Anonym (MMannen) skrev 2025-05-02 18:49:01 följande:
Regel nummer 1. Lyssna aldrig på vad feminister säger till dig eller diverse journalister med vänster vinkel.
Strunta i dem bara. Du är man. Var stolt över det. De där som gnäller ärbara avundsjuka. De har sådant extremt mindervärdeskomplex.
Väldigt omanligt svar om jag får säga det själv.
Tror nog att du i din relation kan ha kommit till en punkt där könsrollerna har ombytts? Kan det va så?
Vet att många relations klyftor där mannen inte har känt sig tillräcklig i någon eller några aspekter har skavt och skavt. Främst på grund av mannens osäkerhet och egen känsla av otillräcklighet, men även i en situation där levnadsstandaren mellan könen är för ollka, där kvinnan är go gettern.
Det är väll min spontana chansning. Att du helt enkelt känner dig ?emasculated? och förlorat dig själv i din egna vision av en man.
Kan känna stt när män känner sig undergivna i en relation, så skapar dom ett förakt gentemot kvinnan, som faktiskt bara härstammar från deras egna misslyckande, men som misstas med ?hon är dominant och krävande?
Så behöver det såklart inte heller vara men rent peykologiskt så är det ett väldigt förekommande fenomen.
Kvinnan i en sådan situation lider också. Hon går in i sin roll som ?go gettern? i relationen, som hela tiden bär på sin partners behov av henne på olika plan. Kvinnan upplever faktiskt i dessa fall också sin man som klänning och beroende av hennes bekräftelse, stöd och kärlek.
Och där landsse man i en två sidig förakt gentemot varandra. Rätt intressant.
Och sen till din ganska genomskinliga dåliga självkänsla råd ?strunta i dom du är en man? är ju bara alla kvinnors huvudvärk och genuina ?iick?
Tycler att du TS, ska ta dig tiden att självreflektera, och reflerktera med din partner med ärlighet hur ni har kommit hit.
Hur har du bidragit till att din kvinna fått dig att känns såhär, och vise versa? Vilka egenskaper har du repeterat för att hon ska bli oberoende av dig och därmed irriterad?
Slutligen, det där med avundsjuka är nog tyvärr väldigt lättanvänt och även ansvarslöst att hävda.
Attraktionen finns där, romansen är nog den som är i nöd.
Antingen har du i din osäkerhet gjort saker som fått henne inte alls avundsjuk, men otrygg och därmed kontrollerande. Jag själv kan säga att jag aldrig blir avundsjuk, snarare känner jag en respektlöshet, om min partner har fått mig att på något sätt känna att han kan utnyttja den egenskapen av osäkerhet.
Eller om du helhjärtat aldrig har satt henne i den sitsen, så är det en avgörande aspekt om hon inte lyckas ändra sig. För det är påfrestande.
Rätta mig gärna om jag har fel med just din situation.
Slutligen, den ultimata partnern är den du finner lugn hos och som stimulerar dig på alla möjliga plan och alltid finns där. För trots allt så är hon ju fortfarande den kvinna som världen stannade upp för hos dig, i flera år.
Uppdarera oss!