som de vill ha ett förhållande med.

Jag tror få män verkligen uppskattar en tjej som beter sig om i en porrfilm när man just träffats.

Vad vill du själv? Vill du inte agera som en porrstjärna ska du inte heller göra det, oavsett vad andra säger. Det kallas integritet.
  • Xenia
    Anonym (Män är inte så enkla) skrev 2025-04-11 07:23:27 följande:
    Det är min uppfattning med. Jag hade en killkompis, vi pratade mycket om det här, jag frågade mycket om vad han uppskattade, hur han skulle vilja, så att jag sökte råd och han berättade vad jag trodde var ärligt. Så gjorde jag det, följde de råden fast på honom. Vi var ihop i två månader och allt kändes jättebra, sedan ghostade han mig från ingenstansBåde
    Både män och kvinnor kan vara omogna, fega och inte riktigt veta vad de vill.
  • Xenia
    Anonym (Män är inte så enkla) skrev 2025-04-11 11:06:11 följande:

Grejen är att jag har autism :( Säger en man något i stil med "jag skulle älska om en tjej bara kom fram till mig och sa jag gillar dig och önskar att du var min pojkvän"

Så tror jag på det sedan :( 

Autism eller inte, är du gammal nog att ha sex borde du också ha lärt dig att inte ta allt bokstavligt.

1. Vad den mannen säger om sig själv behöver inte gälla alla män.

2. Det behöver inte ens gälla honom själv, han tror att han gillar rättframhet, men i själva verket vill han ta initiativet själv och blir snarare skrämd av en så gåpåig tjej.

3. Killen du spanat in kanske redan är upptagen och inte intresserad av att vänstra.

4. Varför låter du inte killarna ta initiativet, måste du verkligen ta första steget själv? Du kan visa att du är intresserad genom att titta på honom och le, är han också intressserad så kommer han fram till dig.

5. Men om killen ifråga själv har autism så skulle han säkert gilla att du tar första steget. 
Svar på tråden Varför ljuger män om att de är enkla?