Anonym (Ledsen) skrev 2025-05-02 13:28:43 följande:
På ett logiskt plan kan det te sig enkelt. Men det gör det även för andra problem.
Den deprimerade blir inte så hjälpt av att bara tänka logiskt att hen inte behöver vara deprimerad. Eller den som tror att man ska vara smal behöver bara tänka att det är ok att inte vara det. Man behöver se och pröva för att få saker bekräftade i verkligheten.
Jag tror att det som bidragit till det här mest är avsaknaden av budskap att min sexualitet är ok. Var man än vänder sig så hittar man motsatsen.
Jag har levt i många år, de enda gångerna som jag upplevt negativ manlig sexualitet var en kille som skulle kyssa mig, fast jag inte ville, han tog tag i mig och skulle tvinga sig på.
En annan gång var det en kille som skulle skjutsa mig hem och istället åkte ut på landet och parkeradee bilen. Jag lyckades prata mig ur det, men han tog pengar ur min väska.
Sedan har det varit på dansgolvet när danspartners, som jag precis hade träffat, höll i mina skinkor, istället för högre upp vid midjan
Då tog jag deras händer och placerade dem vid midjan.
Det enda som var otäckt var killen som körde ut på landet. Det var riktigt skakade och gjorde att jag fick lite svårt att lita på killar ett tag efter det.
Annars har jag bara upplevt den manliga sexualiteten som positiv! Väldigt härligt med en man som verkligen vill, på ett respektfullt sätt. Skönt att mötas.
Mitt råd till dig är att låta dina känslor om att vara/görafel bara vara där, men ändå göra de närmanden gentemot kvinnor som du tycker attraherar dig, på ett respektfullt sätt! Alltså gå emot dina känslor att din åtrå skulle vara fel, så länge ditt upptädande mot kvinnan är juste!
Gör man det och ni har en vanlig sexuell kontakt, så kommer känslorna att tonas ned.
Justa killar är bara trevliga att ha att göra med! Ta inte ansvar för vad idiotiska män gör!