• Ulle73

Trollbord, någon???

Jag är mest nyfiken på om det finns någon mer därute som äger ett trollbord.

Trollbord är ett trebent bord som kan "prata" det meddelar sig genom att lyfta på benen. Det är helt otroligt. Ett ben är ja-ben, ett ben är nej-ben och ett ben är räkne-ben (det bokstaverar a, b, c m.m.) Jag har "pratat" med min döda syster och pappa m.m., men även min skyddsande. Det är underbart. De kan även kramas genom bordet. De lägger alltså bordet ner i knät på en.

Min syster som har varit död sedan -99 talade om för mig två dagar efter vårt bröllop att jag var gravid (efter att ha försökt i över fyra år!). Det hade alltså "tagit sig" på bröllopsnatten. Jag trodde henne inte riktigt, men det var sant! Nu har jag en underbar flicka till.

Jag vet att det här låter otroligt för många, men alla skeptiska som har varit här har varit helt lyriska efteråt. De är helt klart överbevisade.

Jag använder inte bordet till att svara på en massa frågor om framtiden. De vill helst inte svara på en massa konstiga frågor heller. Jag ser det mest som en mötesplats med de som har gått över till andra sidan. De har flera gånger bevisat att de är med oss mycket mer än vi tror.

Kramar

• Svar på tråden Trollbord, någon???
  • Ulle73

Det är bara jag igen....

Vad jag har förstått så kan man använda andra bord om man har tillräckligt med energier. Vad som är speciellt med det här bordet är att det har inga skruvar eller spikar som "stör", samt att det är döpt på något sätt.

För mig känns det lättare...

• Aiwendil

Ulle73
    Okej.. då förstår jag

• Upptagen

Undrar också en sak, kan det inte hända att man får kontakt med negativa energier (eller vad vi nu ska kalla dem) som på något sätt kan fastna och göra livet obehagligt för en?

Har själv pysslat med anden i glaset (fast mer med penna) och där måste man passa sig och veta vad man gör. Bör man inte gå någon slags kurs innan man sätter igång med bordet? Eller är det "idiotsäkert"?

• Aiwendil

Tussilago
    Precis vad jag satt och tänkte på...

Det måste vi får svar på, eller hur

• Fru Karlsson

nyfiken på en sak... hur "vet" du vilka det är du får kontakt med? jag fattar att du kan fråga och att bordet kan svara ja, men hur VET du verkligen att det är just den personen? *nyfiken*

vet att många på andra sidan har en skämtsam ådra, som brukar komma fram vid alla typer av medialt arbete, därav min fråga! :)

• Fru Karlsson

negativa energier får man oftast inte kontakt med, som varande "nybörjare" inom det mediala, det kan jag iaf svara på! :)

visst, man kan ha otur, men det brukar faktiskt vara rädslan i sig själv som maifesterar sig psykosomatiskt om man skulle få problem efteråt, mer än att anden i sig har möjlighet att påverka dig negativt! :)

• Sashimi

Klart jag blev nyfiken nu men ändå kan jag inte hjälpa att fråga. Är det du som säljer dessa trollbord och försöker göra reklam för dem här?
    Förlåt min burdusa fråga men jag får den känslan.

• Upptagen

Nja... inte direkt onda, mer "busiga" eller vad man nu ska kalla det för..

Har märkt av att om man har oseriösa människor omkring sig så dyker det upp mer obehagliga energier än när man är själv eller har någon seriös med sig.

• madex

så vitt jag har förstått så är det ett sk "ouija-board" du har....och det krävs faktiskt inget sådant för att kontakta andevärlden...räcker gott och väl att skriva alfabetet och siffror på små papperslappar som man lägger i en cirkel..ett litet glas eller annat som kan förflytta sig mellan bokstäverna...tycker du har betalat för mkt pengar för det där....men kul är det;)

• Upptagen

madex: näe, trollbord och ouijabräde är olika saker.... ett trollbord är helt enkelt ett bord med tre ben som man håller händerna på, ett ouija är ett bräde med bokstäver på och en slags pekare. Fast båda är ju en slags länk mellan andevärlden och vår värld.

• Ulle73

Hallå!

Nu skall vi se om jag kan svara på frågorna...

Nej! Jag är inte försäljare och får ingen provision... ;-D Jag tror inte att de är i något behov av att jag "hjälper" dem att sälja fler bord. De har alldeles tillräckligt med köpare.

Om jag har betalt mycket eller inte är väl en smaksak. För mig och alla som har varit här och provat på så är 1200 kr väldigt BILLIGT för att kunna få kontakt med sina kära och dessutom få dessa "kramar". Jag vet att man kan få kontakt genom andra saker ex. pendel som jag också har provat, men för mig är bordet helt klart i en klass för sig.

Negativa energier har jag också frågat om eftersom det är så många som är rädda för dem. Det jag har fått till svar är att det är min skyddsande och mina närmaste som skyddar bordet och bestämmer vem som skall komma fram. Däremot så skämtar de ju ofta med oss!! De har humor och det är skönt att veta. Det är absolut inget mörkt och dystert hål de sitter i när de har gått bort.

Min mening när jag gick ut med frågan var bara att jag var nyfiken på om det är fler än jag som har bord. Dessutom så tycker jag "synd" om alla dessa människor som vill få kontakt med sina döda släktingar och vänner som inte vet att sånt här finns eller inte vågar tro på det. För mig så kändes det bara som att om jag inte provar och senare kommer på att det fungerar så har jag ju missat en hel del. Eller?

Ursäkta om några har tagit det här fel... Ni behöver inte alls köpa bord. Jag var bara nyfiken.

• madex

tussilago(och alla andra)!!!!

i så fall (om det sk "trollbordet"inte är ouija) så är det definitivt bortkastade pengar...pga att det inte är själva bordet som frammanar kontakten med andevärlden utan det är personen i fråga som är medial...tråkigt att folk tjänar pengar på att luras...ledsen ulle73...men du har ingen användning för bordet...men däremot din intuition och förmåga att kanalisera andevärlden,för det har du tydligen;)....resten har du rätt i,ulle73- alla i andevärlden är mkt humoristiska och älskvärda....underbart att ha dem med i alla lägen(utom i sovrummet ibland:)

• Tin o Trolls mamma

Usch, jag tycker sånt är läskigt! Inte för att jag inte tror på det utan för att jag faktiskt tror på det!!

Jag är rädd att få kontakt med nån som jag absolut inte vill ha att göra med. En ond kraft. Därför har jag alltid passat mig väldigt noga för att leka anden i glaset eller oijjaboard och sånt. (Hur stavas det?) Jag vågar helt enkelt inte!!

Ekorren.

• Ulle73

Madex

Jag kan inte speciellt mycket om mediala saker, bara att detta fungerar. Jag har förstått att bordet är ett redskap som gör att det är lättare att förstå dem. De kan ju bokstavera m.m. utan att jag skall behöva tolka vad de säger. Ibland får man orden rätt in i huvudet och när man frågar så svarar de ja eller nej om det är rätt. Ju duktigare man blir desto mindre behövs väl bordet. Mina som finns på andra sidan är iallafall glada att de har fått en "kanal" till mig. Jag känner mig inte speciellt medial för övrigt. Bordet är förresten även olika tydligt (gör olika stora rörelser) beroende på energin som den har som sitter med.

Apropå sovrummet... ;) På vägen till vår bröllopssvit så sa jag till min döda syster på skoj att nu får du lämna oss ifred. Två dagar senare när hon berättar att jag var gravid så frågade jag om hon hade "hjälpt till" eftersom vi har haft det lite jobbigt att bli gravida. Hennes svar var... -Nej, det fick jag ju inte!!! ;)

• madex

ulle73---att du får orden direkt i huvudet är faktiskt bevis på att du är medial...(man behöver inte vara medveten om det,det var inte jag i början)....jag kan ju protestera mot bordet hur mkt jag vill,eller hur?
    huvudsaken är väl att du tycker det känns bra att använda det....;)

• Upptagen

Ulle: Man får inte komma förbi och göra studiebesök?
    Bordet är ju ett slags verktyg som gör det lättare att ta kontakt enligt endel iaf, som att använda elvisp istället för att vispa för hand! Och om man är nöjd med det så är det nog inga bortkastade pengar.

• Ulle73

Tussilago!

Visst skulle du få det... det är bara det att du bor tvärs över landet... på baksidan, eller?

Madex.

Självklart så får man tycka vad man vill. Jag tycker om det. Sedan kan man ju inte lita på allt de säger... som sagt de har humor.

Nu skall jag fortsätta titta på OS. (Jag la Wiola i sängen 19:00 och hon sa inte ett knyst utan bara somnade. Vi får väl se när hon vaknar. )

• Glad i hågen

Mina föräldrar har ett gammalt sådant bord. Efter vad jag har hört krävs det att det inte är några spikar utan bara träplugg i det för att det ska fungera, och att inte vem som helst kan få igång det...

Min pappa är väldigt skeptisk till såna saker men för många år sen gick han med på att testa tillsammans med en i hans tycke skrockfull bekant. Enligt han ska man vara 4 personer och alla ska ha händerna på bordet. Och så ställer man frågor och får svar.

Han var helt säker på att hans kompis trixade, så han ställde frågor som ingen, inte ens han själv visste svaret på, men som gick att kolla upp. Och svaren stämde.

Vem de hade kontakt med eller hur det gick till vet han inte och tyvär vill han inte testa igen, för han tyckte det var obehagligt.

Själv har jag sneglat många gånger på det där bordet och jag tror definitivt att det fungerar, men jag tror kanske inte att det sitter så mycket i bordet utan mer i att det blir ett redskap, ungefär som anden i glaset.

Personligen är jag av åsikten att vill någon från andevärlden, om det nu finns någon sådan, kontakta mig, då gör de det, med eller utan bord eller glas... Jag är också lite rädd för att man öppnar dörrar till andra än dom man vill och att dom liksom ska "bli kvar", och det vill man ju inte. Fånigt kanske, men, ja, så känner jag just nu.

• Supermormor

Min kompis har ett sådant bord....testade förra året...det var lite läskigt...men frågade frågor som ingen visste och fick rätt svar....men vet ändå inte vad jag ska tro....

Svar på tråden Trollbord, någon???