Anonym (Män är inte så enkla) skrev 2025-04-11 02:08:06 följande:
Varför ljuger män om att de är enkla?
Väldigt ofta när man frågar män om vad de gillar, hur de tycker jag skall göra om jag är intresserad av någon så får jag plumpa svar som låter simpla. "Sug kans k*k så kommer han gilla dig" "Bara hångla upp honom och ta honom på ballen" "Klä av dig naken framför honom". ja ni känner säkert igen den typen av råd eller?? Män är så enkla osv. De målar upp en bild av att bara om jag beter mig nästan aggressivt sexuellt så kommer män tycka om mig. MEN när jag följer den typen av råd så leder det antingen till att jag blir ratad/nekad rakt av när jag gör så eller till sex ett par gånger sedan inte mer.
Varför ljuger män om det här??
Såklart män gillar det men samtidigt så vill män i längre perspektiv precis som kvinnor ha förtroende för sin partner. Det tar tid att lära känna en annan person och lita på denne. Sen har vi det där vi får lära oss som barn om och om igen.., tjejer är inte såna som du beskriver och det gör att män blir osäkra på en sådan tjej om hon gör så när man precis ha träffats. Ja visst, de kommer sätta på dig en gång eller två får de flesta män är opportunister när det gäller att få mus men från media, våra mammor, kompisar som fått lära sig precis samma sak från sina mammor, så är "fina" tjejer inte sådana och de som är så skall man akta sig. Du har säkert sett tischor för tjejer med texten "Jag är den din mamma varnade dig för". När man redan är i ett förhållande så kan som tjej däremot göra allt det där och mycket mer när killen redan har ett förtroende och en starkare koppling till dig och är du smart så får du honom att be om det så tror han att det är han som fått till att bli sån :D
Sen är det ju individuellt även bland killar, alla är inte så äventyrliga och sen handlar det mycket om personkemi oxå och att göra rätt saker med rätt kille. Personligen så skulle ju inte avsugning fungera på mig, aldrig varit en fan av just den grejen. Däremot tycker jag om att fota och session på en solvarm klippa där du näckar är däremot väldigt uppskattat :D
Så det handlar mycket om vad vi blir itutade som barn (oftast av våra mammor då), det är ju precis som vi alltid skall vara snälla mot tjejer och sen blir vi vuxna och träffar en som vill bli dragen i håret och spankad hårt på baken när man är i sängen... det blir en mental konflikt för många av oss.