• Anonym (Förvirrad)

Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest

Jag håller på att bli galen... Jag och min sambo gär vårt första IVF försök just nu. Jag hade äggplock den 10 april och satte tillbaka ett ägg den 13 april. Så är på ruvardag 8 om jag fattat det rätt? 

Jag har testdag på lördag den 26 men som man är så tog jag ett RFSU test i morses som jag såg en skugga på inom testtiden och tog då ett digitalt som visade Inte gravid.. Jag är så otroligt förvirrad... 😔 

Ni med mer IVF erfarenhet än mig.
    Kan RD 8 vara för tidigt för ett digitalt? När fick ni era pluss efter att först ha testat negativt?
    Och finns det någon mer som fått svagt,svagt positivt på rfsu men negativt på digitalt? 

• Svar på tråden Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest
  • Anonym (Förvirrad)

En till fråga, räknas dagen man sätter tillbaka ägget som första ruvar dagen eller börjar man räkna från dagen efter? 

• Anonym (Ivfare)

Det stämmer att du är på ruvardag 8. Dagen för embryotransfer brukar räknas som dag 0. Men, om du jämför med många andra som gör ivf så har de ofta satt in en blastocyst, dvs ett embryo som är fem dagar. Hade du satt in ditt embryo dag 5 hade du bara varit på ruvardag 6. Så tidigt kommer flera andra säga att de inte har plussat utan att de plussade någon dag senare. ( Även om jag alltid plussat så tidigt som ruvardag 5 vid tre olika försök.) 

Är det ett tidigt digitalt som bara visar gravid eller ett med veckoangivelser? Det som också anger veckor behöver högre halt hcg i urinen för att ge utslag.

Oavsett: det är tyvärr bara att vänta och leva i ovisshet någon dag till. Det kan vara en linje som inte är riktig, det kan vara en graviditet som inte kommit upp i så hög halt än och det kan vara så att du inte blivit gravid. Det är oerhört tuffa dagar i väntan på besked. Vad är din testdag från kliniken? 

Hoppas ni får ett tydligt och positivt besked om någon dag!

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (Ivfare) skrev 2025-04-21 17:28:36 följande:

Det stämmer att du är på ruvardag 8. Dagen för embryotransfer brukar räknas som dag 0. Men, om du jämför med många andra som gör ivf så har de ofta satt in en blastocyst, dvs ett embryo som är fem dagar. Hade du satt in ditt embryo dag 5 hade du bara varit på ruvardag 6. Så tidigt kommer flera andra säga att de inte har plussat utan att de plussade någon dag senare. ( Även om jag alltid plussat så tidigt som ruvardag 5 vid tre olika försök.) 

Är det ett tidigt digitalt som bara visar gravid eller ett med veckoangivelser? Det som också anger veckor behöver högre halt hcg i urinen för att ge utslag.

Oavsett: det är tyvärr bara att vänta och leva i ovisshet någon dag till. Det kan vara en linje som inte är riktig, det kan vara en graviditet som inte kommit upp i så hög halt än och det kan vara så att du inte blivit gravid. Det är oerhört tuffa dagar i väntan på besked. Vad är din testdag från kliniken? 

Hoppas ni får ett tydligt och positivt besked om någon dag!

Då hänger jag med på ruvardagarna i alla fall!! 

Det är ett sånt som visar veckor så då kanske det förhoppningsvis är lite för tidigt för att ta en sånt!! 

Jag trodde de två veckorna mellan ÄL och mens innan man började med IVF var jobbiga men detta är ju 100 resor värre.. och jag har sedan i lördags börjat bli så trött och illamående av progresteronet som jag tar så man inbillar ju sig saker där också.. 
    Jag har fått lördagen den 26 från kliniken så det är ett par dagar kvar.. 
  • Anonym (Förvirrad)

Om någon hittar denna tråden och vill ha en uppdatering så kommer den här: 

RD 9 - Plussar tydligt med clearblue Ultratidigt. 
    RD 10 - Får 1-2 på clearblue veckoindikator. 
    RD 11 - Testar bara med CB ultratidigt. 
    RD 12 - Fortsatt 1-2 på veckoindikator men en fin ökning på CB ultratidigt. 
    RD 13 (officiella testdag) - Väldigt starkt sträck på ultratidigt och veckoindikator gick idag över till 2-3!! 

Kommer nog inte testa mer nu för psykets skull!! 

• EJT
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-26 06:18:39 följande:

RD 13 (officiella testdag) - Väldigt starkt sträck på ultratidigt och veckoindikator gick idag över till 2-3!! 

Stort grattis!! 
  • Anonym (Förvirrad)
    EJT skrev 2025-04-26 07:17:59 följande:
    Stort grattis!!

Tack så jättemycket 🥰
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-26 06:18:39 följande:

vad roligt grattis!!!😄😄
    jag är på rd5 men funderar på att testa på rd9-10! men sist jag gjorde äggplock å all stimuleringssprutor å cyklogest efter insättning så fick jag mens på rd10 så vet inte om det är värt å testa tidigt i mitt fall.. å har riktig testdag rd13 (söndag 4/5) 
  • Anonym (Förvirrad)
    Hejåhoj skrev 2025-04-26 13:42:05 följande:
    vad roligt grattis!!!😄😄
    jag är på rd5 men funderar på att testa på rd9-10! men sist jag gjorde äggplock å all stimuleringssprutor å cyklogest efter insättning så fick jag mens på rd10 så vet inte om det är värt å testa tidigt i mitt fall.. å har riktig testdag rd13 (söndag 4/5) 
    Tack snälla du 🥰 
    Är det en 2,3 eller 5 dagars du satt tillbaka denna gången? 😊 
  • Hejåhoj
    Anonym (Förvirrad) skrev 2025-04-26 17:43:50 följande:
    Tack snälla du 🥰 
    Är det en 2,3 eller 5 dagars du satt tillbaka denna gången? 😊 
    det är en 5dagars färsk! 
Svar på tråden Ruvardag 8. Pos och neg på gravtest