Helt chockad
Anonym (lämnad) skrev 2025-11-29 23:11:08 följande:
Jag har bestämt att när det har gått ett år (det är 135 dagar kvar) måste detta ha vänt, annars orkar jag inte. Terapeuten rådde oss till att fortsätta rapporteringen, oftast går det bra men när han inte är på jobbet hände det nyligen att han glömde och jag blev galen på att det ska vara så svårt. Jag tycker inte att det kan vara mitt jobb att påminna. Jag bara tappade all känsla. Jag förstår att han föredrar att inte tänka på henne och det som hände men jag har ingen möjlighet att bara stänga av, det känns orättvist. Rapporterar du också vad du gör varje dag till din man?
Personligen hade jag inte klarat av att leva i en relation på de premisserna, oavsett om det har ägt rum en otrohet.
Fast om du vill ha rapport så faller det på dig att påminna/be om rapport om han glömmer.
Fast jo, du har ett eget ansvar att lägga det som hänt bakom dig. Att då "kräva" att få rapport varje gång han varit på jobbet och möt henne i jobbsammenheng gör att du aldrig klarar att gå vidare.
Han har tydligen gått vidare med dig och vill satsa på eran relation. Du måste välja om du vill gå vidare eller hålla på att älta det som hänt om och om igen (genom art han ska rapportera att han gör).
Terapeuten ni/du går till verkar faktiskt inte helt professionell om h*n menar att rapporterigen ska fortsatta.