Anonym (Separerad) skrev 2025-05-08 20:46:01 följande:
Jag skyller inte på honom. Det är (tyvärr) fakta det han gjort. Inget jag inbillar mig för att det ska kännas lättare.
På vilket sätt är det mitt fel att han kastade saker efter mig när han blev arg för att jag inte betedde mig som han önskat? På vilket sätt är det mitt fel att jag blev kallad i princip vartenda fult ord som finns? På vilket sätt är det mitt fel att han valde alkoholen framför att göra slut med mig om jag nu var så jobbig att leva med som han påstår? På vilket sätt är det mitt fel att han inte lyssnade när jag mådde dåligt?
Så länge han försöker vända barnen emot mig genom att snacka skit om mig så kommer hans bitterhet att påverka.
Det är ju det jag menar. Det är fruktlöst att söka efter svaret vems fel det är då man kan se det som ditt fel att du stannade. Man kan vända det åt hur många håll som helst. Men du gjorde vad du kunde göra och tänk inte på det.mera.
Alltför många kvinnor plågar sig själva med att de borde ha gått för länge sedan. Vad jag menar med att man är två om relationen innebär ju inte att det är någons fel att den spårar ur, faktum är att den gjorde det. Att du stannade är ju självklart ditt fel. Du borde ha gått så fort det börjat spåra ur. Men nu har du gjort det och det är rätt mot dig och dina barn. Att din fd blivit bitter är hans val och ingenting du kan lastas för.
Det är så lätt att man faller in i självplågeri där man oavbrutet frågar sig. gjorde jag rätt? Du har tagit dig själv och dina barn ut ur en dålig situation DET ÄR RÄTT vad än andra säger. Sluta tänka på honom, tänk istället på dig själv och dina barns framtid.