Problem med att ta körkortet
Jag planerade egentligen att lägga denna tråden i känsliga rummet för att minska mängden oseriösa svar men here it goes..
Jag har tagit över 60 lektioner hos en körskola i 11 månader för att ta manuellt körkort. På min första uppkörning för ett tag sedan gick gjorde jag flera fel, vissa har jag inte gjort sen dess och sedan har jag tagit några lektioner med en annan körskola och gjort mindre fel med miljökörningen körde för länge i fel växel några gånger och ett dumt misstag där jag bromsade för sent när jag hade väjningsplikt i en rondell. Denna uppkörningen gick alltså bättre än min första. Den sista uppkörningen jag hade häromdagen gick verkligen dåligt. Inspektören sa att jag hade stora brister i mitt körande och jag erkänner at det hände att jag såg osäker ut på växellådan när jag skulle växla och att jag inte höll hastigheten exakt som jag skulle och körde kanske inte miljövänligt hela tiden. Jag ville vara säker på att inte lägga i fel växel vid ett tillfälle så jag ryckte i med växeln lite. Det har på två av uppkörningarna varit fler och allvarliga brister än när jag kör med skolan. Mina körlärare är/verkar okej men är inte alltid så engagerade, speciellt en av dem. Är dem värre än jag tror, vad kan felet vara? Det känns dom de bara påpekat enstaka grejer som placering fel någon enstaka gång och mjukare bromsning hade behövts. Har någon varit i samma situation och vad gjorde ni? Om ni kuggade på miljökörningen. vad exakt sa dem till er för det verkar som att de alltid kommer klaga på något mindre. Det hela känns oerhört jobbigt då jag kämpat hårt med allt det här och gett så mycket pengar vilket i sig är en stressfaktor.