• Anonym (Kasha)

Vad fick ni i lön idag?

Idag är det löningsdag, hur mycket får ni utbetalt den här månaden och inom vilket yrke/bransch jobbar ni?

Jag är vårdadministratör inom en region (vårdcentral) och fick ut 21 400 kr idag.

• Svar på tråden Vad fick ni i lön idag?
  • Anonym (M)
    Anonym (.) skrev 2025-04-25 08:55:35 följande:
    Jag fick ungefär 1.700. Betalade hyran med pengar som blev över. Nu har jag bara 2.000kr kvar.

Sökt flera gånger jobb.

Hade provjobb 2024 slutet av januari till juli år 2024. Jobbade 6 månader och fick jobbet. Sökte jobbet, utan att skriva in mig på AF. Väntade fram till mar 2025 och skrev in mig. Konsekvensen blev att Alfa-kassan inte tittar på att jag jobbat från slutet av januari 2024, utan Alfa-kassan kollar tolv månader bakåt i tiden, från och med det datumet jag skrev in mig på AF. Alltså Mars 2025 till Mars 2024. Det gör att jag saknade bara en enda månad, för att få rätt till Alfa-kassa/A-kassa.

Jag sitter nu och tar uppdrag ifrån rektyeringsbolag, men får inte så många jobbpass. Det är mer ett jobb för extraknäck och inte menad för att man skall just försörja sig på det.

Jag har det väldigt, väldigt svårt just nu. Ingen familj eller släkt.

Ni får gärna ge mig tips och/eller förbön.

Försörjningsstöd vill jag inte gå till. Jag har svårt med massa papper och teoretiska saker.
    Det var en billig hyra du har om du lyckas ha kvar mer än du fick i lön efter att du betalat hyra etc...

Fick ut mina vanliga 48'.
  • Anonym (Mannen)

51200 SEK, jobbar inom IT.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (La la la)

Tror många i tråden blandar ihop lönen före och efter skatt. Det verkar som att TS efterfrågar lönen efter skatt. 

• Anonym
    Snälla Killen skrev 2025-05-11 01:13:14 följande:

Efter skatt + traktamenten, ca 90 000 :-

Idag?
  • Snälla Killen
    Anonym skrev 2025-05-11 01:20:51 följande:

Idag?
    Nä, den 25/4.

Idag har jag enbart gjort av med 2000 :-
    Snäll? Definiera snälla...
  • Anonym
    Snälla Killen skrev 2025-05-11 01:49:02 följande:
    Nä, den 25/4.

Idag har jag enbart gjort av med 2000 :-
    Tråden frågar om "idag".
  • Goneril

Pension strax över 40 K, ut 32 K. Bank och Finans. Många här har höga ?öner, jag får inga fantasisummor men är rätt nöjd, jag kan unna mig en behaglig livsstil, med resor och köpa tjänster såsom städning. Inga skulder..                                                                                                                                                                                     Stor våning centralt i storstad, gamla beståndet, hyra 8.700. Många yngre vill att vi äldre ger upp våra våningar till förmån för barnfamiljer, de anser att vi äldre inte ska bo i stora treor eller fyror, ensamma, men där fick de tji, vi bor kvar, haha, alltid retar det nån. Arbetade länge, inga barn och därför inte deltidsarbete, den största kvinnofällan om inte mannen kompenserar pensionsmässigt.

• blacksmith

Cirkus 32000 efter skatt. 
    Men sedan massa tillägg som kan betalas ut när som helst i månaden.
    Plus aktieutdelning svartjobb och smuggling 😁

• Anonym (Avellana)
    Goneril skrev 2025-05-11 04:38:16 följande:

Pension strax över 40 K, ut 32 K. Bank och Finans. Många här har höga ?öner, jag får inga fantasisummor men är rätt nöjd, jag kan unna mig en behaglig livsstil, med resor och köpa tjänster såsom städning. Inga skulder..                                                                                                                                                                                     Stor våning centralt i storstad, gamla beståndet, hyra 8.700. Många yngre vill att vi äldre ger upp våra våningar till förmån för barnfamiljer, de anser att vi äldre inte ska bo i stora treor eller fyror, ensamma, men där fick de tji, vi bor kvar, haha, alltid retar det nån. Arbetade länge, inga barn och därför inte deltidsarbete, den största kvinnofällan om inte mannen kompenserar pensionsmässigt.

Du låter som en stolt kvinna som är van att ta hand om ditt eget, och jag har också en sådan förebild i min släkt. Hon bodde litet men reste istället över hela världen och tog med sig exotiska souvenirer hem när jag var barn. 

Man måste dock inte jobba deltid för att man har barn.

Jag var föräldraledig 7 månader, och har sedan jobbat 90% i 3 månader ett varv när det behövdes. VAB har delats lika i dagar på årsbasis.
    Det är det hela för ett barn så det påverkar inte min pension så värst mycket, och att dela lika var ett krav som jag var noga med när jag valde min man.

Eftersom vi har samma lönenivå var det heller inte mycket att diskutera rent ekonomiskt.
  • Goneril
    blacksmith skrev 2025-05-11 06:15:33 följande:

Cirkus 32000 efter skatt. 
    Men sedan massa tillägg som kan betalas ut när som helst i månaden.
    Plus aktieutdelning svartjobb och smuggling 😁

Då klarar du dig, fast det beror förstås på vilka utgifter du har. Elbil? Dyrt boende? Gamla skulder? Underhåll av en massa barn överallt? Aktieutdelning för min del också och lite godmansarvode. Svartjobb, tror inte att någon skulle anlita mig, och har inte telefonnumren till de krininella gängen Tänk på att svarjtobb inte ger pensionspeng.                                                                                                                                                                Smuggling låter tveksamt, vad är det du smugglar? Sprit? Det kan bli "splendid isolation" i nåt häkte först och sen får du får du ett gäng otrevliga kamrater i randig kostym på någon av våra fångvårdsanstalter. Nej, öka på din aktieportfölj med någon storbanksaktie i stället så du fär ännu mer utdelning och slipper gömma dig när du hör polishelikoptern.
  • Snälla Killen
    Anonym skrev 2025-05-11 01:52:59 följande:
    Tråden frågar om "idag".
    Nej.

Kontexten i TS inlägg handlar om löningsdagen, som råkade vara just "idag", på löningsdagen den 25/4 🙂

Resten borde vara underförstått...
    Snäll? Definiera snälla...
Svar på tråden Vad fick ni i lön idag?