• Anonym (Ledsen)

Den fula manliga sexualiteten, eller

Jag tycker det är pinsamt att skriva det här, men jag kämpar med känslan av att det är fel att jag tänder på tjejer. Inte för att det är något konstigt i sig, men för att jag har börjat förknippa min sexualitet med något hotfullt eller opassande, bara för att jag är man. Allt man hör om hur dåliga män är, allt från tafsande till våldtäkter gör att jag inte blir oberörd.

Det känns som att manlig sexualitet i dag ofta ses som något farligt eller själviskt, och även om jag aldrig skulle vilja såra någon eller gå över någons gräns, kan jag ändå känna skam bara för att jag har lust.

Det är som att jag inte får känna attraktion utan att det väcker oro inom mig ? tänk om det jag känner är "för mycket", "på fel sätt", eller bara inte okej? Och den känslan gör mig både osäker och uppgiven.

Jag vågar knappt bli attraherad, se på något jag gillar eller gå igång på en tjej för qtt det känns som att det får man inte. 

Är det någon annan som känner igen sig i det här? Vad ska man göra?
  • Svar på tråden Den fula manliga sexualiteten, eller
  • Anonym (H)
    Anonym (Sitti) skrev 2025-05-02 19:30:05 följande:
    Det lustiga är att par som är mer jämlika skiljer sig mer sällan,  än där parternas könsroller är polariserade. Det är statistik. 

Kanske att de "maskulina" männen går till överdrift på olika sätt. 

De män jag känner är maskulina på ett mer natuligt sätt, verkar aldrig  bekymra sig särskilt mycket om vad som är manligt eller ej.

Som min pappa, som var självständig och vågade ge sig på att göra saker utan rädsla för att misslyckas, han bara provade och verkade räkna med att han skulle reda ut det på något sätt. 

Han ansvarade för vårt husbygge utan att kunna något alls om bygge, hade bara en bok som hette Tekno's handbok.
    Men han kunde laga mat och natta barn också.
    Så sant
  • Anonym (MMannen)
    Det lustiga är att par som är mer jämlika skiljer sig mer sällan,  än där parternas könsroller är polariserade. Det är statistik. 

De män jag känner är maskulina på ett mer natuligt sätt, verkar aldrig  bekymra sig särskilt mycket om vad som är manligt eller ej.

Som min pappa, som var självständig och vågade ge sig på att göra saker utan rädsla för att misslyckas, han bara provade och verkade räkna med att han skulle reda ut det på något sätt. 

Han ansvarade för vårt husbygge utan att kunna något alls om bygge, hade bara en bok som hette Tekno's handbok.
    Ja, jämställdhet är bra vilket de här personerna som klankar ner på män och manlighet inte kan stava till.

Oavsett om man är kvinna  eller man ska man vara stolt och inte bry sig om folk som klankar ner. 
  • Anonym (a)

Kul inlägg! 

Påminner mig om min pappa med ! 

Idag är en sådan person kriminell.

• Anonym (a)
    Anonym (U) skrev 2025-05-02 18:34:01 följande:
    Och hur ska män gynnas? Är det tugget om att kvinnor ska ställa upp på sex igen eller?
    Sex är ju inget problem för kvinnor iallafall. Men man ska vika ut sig på internet för snabba cash. Spelar ingen roll hur snubben ser ut, bara han har pengar! 

Så ditt hat mot män trots att du är man själv säger att du mest finner det hela som ett hot, att andra män ska få ha sex med.
  • Anonym ((1))
    Anonym (MMannen) skrev 2025-05-02 18:49:01 följande:
    Regel nummer 1. Lyssna aldrig på vad feminister säger till dig eller diverse journalister med vänster vinkel.

Strunta i dem bara. Du är man. Var stolt över det. De där som gnäller ärbara avundsjuka. De har sådant extremt mindervärdeskomplex.

Väldigt omanligt svar om jag får säga det själv.

Tror nog att du i din relation kan ha kommit till en punkt där könsrollerna har ombytts? Kan det va så?

Vet att många relations klyftor där mannen inte har känt sig tillräcklig i någon eller några aspekter har skavt och skavt. Främst på grund av mannens osäkerhet och egen känsla av otillräcklighet, men även i en situation där levnadsstandaren mellan könen är för ollka, där kvinnan är go gettern.

Det är väll min spontana chansning. Att du helt enkelt känner dig ?emasculated? och förlorat dig själv i din egna vision av en man.

Kan känna stt när män känner sig undergivna i en relation, så skapar dom ett förakt gentemot kvinnan, som faktiskt bara härstammar från deras egna misslyckande, men som misstas med ?hon är dominant och krävande?

Så behöver det såklart inte heller vara men rent peykologiskt så är det ett väldigt förekommande fenomen.

Kvinnan i en sådan situation lider också. Hon går in i sin roll som ?go gettern? i relationen, som hela tiden bär på sin partners behov av henne på olika plan. Kvinnan upplever faktiskt i dessa fall också sin man som klänning och beroende av hennes bekräftelse, stöd och kärlek.

Och där landsse man i en två sidig förakt gentemot varandra. Rätt intressant.

Och sen till din ganska genomskinliga dåliga självkänsla råd ?strunta i dom du är en man? är ju bara alla kvinnors huvudvärk och genuina ?iick?

Tycler att du TS, ska ta dig tiden att självreflektera, och reflerktera med din partner med ärlighet hur ni har kommit hit.

Hur har du bidragit till att din kvinna fått dig att känns såhär, och vise versa? Vilka egenskaper har du repeterat för att hon ska bli oberoende av dig och därmed irriterad?

Slutligen, det där med avundsjuka är nog tyvärr väldigt lättanvänt och även ansvarslöst att hävda.

Attraktionen finns där, romansen är nog den som är i nöd.

Antingen har du i din osäkerhet gjort saker som fått henne inte alls avundsjuk, men otrygg och därmed kontrollerande. Jag själv kan säga att jag aldrig blir avundsjuk, snarare känner jag en respektlöshet, om min partner har fått mig att på något sätt känna att han kan utnyttja den egenskapen av osäkerhet.

Eller om du helhjärtat aldrig har satt henne i den sitsen, så är det en avgörande aspekt om hon inte lyckas ändra sig. För det är påfrestande.

Rätta mig gärna om jag har fel med just din situation.

Slutligen, den ultimata partnern är den du finner lugn hos och som stimulerar dig på alla möjliga plan och alltid finns där. För trots allt så är hon ju fortfarande den kvinna som världen stannade upp för hos dig, i flera år.

Uppdarera oss!

• Anonym (MMannen)
    Anonym ((1)) skrev 2025-05-03 05:11:06 följande:

Väldigt omanligt svar om jag får säga det själv.

Tror nog att du i din relation kan ha kommit till en punkt där könsrollerna har ombytts? Kan det va så?

Vet att många relations klyftor där mannen inte har känt sig tillräcklig i någon eller några aspekter har skavt och skavt. Främst på grund av mannens osäkerhet och egen känsla av otillräcklighet, men även i en situation där levnadsstandaren mellan könen är för ollka, där kvinnan är go gettern.

Det är väll min spontana chansning. Att du helt enkelt känner dig ?emasculated? och förlorat dig själv i din egna vision av en man.

Kan känna stt när män känner sig undergivna i en relation, så skapar dom ett förakt gentemot kvinnan, som faktiskt bara härstammar från deras egna misslyckande, men som misstas med ?hon är dominant och krävande?

Så behöver det såklart inte heller vara men rent peykologiskt så är det ett väldigt förekommande fenomen.

Kvinnan i en sådan situation lider också. Hon går in i sin roll som ?go gettern? i relationen, som hela tiden bär på sin partners behov av henne på olika plan. Kvinnan upplever faktiskt i dessa fall också sin man som klänning och beroende av hennes bekräftelse, stöd och kärlek.

Och där landsse man i en två sidig förakt gentemot varandra. Rätt intressant.

Och sen till din ganska genomskinliga dåliga självkänsla råd ?strunta i dom du är en man? är ju bara alla kvinnors huvudvärk och genuina ?iick?

Tycler att du TS, ska ta dig tiden att självreflektera, och reflerktera med din partner med ärlighet hur ni har kommit hit.

Hur har du bidragit till att din kvinna fått dig att känns såhär, och vise versa? Vilka egenskaper har du repeterat för att hon ska bli oberoende av dig och därmed irriterad?

Slutligen, det där med avundsjuka är nog tyvärr väldigt lättanvänt och även ansvarslöst att hävda.

Attraktionen finns där, romansen är nog den som är i nöd.

Antingen har du i din osäkerhet gjort saker som fått henne inte alls avundsjuk, men otrygg och därmed kontrollerande. Jag själv kan säga att jag aldrig blir avundsjuk, snarare känner jag en respektlöshet, om min partner har fått mig att på något sätt känna att han kan utnyttja den egenskapen av osäkerhet.

Eller om du helhjärtat aldrig har satt henne i den sitsen, så är det en avgörande aspekt om hon inte lyckas ändra sig. För det är påfrestande.

Rätta mig gärna om jag har fel med just din situation.

Slutligen, den ultimata partnern är den du finner lugn hos och som stimulerar dig på alla möjliga plan och alltid finns där. För trots allt så är hon ju fortfarande den kvinna som världen stannade upp för hos dig, i flera år.

Uppdarera oss!

Orkade inte läsa igenom allt ditt klagande och nedklankande men jag kan konstatera så mycket att du bekräftade min poäng.

Som jag skrev spelar det ingen roll om man är kvinna eller man. Man ska var stolt över den man är och jobba hårt för att förbättra sig.

Och självklart ska man inte lyssna på individer som springer runt och försöker hämma andra. Vi är en flock och hjälps åt tillsammans att bli bättre.
  • Anonym ((1))

Först och främst så menade jag absolut inte att klanka ner på dig eller någon.

Det ville jag tydligöra när jag bad dig rätta mig, samt säga att detta inte behöver vara ditt fall.

Ditr svar är ganska oschysst när jag lagt min tid till att skriva ?allt? det här för att kanske bidra med eventuella perspektiv. 

Din attityd är ytterligare ett bevis på att du behöver jobba på din självkänsla och osäkerhet.

Men det lyckades du till slut själv analysera och erkänna genom mitt inlägg, och det glädjer mig 😊

• Anonym ((1))

Det är fullkomligt normalt att och faktiskt moraliskt att känna skuldkänslor i viss grad efter onani, vad menar du?

i relation till porr- för att vi sexualiserar och agerar till en person som inte ens vet att vi onanerar till deras kropp, SPECIELLT med den kunskapen vi har idag om bilen fruktansvärt utsatt och skadad bransch porrindustrin faktiskt är. 

I relation till fantasi- Kan fantasin kännas skamlig då akten sker utan en omedveten part. Ibland kan hjärnan också flyga iväg och spela spratt, det är också lite obekvämt. Och onani kan känna ensamt och lite själv förnedrande i någon sekund därefter.

Har man en partner så tillkommer ytterligare skam då man känner en form av illojalitet.

Allt dessa tankar sker sker snabbt och undermedvetet, vilket ger dig detta resultat. Ångesten kan också vara rätt mild, som en skamsen förvirring.

Du kanske borde lyssna på oss ?amatör psykologer? för att förstå varför du så fritt kan kolla en okänd och eventuellt utsatt person få kuk och känna dig manlig.

Tankeställare: Om du hade haft en partner, vad är skillnaden mellan att kolla på porr bakom skärmen eller om du hade befunnit dig i rummet, men utan porrskådisens vetskap? 

Brukar säga att porr kan va kul tills du själv har en syster eller likande som blir porrskådis. då hade du föraktat brsnschen antar jag.

Nu checkar psykologen ut, det är soligt btw 😊

Anonym (Invant) skrev 2025-05-02 18:08:42 följande:

Skuldkänslor för onani förekommer fortfarande för att det förr, i det kristna Sverige, var "syndigt" och tabubelagt med sex och onani, sex innan äktenskapet, med någon annan än sin fru/ man och onani sågs som "självbefläckelse". Hur barockt det än låter så lever detta kvar i en del av oss svenskar.
  • Anonym (Sitti)
    Anonym (a) skrev 2025-05-03 03:27:09 följande:

Kul inlägg! 

Påminner mig om min pappa med ! 

Idag är en sådan person kriminell.

Alltså, min pappa gjorde bara lagliga saker. Han anlitade en etablerad firma som skickade huspaketet som var standardiserat och beräknat efter konstens alla regier. Han skulle aldrig ha försökt att dimensionera trästommen på egen hand.

Tog inga sådana risker. var långsiktig och uthållig.
    Den  handbok han använde var en klassiker, trycktes i många upplagor på den tiden.

Varför skulle en självständig man med självförtroende bli kriminell? 
  • Anonym (MMannen)
    Anonym ((1)) skrev 2025-05-03 07:29:07 följande:

Först och främst så menade jag absolut inte att klanka ner på dig eller någon.

Det ville jag tydligöra när jag bad dig rätta mig, samt säga att detta inte behöver vara ditt fall.

Ditr svar är ganska oschysst när jag lagt min tid till att skriva ?allt? det här för att kanske bidra med eventuella perspektiv. 

Din attityd är ytterligare ett bevis på att du behöver jobba på din självkänsla och osäkerhet.

Men det lyckades du till slut själv analysera och erkänna genom mitt inlägg, och det glädjer mig 😊

Fast du uttalar dig gång på gång om saker du inte har en aning om. Dessutom  på ett nedklankande sätt. Precis sådant budskap man inte ska lyssna på. 

Som jag skrev. Vi är en grupp. Vi jobbar tillsammans för att bli bättre. 

Ja, det finns individer som kommer att försöka klanka ner på en för att det är ett enklare sätt att bygga självkänsla än att faktiskt göra det den hårda vägen och jobba på sig själv och att hjälpa andra att bli bättre. 
Svar på tråden Den fula manliga sexualiteten, eller