• Anonym (Kasha)

Vad fick ni i lön idag?

Idag är det löningsdag, hur mycket får ni utbetalt den här månaden och inom vilket yrke/bransch jobbar ni?

Jag är vårdadministratör inom en region (vårdcentral) och fick ut 21 400 kr idag.

• Svar på tråden Vad fick ni i lön idag?
  • Anonym (socionom)

Jag fick idag ut 27 800, jobbar som biståndshandläggare inom socialförvaltningen.

• Anonym (My)

Jag jobbar som utredare på statlig myndighet och fick ut 37000. 

• Anonym (.)
    Anonym (Kasha) skrev 2025-04-25 08:41:39 följande:
    Vad fick ni i lön idag?

Idag är det löningsdag, hur mycket får ni utbetalt den här månaden och inom vilket yrke/bransch jobbar ni?

Jag är vårdadministratör inom en region (vårdcentral) och fick ut 21 400 kr idag.

Jag fick ungefär 1.700. Betalade hyran med pengar som blev över. Nu har jag bara 2.000kr kvar.

Sökt flera gånger jobb.

Hade provjobb 2024 slutet av januari till juli år 2024. Jobbade 6 månader och fick jobbet. Sökte jobbet, utan att skriva in mig på AF. Väntade fram till mar 2025 och skrev in mig. Konsekvensen blev att Alfa-kassan inte tittar på att jag jobbat från slutet av januari 2024, utan Alfa-kassan kollar tolv månader bakåt i tiden, från och med det datumet jag skrev in mig på AF. Alltså Mars 2025 till Mars 2024. Det gör att jag saknade bara en enda månad, för att få rätt till Alfa-kassa/A-kassa.

Jag sitter nu och tar uppdrag ifrån rektyeringsbolag, men får inte så många jobbpass. Det är mer ett jobb för extraknäck och inte menad för att man skall just försörja sig på det.

Jag har det väldigt, väldigt svårt just nu. Ingen familj eller släkt.

Ni får gärna ge mig tips och/eller förbön.

Försörjningsstöd vill jag inte gå till. Jag har svårt med massa papper och teoretiska saker.
  • Anonym (Flipper)

Ca 22400kr blev det netto.
    Men då är det avdraget 3 dagar vab och en vecka egen sjukdom så det är lite mindre än vanligt. Har inte sökt vab-pengar från FK sen så det tillkommer.
    Arbetar 80% inom statlig myndighet.

• Anonym (Du behöver hjälp!)
    Anonym (.) skrev 2025-04-25 08:55:35 följande:
    Jag fick ungefär 1.700. Betalade hyran med pengar som blev över. Nu har jag bara 2.000kr kvar.

Sökt flera gånger jobb.

Hade provjobb 2024 slutet av januari till juli år 2024. Jobbade 6 månader och fick jobbet. Sökte jobbet, utan att skriva in mig på AF. Väntade fram till mar 2025 och skrev in mig. Konsekvensen blev att Alfa-kassan inte tittar på att jag jobbat från slutet av januari 2024, utan Alfa-kassan kollar tolv månader bakåt i tiden, från och med det datumet jag skrev in mig på AF. Alltså Mars 2025 till Mars 2024. Det gör att jag saknade bara en enda månad, för att få rätt till Alfa-kassa/A-kassa.

Jag sitter nu och tar uppdrag ifrån rektyeringsbolag, men får inte så många jobbpass. Det är mer ett jobb för extraknäck och inte menad för att man skall just försörja sig på det.

Jag har det väldigt, väldigt svårt just nu. Ingen familj eller släkt.

Ni får gärna ge mig tips och/eller förbön.

Försörjningsstöd vill jag inte gå till. Jag har svårt med massa papper och teoretiska saker.
    Att du har det svårt är uppenbart, frågan är hur du ska förbättra din situation. Jag tror att du bygger upp ett berg av problem inför pappersexercis, så märkvärdigt är det inte. Det verkar absolut som om du skulle ha rätt till försörjningsstöd. Du behöver ta kontakt med en socialsekreterare och be någon lugnt och pedagogiskt visa lite hur man går tillväga med papper.  Synd att ha det svårare än man måste.                                                                                                                                                               Nu vet jag inte vilken utbildning du har i bagaget, men jag vet att Hemtjänsten, åtminstone här i rikets andra stad, bokstavligen går på knäna. Att arbeta timmar kanske kunde lätta lite för din del!  Förvärra inte läget med snabblån bara!                                                                                                                                                                   Sen har vi det där med släkt och familj. Tro inte att alla gamla släktingar är beredda att öppna plånboken för det är de inte. Har man inte efterfrågat sin gamla moster under hennes svåra sjukdom kan man inte komma tiggandes. Nu hoppas jag att folk i allmänhet har bättre relationer än vad jag råkar ha och då kanske man är beredd att sträcka ut en hand. Uppfattar man sig själv som en "bankomatmoster" endast kan det inte bli något stöd,. Som man bäddar får man ligga.

• Anonym (Djup suck)

Arbetslös snart 2,5 år och får bidrag från FK. Fick ut 15 066 kr.
    Har lån och räkningar på runt 13 000 så lär bli en tuff månad framöver.
    Kommer att behöva sälja huset som jag tänkt bo i tills jag hamnat antingen på gubb-hus eller bårhus..

• Ascendere

Strax över 50 blev det denna månad efter skatt, så lite mer än en vanlig månad, brukar ligga mellan 40 och 50. 

• Anonym (Usb)

35.800
    Usk på heltid men med en del kvalificerad övertid och då drar lönen snabbt iväg med nästa 400 i timmen.

• Anonym (Göran)

26,455kr.  Arbetar skift inom industrin.  

Svar på tråden Vad fick ni i lön idag?