• Anonym (Kasha)

Vad fick ni i lön idag?

Idag är det löningsdag, hur mycket får ni utbetalt den här månaden och inom vilket yrke/bransch jobbar ni?

Jag är vårdadministratör inom en region (vårdcentral) och fick ut 21 400 kr idag.

• Svar på tråden Vad fick ni i lön idag?
  • Anonym (Ljusa sidan)

47 789 kr, mjukvaruingenjör 

• Anonym (Fast i skuld)

58784kr fick jag ut. Normal månad. Det låter kanske mycket. Pengarna räcker ändå inte eftersom jag har jättemycket lån efter att mitt ex blåste mig i skilsmässan.  

• Anonym (Tekniker)

47.600 ut ! Jobbar som tekniker

• Anonym (Djup suck)
    Anonym (Fast i skuld) skrev 2025-04-26 22:53:16 följande:

58784kr fick jag ut. Normal månad. Det låter kanske mycket. Pengarna räcker ändå inte eftersom jag har jättemycket lån efter att mitt ex blåste mig i skilsmässan.  

Men - en "blåsning" måste väl gå att reda ut i efterhand?
    Det finns väl papper och bevis?
  • Anonym (Nalle)

40800 kr jobbar som Lärare

• Anonym (Inköpare)

46 500 kr. Jobbar som inköpsansvarig

• Anonym (M)
    Anonym (.) skrev 2025-04-25 08:55:35 följande:
    Jag fick ungefär 1.700. Betalade hyran med pengar som blev över. Nu har jag bara 2.000kr kvar.

Sökt flera gånger jobb.

Hade provjobb 2024 slutet av januari till juli år 2024. Jobbade 6 månader och fick jobbet. Sökte jobbet, utan att skriva in mig på AF. Väntade fram till mar 2025 och skrev in mig. Konsekvensen blev att Alfa-kassan inte tittar på att jag jobbat från slutet av januari 2024, utan Alfa-kassan kollar tolv månader bakåt i tiden, från och med det datumet jag skrev in mig på AF. Alltså Mars 2025 till Mars 2024. Det gör att jag saknade bara en enda månad, för att få rätt till Alfa-kassa/A-kassa.

Jag sitter nu och tar uppdrag ifrån rektyeringsbolag, men får inte så många jobbpass. Det är mer ett jobb för extraknäck och inte menad för att man skall just försörja sig på det.

Jag har det väldigt, väldigt svårt just nu. Ingen familj eller släkt.

Ni får gärna ge mig tips och/eller förbön.

Försörjningsstöd vill jag inte gå till. Jag har svårt med massa papper och teoretiska saker.
    Det var en villig hyra du har om du lyckas ha kvar mer än du fick i lön efter att du betalat hyra etc...

Fick ut mina vanliga 48'. 
Svar på tråden Vad fick ni i lön idag?