• Anonym (Modigt)

Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor

MALIN JOHANSSON: Jag får alltid med mig killar hem från krogen

En tjej som vågar säga hur det är. Eller få upp ögonen för de som inte vet. 

"Det jag ska säga nu kommer nog inte som någon chock.

Dejtingvärlden och relationer ser olika ut beroende på om man är tjej eller kille.

Vi tjejer har och kommer nog alltid att ha det lite enklare. Om inte mycket enklare.

När vi vill gå hem med någon från krogen så får vi alltid det.

Inklusive jag själv.

Jag har nog aldrig fått ett nej.

Däremot finns det få killar som lika självsäkert kan säga samma sak. Vilket för mig är ganska intressant, men såklart ingen trilla av stolen-nyhet."

....

• Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor
  • Anonym (CaT)
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-20 23:11:01 följande:
    Speciellt om man inte har något konstruktivt att bidra med. Vilket ni kvinnor aldrig någonsin haft.
    Känns som att bitarna börjar falla på plats nu, och som att jag hade rätt typ hela tiden. 
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 14:53:42 följande:
    Är du helt säker, för du påstår att jag ska skriva privat till folk som skrivit mig anonymt. Hur fan går det till? Kan du förklara din logik? 

Hur kan du förvänta dig att folk ska kunna göra detta som faktiskt ju är helt omöjligt? 

Eller är det bara så att du inte riktigt tänkt igenom det här ordentligt? Detta understryker ju faktiskt precis det jag skrev som du citerade.. Fan vad konstigt... 
    Nej,det är inte vad jag påstår. Jag menar att du kan ta det med de personer som skriver nedlåtande saker till dig här i forumet istället för att hoppa på oss alla som grupp.
    Skriver de dubbelanonymt så är det ju svårt att ta det privat.
    Men var och en ansvarar själva för vad de lägger upp.
    Det ska ingen annan få skulden för.
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-21 15:11:34 följande:
    Nej,det är inte vad jag påstår. Jag menar att du kan ta det med de personer som skriver nedlåtande saker till dig här i forumet istället för att hoppa på oss alla som grupp.
    Skriver de dubbelanonymt så är det ju svårt att ta det privat.
    Men var och en ansvarar själva för vad de lägger upp.
    Det ska ingen annan få skulden för.
    Men vad är ditt problem egentligen? Jag tog det "privat" med dem igenom att citera det dom skrev och på det gick du och blev tjurig... Nu har du suttit och tjafsat om min ton när jag sitter och försvarar mig till era cp påhopp. Pröva att hålla käften själv och bara sluta lägg dig i.
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-21 15:11:34 följande:
    Jag menar att du kan ta det med de personer som skriver nedlåtande saker till dig här i forumet istället för att hoppa på oss alla som grupp.
    Om inte poängen med dina inlägg har varit att visa hur rätt jag haft ända sedan start, för isåfall så lyckas du ju smärtfritt. 
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 15:17:27 följande:
    Men vad är ditt problem egentligen? Jag tog det "privat" med dem igenom att citera det dom skrev och på det gick du och blev tjurig... Nu har du suttit och tjafsat om min ton när jag sitter och försvarar mig till era cp påhopp. Pröva att hålla käften själv och bara sluta lägg dig i.
    Nej,jag har inte sett dig citera någon enskild person förutom de som har reagerat på din ton.
    Du anklagar andra för att kalla dig saker,,men det är tydligen helt i sin ordning att du delar ut diverse invektiv  till höger och vänster.
    Då får du tåla att få kritik.
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 15:23:27 följande:
    Om inte poängen med dina inlägg har varit att visa hur rätt jag haft ända sedan start, för isåfall så lyckas du ju smärtfritt. 
    Nej,jag menar precis det jag skriver. Men om du vill feltolka det så får du väl göra det,om det får dig att må bättre.
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-21 15:45:46 följande:
    Nej,jag har inte sett dig citera någon enskild person förutom de som har reagerat på din ton.
    Du anklagar andra för att kalla dig saker,,men det är tydligen helt i sin ordning att du delar ut diverse invektiv  till höger och vänster.
    Nej,jag menar precis det jag skriver. Men om du vill feltolka det så får du väl göra det,om det får dig att må bättre.
    Och då får ni  också tåla kritik när ni skriver till männen så urbota hjärndött som ni gör här inne.. Jag regerar på det skrivs om män och hur ni gottar er över det faktum att dom är ensamma nu förtiden. Och det gäller alla, inte bara män. 
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-21 15:45:46 följande:
    Nej, jag feltolkar inte. Jag ser exakt vad du skriver. Och när du säger sådär så bevisar du ju enbart min poäng. Om du verkligen tror att dina kommentarer här inne har varit konstruktiva, understrycker det bara min poäng om det jag faktiskt sagt nu hela tiden. 
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 15:54:08 följande:
    Och då får ni  också tåla kritik när ni skriver till männen så urbota hjärndött som ni gör här inne.. Jag regerar på det skrivs om män och hur ni gottar er över det faktum att dom är ensamma nu förtiden. Och det gäller alla, inte bara män. 
    Nu får du ta och ge dig. Det är ingen som gottar sig över att män lever i ensamhet.
    Men det är lite lättare att hjälpa de män som faktiskt vill ha hjälp att ta sig ur det än de män som bara gnäller och öser ur sig otrevligheter som du gör nu.
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 15:58:21 följande:
    Nej, jag feltolkar inte. Jag ser exakt vad du skriver. Och när du säger sådär så bevisar du ju enbart min poäng. Om du verkligen tror att dina kommentarer här inne har varit konstruktiva, understrycker det bara min poäng om det jag faktiskt sagt nu hela tiden. 
    Fel. Du ser bara det du vill se.
    Du har din åsikt klar. Alla kvinnor är roten till allt det onda som händer dig. Och ingen kan få dig att rubba den åsikten.
    Och då är det meningslöst att ens försöka fortsätta diskussionen med dig.
    Vi kommer ingenvart.
  • Anonym (CaT)
    molly50 skrev 2025-04-21 16:10:51 följande:
    Nu får du ta och ge dig. Det är ingen som gottar sig över att män lever i ensamhet.
    Men det är lite lättare att hjälpa de män som faktiskt vill ha hjälp att ta sig ur det än de män som bara gnäller och öser ur sig otrevligheter som du gör nu.
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 15:58:21 följande:
    Fel. Du ser bara det du vill se.
    Du har din åsikt klar. Alla kvinnor är roten till allt det onda som händer dig. Och ingen kan få dig att rubba den åsikten.
    Och då är det meningslöst att ens försöka fortsätta diskussionen med dig.
    Vi kommer ingenvart.
    Jag har aldrig påstått att alla kvinnor är roten till allt ont, men jag ser ett mönster bland er där en hel del beter sig på ett sätt som väldigt få människor kan stå för. Det handlar om individernas beteende, inte könet i sig. Och om vi inte kan ha en öppen diskussion om det här utan att ni medvetet ska försöka misstolka allt folk säger till er är det ju faktiskt riktigt jävla meningslöst att faktiskt prata om det med er... Ni löser inget. Ni bara låtsas att ni är redo att ta en diskussion om det.
    Men att säga att jag bara gnäller för att jag står på mig emot snarkiga kommentarer, eller uttrycker mig om de problemen ni själv har bäddat för är att förminska ett faktiskt viktigt ämne. 

Vet du vad ett viktigt ämne är ens? Eller ska du återgå till aftonbladets punchline om att kalla alla som säger emot er för en incel, eller ge en massa kostiga förslag 10 inlägg så som "skriv detta mer privat" som inte går att göra ens... I ett försök att försöka få nån att hålla käften?
  • molly50
    Anonym (CaT) skrev 2025-04-21 16:23:03 följande:
    Jag har aldrig påstått att alla kvinnor är roten till allt ont, men jag ser ett mönster bland er där en hel del beter sig på ett sätt som väldigt få människor kan stå för. Det handlar om individernas beteende, inte könet i sig. Och om vi inte kan ha en öppen diskussion om det här utan att ni medvetet ska försöka misstolka allt folk säger till er är det ju faktiskt riktigt jävla meningslöst att faktiskt prata om det med er... Ni löser inget. Ni bara låtsas att ni är redo att ta en diskussion om det.
    Men att säga att jag bara gnäller för att jag står på mig emot snarkiga kommentarer, eller uttrycker mig om de problemen ni själv har bäddat för är att förminska ett faktiskt viktigt ämne. 

Vet du vad ett viktigt ämne är ens? Eller ska du återgå till aftonbladets punchline om att kalla alla som säger emot er för en incel, eller ge en massa kostiga förslag 10 inlägg så som "skriv detta mer privat" som inte går att göra ens... I ett försök att försöka få nån att hålla käften?
    Om du förväntar dig att kunna ha en vettig diskussion här så får du sluta spy ur dig en massa galla och invektiv här.
    Annars blir det svårt att ta dig seriöst.
Svar på tråden Modig tjej berättar sanningen, lättare för kvinnor