• Anonym (Män är inte så enkla)

Varför ljuger män om att de är enkla?

Väldigt ofta när man frågar män om vad de gillar, hur de tycker jag skall göra om jag är intresserad av någon så får jag plumpa svar som låter simpla. "Sug kans k*k så kommer han gilla dig" "Bara hångla upp honom och ta honom på ballen" "Klä av dig naken framför honom". ja ni känner säkert igen den typen av råd eller?? Män är så enkla osv. De målar upp en bild av att bara om jag beter mig nästan aggressivt sexuellt så kommer män tycka om mig. MEN när jag följer den typen av råd så leder det antingen till att jag blir ratad/nekad rakt av när jag gör så eller till sex ett par gånger sedan inte mer.

Varför ljuger män om det här??   

• Svar på tråden Varför ljuger män om att de är enkla?
  • Anonym (Singel man)
    Anonym (Män är inte så enkla) skrev 2025-04-11 02:08:06 följande:

Väldigt ofta när man frågar män om vad de gillar, hur de tycker jag skall göra om jag är intresserad av någon så får jag plumpa svar som låter simpla. "Sug kans k*k så kommer han gilla dig" "Bara hångla upp honom och ta honom på ballen" "Klä av dig naken framför honom". ja ni känner säkert igen den typen av råd eller?? Män är så enkla osv. De målar upp en bild av att bara om jag beter mig nästan aggressivt sexuellt så kommer män tycka om mig. MEN när jag följer den typen av råd så leder det antingen till att jag blir ratad/nekad rakt av när jag gör så eller till sex ett par gånger sedan inte mer.

Då måste du ha träffar helt fel män som säger något sådant. Att du som tjej gör som dom säger låter ännu konstigare i mina öron. Varför har du ens lyssnat på vad dom säger. Hur skulle du själv som tjej vilja bli bemött av en kille/ karl? Skulle du gilla om någon kom och tog dig mellan benen eller på brösten etc etc?
    Anonym (Singel man) skrev 2025-04-11 02:38:11 följande:
    Då måste du ha träffar helt fel män som säger något sådant. Att du som tjej gör som dom säger låter ännu konstigare i mina öron. Varför har du ens lyssnat på vad dom säger. Hur skulle du själv som tjej vilja bli bemött av en kille/ karl? Skulle du gilla om någon kom och tog dig mellan benen eller på brösten etc etc?
    Jag tänkte mig att de bästa råden om män kan jag få av män. Men det har jag märkt inte stämmer. Nej det skulle jag inte gilla, men män hävdar ju att de gillar sådant beteende.
  • Lynx123

Män är inte en homogen grupp där alla är likadana. Sedan tycker jag att det är rätt problematiskt att du agerar utifrån vad andra människor säger åt dig att göra. Det är nog ditt största problem när det kommer till dejtandet. 

• Anonym (Bilden av män)

För att det finns väldigt mycket föreställningar om hur män är som helt enkelt inte stämmer. 

Män trash-talkar ofta andra män för att själva framstå som bättre.  
    Vet inte hur många män som jag hört säga att "män vill bara en sak" och "män är svin" osv.
    Men så fort du frågar "vadå är DU sån?"" så svarar de förstås nej, inte jag.... och heller inte deras kompisar, eller bröder... men alla andra fiktiva män de inte känner.... för de har de hört.... någonstans. 

• Anonym (Anna)

Vill du enbart ha sex så är det möjligt att du får det om du följer de råden.
    För en mer stadig relation så lär känna mannen, visa intresse för honom, hans intressen och hans liv. Var trevlig, artig och humoristisk (om du är det i vanliga fall)
    Gör saker som du tycker om att göra så du är bekväm i situationerna.
    Många faller för trygga och människor som är som de är, inte fake. 

Du ska hinna falla för honom också.

En manlig vän till mig är en riktig player och har legat runt massor en-fem gånger.
    När han träffade kvinnan han gifte sig med så låg de inte på 3 månader, de gjorde aktiviteter, promenerade, lagade mat och lärde känna varann.

• Anonym (Y)

Min uppfattning är att män är komplicerade och vilsna och osäkra i sin manlighet. De vet inte själva hur de ska bete sig och famlar efter hur de vill att kvinnor ska bete sig. Svåra att förstå sig på. Kvinnor är betydligt enklare, har kontakt med sitt känsloliv och tar oftast ansvar för sina handlingar och känner empati för sin omvärld osv. 

Anonym (Y) skrev 2025-04-11 07:10:07 följande:

Min uppfattning är att män är komplicerade och vilsna och osäkra i sin manlighet. De vet inte själva hur de ska bete sig och famlar efter hur de vill att kvinnor ska bete sig. Svåra att förstå sig på. Kvinnor är betydligt enklare, har kontakt med sitt känsloliv och tar oftast ansvar för sina handlingar och känner empati för sin omvärld osv. 

Det är min uppfattning med. Jag hade en killkompis, vi pratade mycket om det här, jag frågade mycket om vad han uppskattade, hur han skulle vilja, så att jag sökte råd och han berättade vad jag trodde var ärligt. Så gjorde jag det, följde de råden fast på honom. Vi var ihop i två månader och allt kändes jättebra, sedan ghostade han mig från ingenstans.
  • Postman

De flesta män tror jag är öppna för att du är sexuellt på, därmed inte sagt att vi vill ligga med vem som helst, när som helst, hur som helst. Sen finns det också män som utnyttjar en kvinna som är sexuellt på, det blir då mest töm och glöm sen söker de vidare efter nästa. 

• Tremere

Nu vet jag ju inte vad för män du frågat, men ingen i min vänskapskrets skulle ge dig de råden. Utifrån det du skriver gissar jag att du är hyfsat ung också.

Men jag skall ge dig några råd som man som har varit med ett tag.

1. Ge honom komplimanger. Vi män är lika mottagliga för det som ni kvinnor.
    2. Visa intresse för honom och för vad han är intresserad av. (även om det inte intresserar dig)
    3. Rör försiktigt vid honom. Låt händerna nudda varandra, en hand på armen, smek hans hår
    4. Var dig själv.

Med dessa fyra råd skulle jag säga att du kommer långt.

Vad u sällan vinner på är att vara rätt på/burdus så som det verkar som att du fått råd om att vara innan. De flesta män tycker det är lika obehagligt som en kvinna när någon är för närgången. Finns inget sexigt i att en kvinna kommer och tar en mellan benen.

Lycka till med datingen.

• OlleSQ
    Anonym (Män är inte så enkla) skrev 2025-04-11 02:08:06 följande:

Såklart män gillar det men samtidigt så vill män i längre perspektiv precis som kvinnor ha förtroende för sin partner. Det tar tid att lära känna en annan person och lita på denne. Sen har vi det där vi får lära oss som barn om och om igen.., tjejer är inte såna som du beskriver och det gör att män blir osäkra på en sådan tjej om hon gör så när man precis ha träffats. Ja visst, de kommer sätta på dig en gång eller två får de flesta män är opportunister när det gäller att få mus men från media, våra mammor, kompisar som fått lära sig precis samma sak från sina mammor, så är "fina" tjejer inte sådana och de som är så skall man akta sig. Du har säkert sett tischor för tjejer med texten "Jag är den din mamma varnade dig för". När man redan är i ett förhållande så kan som tjej däremot göra allt det där och mycket mer när killen redan har ett förtroende och en starkare koppling till dig och är du smart så får du honom att be om det så tror han att det är han som fått till att bli sån :D

Sen är det ju individuellt även bland killar, alla är inte så äventyrliga och sen handlar det mycket om personkemi oxå och att göra rätt saker med rätt kille. Personligen så skulle ju inte avsugning fungera på mig, aldrig varit en fan av just den grejen. Däremot tycker jag om att fota och session på en solvarm klippa där du näckar är däremot väldigt uppskattat :D

Så det handlar mycket om vad vi blir itutade som barn (oftast av våra mammor då), det är ju precis som vi alltid skall vara snälla mot tjejer och sen blir vi vuxna och träffar en som vill bli dragen i håret och spankad hårt på baken när man är i sängen... det blir en mental konflikt för många av oss.

Svar på tråden Varför ljuger män om att de är enkla?