• Anonym (Besviken)

Vad fasen gör jag?!?

Okej. Häng med nu.  

Jag dejtar en man sen några månader

igår skickade jag en bild på akutmottagningsskylten med texten ?hur länge tror du vi får vänta? Jag tror 6 timmar?
    Jag var HELT säker på att han skulle svara när han vaknade på eftermiddagen och fråga vad som hänt. Men nope. Inte ett ljud. Jag är så förvånad och ledsen och besviken. Vad fasen reagerade han inte för?!?
    ( vi brukar ha kontakt varje dag,förutom igår då uppenbarligen)

Vad tänker ni?

• Svar på tråden Vad fasen gör jag?!?
  • Anonym (K)

Jag brukar själv bli väldigt ställd när jag får meddelanden som verkar förutsätta att jag vet saker som jag inte vet. Det händer att jag inte lyckas formulera ett svar. Han kanske är likadan.

Om du skriver ett meddelande där du berättar vad som har hänt så kanske det lossnar.

• LaFontaine

Hade jag fått ett sådant meddelande, hade jag genast uppfattat min dejt som uppmärksamhetssökande och valt att avsluta relationen. 

• Anonym (Hm)

Jag håller med ovanstående talare. Finns få saker som är lika irriterande och oattraktiva som folk som skickar såna bilder eller lägger ut på sociala media. Berätta vad som hänt om du vill berätta, men det där är bara för att få höra ÅÅÅÅÅH VAD HAR HÄNT(!!) och de flesta reagerar precis som din dejt gör på sånt. 

• LaFontaine
    Anonym (Hm) skrev 2025-04-19 07:59:02 följande:

Jag håller med ovanstående talare. Finns få saker som är lika irriterande och oattraktiva som folk som skickar såna bilder eller lägger ut på sociala media. Berätta vad som hänt om du vill berätta, men det där är bara för att få höra ÅÅÅÅÅH VAD HAR HÄNT(!!) och de flesta reagerar precis som din dejt gör på sånt. 

Hade jag istället fått meddelande om att barnet brutit armen, att min dejt hade gallsten och behövde åka in, eller att dejtens mamma fått hjärtproblem, hade jag genast undrat om jag kunnat göra nåt. 
  • Anonym (Ior)

Det där är ett ganska irriterande sätt att komunicera på. Att det ska vara någon sorts lek där man ska ställa frågor och sådär. Att du uttrycker dig på det viset indikerar dessutom att det inte är något allvarligt som har hänt. 

Men trots det så håller jag med om att det är konstigt av honom att inte fråga. 

• Fjäril kär

Bara nej....

Man skickar inte halvkryptiska meddelanden och fiskar efter följdfrågor... 

Har du sagt A får du banne mig säga B också om du ska få nån reaktion  

Det hade varit helt okej om du berättat i samma meddelande vad som pågår .. "dottern har brutit armen, hur länge tror du vi får vänta?" .. typ så.. då hade du garanterat fått svar...

Hoppas du inte gör samma sak den gången det är akut läge på liv och död... 

• Fjäril kär
    Anonym (Ior) skrev 2025-04-19 08:19:25 följande:

Det där är ett ganska irriterande sätt att komunicera på. Att det ska vara någon sorts lek där man ska ställa frågor och sådär. Att du uttrycker dig på det viset indikerar dessutom att det inte är något allvarligt som har hänt. 

Men trots det så håller jag med om att det är konstigt av honom att inte fråga. 

Av princip svarar jag inte på såna typer av meddelanden.. jag kan absolut vilja veta vad som hänt men jag vägrar svara just för att hur frågan är ställd är ett stort nej för mig....
  • Anonym (Andreas)

Å andra sidan var det långfredag igår...stor chans att han var på fest/släktkalas/krogen och helt enkelt inte sett ditt meddelande eller varit onykter och missat det...

• Ikaros12

Jag förstår att man kan reagera på kommentarer som den här av olika anledningar. Liknande kommentarer och vinglas i solnedgången verkar vara saker som provocerar folk mest. Lägger personligen inga värderingar i det. Själv skulle jag tycka att det var lite omdömeslöst, men jag skulle svarat eftersom ts Inte menar något illa. Ibland är människor så hårda och ger så lite utrymme att vara mänskliga. Sedan skulle jag vid senare tillfälle säga att jag uppskattar rakare kommunikation vad gäller såna saker, eftersom det även skapar oro.

• Anonym (Hm)
    LaFontaine skrev 2025-04-19 08:02:14 följande:
    Hade jag istället fått meddelande om att barnet brutit armen, att min dejt hade gallsten och behövde åka in, eller att dejtens mamma fått hjärtproblem, hade jag genast undrat om jag kunnat göra nåt. 
    Helt klart! Då är det ju för att faktiskt informera. Det andra är uppmärksamhet och bekräftelsebehov helt klart. Urk 
Svar på tråden Vad fasen gör jag?!?