Första IVF-försöket. Nervös, tips?
Jag har blivit hemma idag också, har ont och mår allmänt dåligt. Jag vet att det säkert kommer ta hela fina sommaren innan vi får göra nästa försök och all denna väntan, är så tröttsam :( och det är du ju tråkigt nog bekant med själv sedan tidigare .
Fy vad tufft och trist att förlora sin bonusmamma :(. All min styrka och omtanke till dig! Kroppen och knoppen ska ju orka även den processen, så det är bra att du fokuserar på att "komma igen" lite inför nästa försök. Vet du hur tidsplanen är för nästa försök eller avvaktar du/ni lite till? Jag vet inte om jag frågat innan, men hur länge har du/ni försökt bli gravida?
Tror inte du ska tänka att jobbet har nån inverkan på din fertilitet, sen som du säger är det ju viktigt att man trivs! Jag skulle vilja hitta ett jobb som är lite mer flexibelt. Jobbar också med människor men orkar inte alltid interagera alla dagar, särskilt inte i en sån här process. Hur gör du för att orka?
KRAM och ta hand om dig :)
Jag ville hoppa på direkt med nytt försök, men läkaren var tydlig med att det inte var aktuellt med tanke på tecken till överstimulering. I efterhand inser jag att jag hade ganska mycket biverkningar som jag ignorerat. Nu är jag fysiskt mig själv igen. Vi har bara aktivt försökt i två år, men slutade skydda oss något år innan det. Så 2-3 år, mest orolig är jag för vår ålder på 37 år.
För hoppningsvis drar vi igång när mensan kommer. Normalt sett borde den komma ungefär nu, men det kan ju bli fördröjt utifrån tidigare behandling. Hoppas hinna ett försök innan sommaren.
Känner igen mig väl i din sommar-ångest, att det hela tiden är så mycket väntan.