• New  Dawn

Bli fingerknullad?

Jag gillar att bli "fingrad ", men jag måste vara svullen, och våt för att njuta av det, och det ska vara lagom mycket. Ordet kåt räcker inte alltid. Jag skulle hellre använda ordet erektion. Alltså, att underlivet och slidan har den där känsligheten, och tåligheten, som sker vid blodgenimströmningen. 
    Hursomhelst, är det jätteskönt tillsammans med klitorisstimulans. När jag kommit till ett visst läge behöver jag dock knappt någon klitorisstimulans.

Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Snälla Killen skrev 2025-05-04 09:32:26 följande:
    Fast det finns en punkt där inne som aldrig säger nej till rätt form av stimulans 
    Det där är inte sant, men ja, tömma urinblåsan kan ju ske om man trycker innifrån väldigt mycket på den och urinrörets sfinktrar. Vissa män tror att vätska som kommer per automatik betyder njutning, men så är det inte. 

(Ja, man kan så klart njuta av fingerpullade, med, eller utan vätska inblandat och med eller utan orgasm) 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Snälla Killen skrev 2025-05-11 01:19:55 följande:
    Har alltid funkat för den jag har fingrat, men om du insisterar på att jag ljuger så gör jag självklart det i din värld 🙃
    Vet inte om ordet ljuger är rätt här. Du verkar ju tro på det du skriver, så på det sättet är det kanske ingen lögn. Däremot har du fel när du skriver :

"Fast det finns en punkt där inne som aldrig säger nej till rätt form av stimulans" 

... och nej det behöver inte alls handla om att man inte litar på varandra till 100%,eller att man har brister i fingerfärdighet eller personkemi.
    Dels finns individuella variationer, dvs alla kvinnor gillar det inte, dels finns det massor av andra orsaker, till att det inte funkar, hur bra nu mannen än är. Även en kvinna som gillar det, och ofta kommer av det, gör inte alltid det. Det är väldigt många faktorer som kan påverka. För att nämna några är ju hur länge man behöver för att ladda om, hur kåt man är, hur känslorna för varandra är, hur man mår mm. 

Jag hade verkligen backat om jag hade hört det du skriver, från någon man. Röd flagg. 

• New  Dawn
    Anonym (Ointressant) skrev 2025-05-12 00:57:41 följande:

Min fru skvätter ganska lätt om jag "spindelmannar" henne (lång- och ringfinger i henne och pumpar upp mot g-punkten. Är lite trött på allt snack om att det är urin som kommer ut. Jag har småbarn, jag vet hur kiss luktar och ser ut om man lämnar det på lakanen till dagen efter. Det som kommer vid en "fontänorgasm" lutar inte så, skapar inte såna fläckar. 

Men samtidigt vill jag påpeka att "fontänorgasmer" är helt ointressanta för både mig och min fru. Det är ingen riktig orgasm, det är inte särskilt skönt, åtminstone inte om man pressar fram det bara för sakens skull. Dessutom gör det slidan torr och sträv så att det glider sämre. När vi var unga och oerfarna gjorde vi det ibland bara för att det var lite kul att det gick, typ. Men ganska snart insåg vi att det inte finns någon anledning att göra det bara för sakens skull. Vi ägnar oss hellre åt sånt som är skönt och härligt på riktigt. 

Det händer att hon skvätter vid vanlig penetration när hon är riktigt upphetsad. Inte heller då räknar vi det som en riktig orgasm, men vid dessa tillfällen kommer det åtminstone som ett kvitto på att hon är riktigt upphetsad och har det riktigt skönt. Fast det märker jag på andra sätt också. Och det är inte skvättandet som gör det skönt, utan skvättandet kommer av ATT det är skönt. 

När man kissar utan att det luktar, eller ger fläckar, är det inte urin då? Kan tex vara när man kissar efter sex, eller när man druckit mycket. 

Om fontänorgasm inte är urin, vad är det då?

I andra stycket skriver du att fontänorgasmer är ointressanta, inte sköna. Det kan tom göra slidan sträv. Märkligt att du ändå ser det som ett tecken, tom ett kvitto, på att det är skönt ibland...?! 

Set du inte hur du talar emot dig själv? 

Ja, man kan så klart njuta enormt av att få fontänorgasm, även om man förstår att det är urin. Och ja, självklart kan man njuta lika mycket utan detta. Det lika mycket fakta som att man inte alls behöver njuta av fontänorgasm (Vilket du själv också upptäckt) 
  • New  Dawn
    Snälla Killen skrev 2025-05-12 16:26:59 följande:
    Jag ser också en fyrkant ibland när någon försöker rita en cirkel 👍

Du valde aktivt att totalt snedtolka precis allt jag har skrivit 🙃
    Vad, exakt, har jag uppfattat fel? Jag utgår i från det du skrivit. 
  • New  Dawn
    Anonym (Handlar om teknik) skrev 2025-05-12 16:27:15 följande:
    För egen del, när det flödat extra mycket vid några få tillfällen, har det varit mer "extra vattnigt slidsekret", samma som när man blir upphetsad men mer vattnigt och mycket vid ett tillfälle. Det har enligt uppgift inte kommit från urinröret. Sen om det varit det som kallas "fontänorgasm" eller inte vet jag inte eftersom det inte sprutat ut.
    Varför skulle det flöda extra mycket slidsekret, några få tillfällen? 
    Har du så sällan varit extra kåt?
    Varför är det extra vattnigt? 
    Slidsekretet som kommer vid upphetsning är ju speciellt utformat för att tåla friktion, så vargör skulle det plötsligt vara mer "vattningt". Hur har du konstaterat att det inte kommer från urinblåsan?! 
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2025-05-12 16:30:24 följande:

Känns påkallat då folk inte själva googlar.
    sv.wikipedia.org/wiki/Kvinnlig_ejakulation

Wikipedia... Tycker du det är en pålitlig källa? Varifrån kommer den sk informationen? 

De små körtlar kring urinröret och urinrörsmyningen är väääldigt små. De utsöndrar vätska under sexuell upphetsning, för att skydda urinröret. Skenes körtlar motsvarar ungefär storleken av ett blåbär. Det skulle så klart kunna komma lite extra ibland, men det är så små mängder. Självklart skulle dessa körtlar kunna tömmas under orgasm, men även vanligt  slidsekret bildas extra när man är väldigt upphetsad, vilket sker man är nära orgasm, och vid orgasm, men att se detta, skvätta och dessutom, "spruta". Finns ingen seriös forskning som visat det. Försök gärna visa det.
  • New  Dawn
    Tukt skrev 2025-05-12 17:41:31 följande:
    Är det här bättre då?
    www.rfsu.se/sex-och-relationer/for-dig-som-undrar/kropp-och-kon/fittan/sa-kan-du-njuta-av-din-fitta/kvinnors-utlosning/
    Börjar komma en bit i från trådstarten...
    Nej det här är inte heller någon forskning. Saknar riktiga källor även här. 

Dessutom talar också de, här i länken, om dessa jättesmå körtlar, som tömmer sig kontinuerligt under sex. De är så små. Det är helt och hållet känt att de tömmer sig under sex. Självklart kan det ske under orgasm, men det beskrivs aldrig att fontänorgasm handlar om "några droppar till en milliliter vätska"... och att dessutom kunna särskilja detta från annat slidsekret i smak och utseende. Hur vet man, både som man och kvinna, att ena droppen är från slidsekret från bartholins körtlar, och andra droppar från paraurethrala körtlar, som också tömmer sig kontinuerligt under sex. 
    Dessutom är det ju så att de paraurethrala körtlarna har funktionen att befukta urinrörets slemhinna. Det är jätteviktig även när man inte har sex för övrigt. 

Ja, vi kommer ifrån trådstarten något, men det finns en koppling och det är att man kommer åt urinblåsan och urinrörets sfinktrar när man pumpar mot den främre väggen med fingrar eller kuk/leksak. Det kan alltså vara så att man kan utlösa tömning av urinblåsan, och att det då, för vissa, felaktigt, blandas ihop med orgasm. 

(Ja man kan njuta av sk fontänorgasm, när det kommer urin, och ja, man kan njuta av att bli fingrad/pullad och komma av det... Med eller utan vätska, alternativt en liten extra mängd slidsekret/och eller vätska från skenes körtlar ) 

• New  Dawn
    Anonym (Klåfingrig) skrev 2025-05-12 17:39:44 följande:
    Kan inte bidra med varken fakta eller statistik, bara med personlig erfarenhet.
    Upplevt blöt/fontän med tre olika kvinnor.
    Två av dem var när hon red mig och jag kände hur det rann ner över mig.
    En av dem fingrade jag och hon kom som en brandspruta!! Trycket var så högt att sprutet hördes. Längden på sprutet och även mängden var klart imponerande.
    De två första skedde i säng och den tredje utomhus - inte vid något tillfälle har det luktat kiss eller blivit några som helst fläckar när det torkat.
    Vätskan var i samtliga fall helt klar och utan särskild doft.
    Det är så här fontänorgasm ofta beskrivs (och inte några droppar till en milliliter) och ja, med dessa mängder kommer det från urinblåsan. Så är det bara.
    Och ja, urin är ibland klar och utan urindoft.

Det viktiga är ju att kvinnan njuter.... Med eller utan vätska... Och oavsett mängd vätska. 
  • New  Dawn
    Anonym (M) skrev 2025-05-12 19:52:59 följande:
    IBLAND klar och utan urindoft? Betyder det att som sprutas ut vid fontänorgasm oftast är gul och luktar urin?
    Urin, tex det man kissar efter sex, på toaletten, är ofta klar och utan urindoft, men urin kan vara klar av andra orsaker också, tex om man druckit mycket, eller fått urindrivande läkemedel. Därför skrev jag att urin ibland är klar, utan urindoft. 

Jag tror att urin som sprutas ut vid sex och orgasm oftast är klar. Urin produceras nämligen snabbare under sex. Det har man bla sett när man studerade samlag i en MR kamera. 
    Men ja, fontänorgasm kan så klart vara gul också. Tex kan ju kvinnan redan ha gammal urin i blåsan.(tex om hon inte kissat på länge och druckit dåligt) Kissar hon inte innan sex, och får fontänorgasm, kommer vätskan vara mer gul. 
Svar på tråden Bli fingerknullad?