• Anonym (Män är inte så enkla)

Varför ljuger män om att de är enkla?

Väldigt ofta när man frågar män om vad de gillar, hur de tycker jag skall göra om jag är intresserad av någon så får jag plumpa svar som låter simpla. "Sug kans k*k så kommer han gilla dig" "Bara hångla upp honom och ta honom på ballen" "Klä av dig naken framför honom". ja ni känner säkert igen den typen av råd eller?? Män är så enkla osv. De målar upp en bild av att bara om jag beter mig nästan aggressivt sexuellt så kommer män tycka om mig. MEN när jag följer den typen av råd så leder det antingen till att jag blir ratad/nekad rakt av när jag gör så eller till sex ett par gånger sedan inte mer.

Varför ljuger män om det här??   

• Svar på tråden Varför ljuger män om att de är enkla?
  • Xeedy

Mähh detta är så typiskt.  Har själv varit en typisk "player"

Och dom gångerna jag fastnat för någon på ett seriöst plan. Så har jag alltid fått jobba och kämpa. Det ska kännas att man hitta nått unikt nått svårt nån som är lite oskuldsfull i sättet. 

Jag vill inte veta att hon legat med halva stan. Är lätt att får kull. Och just ett sådan beteende som du beskriver ge ju ett sådan intryck.   

Men om jag bara ville ligga med någon så skulle jag se en sådan tjej som en lätt tjej att får kull.

Riktiga män har högra krav på kvinnor. Då räcker det inte med att bara släppa till å locka med sex.

Ibland gör jag misstag med flit. Annars helt perfekt
  • Xenia
    Anonym (Ja) skrev 2025-04-11 11:14:46 följande:

Håller med här! Flickor får en bättre uppväxt i skola osv där det är mångs kvinnliga förebilder och där flickornas beteenden premieras. Pojkarnas naturliga beteenden och utveckling ses om fel och trycks undan men de får inget annat att ersätta det med. Om de inte ska bete sig som flickor då. Detta skapar problem för unga män idag tror jag. De har färre förebilder som ses som positiva i samhället, den naturliga manligheten ska ersättas av något okänt som ingen vet hur det ska se ut. De ska i alla sammanhang liksom bara komplettera kvinnor och det är inte så det är tänkt i evolutionen Tror jag.

De har sjukt höga krav på sig från alla håll, de ska egentligen bete sig schizofrent för att uppfylla samhällets alla förväntningar. 

Det är dags att lyfta en god manlig bild som kan funka i dagens samhället. 

En sak som det förutsätter är nog att kvinnor accepterar jämställdhet fullt ut. För idag vill många kvinnor att mannen beter sig totalt ojämställt när HON vill det men jämställt när HON föredrar det. Och det tror jag är
    svårt för män generellt att uppfylla. 

Vad menar du med "pojkarnas naturliga beteenden"? Att strunta i att plugga, slåss och utsätta tjejer för sexuella trakasserier? Det är inget beteende som uppskattas i arbetslivet och skolan ska ju förbereda för arbetslivet.

Är det inte pojkarnas fäder som ska vara deras förebilder?

"De har sjukt höga krav på sig från alla håll, de ska egentligen bete sig schizofrent för att uppfylla samhällets alla förväntningar." 

Det där kan gälla flickorna också.

Problemet är att unga bryr sig för mycket om vad de läser på sociala medier. Det är där de får lära sig att de inte duger, inte i skolan eller familjen.
  • Anonym (sweet dreams)
    Jeanette2003 skrev 2025-04-11 09:40:55 följande:
    Så varför vill män bara ha sex och aldrig ingå i ett långvarit förhållande?
    Det vill de visst, i alla fall med mig.

Jag har aldrig haft sex med en man som inte vill ha mer, och sen förhållande.
    Jag får göra slut när jag tröttnar för de gör det inte.
  • Jeanette2003
    Anonym (sweet dreams) skrev 2025-04-12 10:53:21 följande:
    Det vill de visst, i alla fall med mig.

Jag har aldrig haft sex med en man som inte vill ha mer, och sen förhållande.
    Jag får göra slut när jag tröttnar för de gör det inte.
    Min erfarenhet är att de bara vill ha sex, och sedan när de haft det så går de vidare.
  • Anonym (Mx)
    Lätt, för att man vill ha sex.. men inte alla krav som ingår i en relation.
  • Jeanette2003
    Anonym (Mx) skrev 2025-04-12 11:03:52 följande:
    Lätt, för att man vill ha sex.. men inte alla krav som ingår i en relation.
    Så oansvariga små barn, med andra ord.
  • Anonym (Mx)
    Jeanette2003 skrev 2025-04-12 11:05:36 följande:
    Så oansvariga små barn, med andra ord.
    Skulle du själv göra ditt liv jobbigare än vad det är avsiktligt?
  • Tecum
    Vad är det för slags män du umgås med? Dr flesta vuxna män vill ha ett långvarigt och stabilt förhållande. Sen finns det ett mindre antal players, tydligen ser du bara dem.
    Det säger mer om dig än om män...
  • Jeanette2003
    Tecum skrev 2025-04-12 13:22:24 följande:
    Vad är det för slags män du umgås med? Dr flesta vuxna män vill ha ett långvarigt och stabilt förhållande. Sen finns det ett mindre antal players, tydligen ser du bara dem.
    Det säger mer om dig än om män...
    Jaså det gör det? Hur menar du att det säger mer om mig?
  • Tukt

Varför tro att ens egna bekantskapskrets är representativt för män?
    Varför tro att "män" ljuger när de kanske mest säger det de tror?
    Varför inte ha en egen idé om hur man närmar sig personer man attraheras av?

Svar på tråden Varför ljuger män om att de är enkla?