• Anonym (Mimmie)

Saker hos ex, betyder?

Mitt ex gjorde efter många diskussioner och velande fram och tillbaka slut över sms för 2 veckor sedan.  Han kände sig trött på att vara kluven och det var många yttre faktorer som spelade in. Bara nån dag innan han gjorde slut var han väldigt kärleksfull.

Han har flera av mina saker hemma hos sig som han inte hört av sig om, en necessär full med smink och olika saker, hårborste, schampo och underkläder.

Vad gör man i sånt fall? Sakerna är inte så viktiga för mig då jag har sånt hemma och vill att han ska ha den där som en påminnelse. Hur brukar ni göra? Kan det vara så att han vill ha kvar sakerna som en ursäkt att höra av sig?

• Svar på tråden Saker hos ex, betyder?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Tyvärr så tror jag snarare att han inte bryr sig om dina saker. Det är upp till dig att hämta om du vill ha det. Han har förmodligen lagt sakerna i en påse för att slippa se det framme. Det är dina saker, ditt ansvar att hämta och troligen kommer han kasta det till slut om du inre hemma. 

• Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-04-25 10:38:10 följande:

Tyvärr så tror jag snarare att han inte bryr sig om dina saker. Det är upp till dig att hämta om du vill ha det. Han har förmodligen lagt sakerna i en påse för att slippa se det framme. Det är dina saker, ditt ansvar att hämta och troligen kommer han kasta det till slut om du inre hemma. 

Haha... konstigt det blev. "Om du inte hämtar" skulle det stå.
  • Anonym (Anna)

Eller så tycker han att det är jobbigt och vill slippa tänka på att dom finns hos dig... 

Låt det vara bara.  Tids nog kommer frågan upp om sakerna. 

Själv har jag massa saker kvar hos min exman efter skilsmässan för 7 år sedan ..  saker jag inte längre bryr mig om och som han får göra vad han vill med och jag bor så trångt numera att jag inte heller får plats med allt då jag flyttade från stort hus till lite lägenhet.  Men vi är klar med varandra helt.

• Anonym (Mimmie)
    Anonym (Anna) skrev 2025-04-25 10:39:35 följande:

Eller så tycker han att det är jobbigt och vill slippa tänka på att dom finns hos dig... 

Låt det vara bara.  Tids nog kommer frågan upp om sakerna. 

Själv har jag massa saker kvar hos min exman efter skilsmässan för 7 år sedan ..  saker jag inte längre bryr mig om och som han får göra vad han vill med och jag bor så trångt numera att jag inte heller får plats med allt då jag flyttade från stort hus till lite lägenhet.  Men vi är klar med varandra helt.

Alltså jag har saker hos honom, inte han hos mig.
  • Anonym (Hmmm ...., ,)
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 10:42:08 följande:
    Alltså jag har saker hos honom, inte han hos mig.
    Därför är det ditt ansvar att höra av dig om du vill ha sakerna tillbaka. 

Av vilken anledning velar han? Gäller det hans känslor för dig eller andra faktorer, typ långt avstånd, mycket tjafs, dina/hans barn, psykiskt mående eller nåt?
  • Anonym (Hmmm ...., ,)

Jag menar finns det något ni kan förändra för att hitta tillbaka eller är det helt kört tror du? Låter som att Du vill det i alla fall?

• Anonym (nä)
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 10:31:44 följande:
    Saker hos ex, betyder?

Mitt ex gjorde efter många diskussioner och velande fram och tillbaka slut över sms för 2 veckor sedan.  Han kände sig trött på att vara kluven och det var många yttre faktorer som spelade in. Bara nån dag innan han gjorde slut var han väldigt kärleksfull.

Han har flera av mina saker hemma hos sig som han inte hört av sig om, en necessär full med smink och olika saker, hårborste, schampo och underkläder.

Vad gör man i sånt fall? Sakerna är inte så viktiga för mig då jag har sånt hemma och vill att han ska ha den där som en påminnelse. Hur brukar ni göra? Kan det vara så att han vill ha kvar sakerna som en ursäkt att höra av sig?

Han tänker att du får höra av dig om du vill ha dina grejer. Säkert tänker han inte på dem om de inte är uppenbart i vägen för honom. 

Du verkar gripa efter halmstrån här och hoppas att han inte säger nåt om sakerna för att ha dig kvar, men tyvärr, så är det nog inte. 
  • Anonym (Mimmie)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2025-04-25 11:04:00 följande:

Jag menar finns det något ni kan förändra för att hitta tillbaka eller är det helt kört tror du? Låter som att Du vill det i alla fall?

Jag vet inte om det är helt kört. Just nu tycker ju han att det är det för honom. Tror i slutändan han tröttnade på att vara i limbo snarare än att han genuint inte tyckte vi passade ihop. Tror att det i slutändan avtrubbade hans känslor.

De djupare anledningarna var hans osäkerhet på om han vågade skaffa barn igen, vilket inte är en dealbreaker för mig men han sa att han inte är säker på om han inte vågar pga att jag inte är rätt. Han kunde inte sätta fingret på något och beslutet var väldigt svårt för honom.

OM vi ska ha en chans är det nog inte de närmsta veckorna, han måste komma ur denna dipp helt enkelt.
  • Anonym (Mimmie)
    Anonym (nä) skrev 2025-04-25 11:07:41 följande:
    Han tänker att du får höra av dig om du vill ha dina grejer. Säkert tänker han inte på dem om de inte är uppenbart i vägen för honom. 

Du verkar gripa efter halmstrån här och hoppas att han inte säger nåt om sakerna för att ha dig kvar, men tyvärr, så är det nog inte. 
    Ja säkert är det så. utgick kanske bara felaktigt  från mig själv som  försöker göra mig av med alla saker från ex som jag är helt säker på att jag är klar med.
  • Anonym (nä)
    Anonym (Mimmie) skrev 2025-04-25 11:24:12 följande:
    Ja säkert är det så. utgick kanske bara felaktigt  från mig själv som  försöker göra mig av med alla saker från ex som jag är helt säker på att jag är klar med.
    Det är alltid vanskligt att utgå från sig själv och tro att det gäller alla. 
Svar på tråden Saker hos ex, betyder?