• klyban

Förstoppning

Varför går du inte och köper dig lite lactolose eller den där bruspåsen movicol och gör något åt saken.

Och farligt blir väl det när man stoppar i sig mer och mer mat och att systemet inte längre kan ta hand om det.

Äter du morfin, för låter ovanligt att du går från mestadels diarréer till stenhård magen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (V) skrev 2025-05-09 14:42:09 följande:

Vet inte om det fungerar att ta laxerande om stoppet sitter längst ner i tarmen. Tänk om jag blir lös i magen men det ändå inte kommer ut för det sitter som ett stopp längst ner. Kan ju bli problematiskt.
    Det är konstigt för jag känner känslan att jag behöver gå på toa men det går inte. 

Det sprider sig ned i systemet sakta med säkert.
    Sen har du även andra som verkar från andra hållet och där du applicerar dom i ändtarmen.

Hjälper ju inte nu i ditt fall, men märkt att sesamfrö är bra på mjuka upp magen.
    Och brukar göra ett LCHF.bröd, eller kan man bara skicka in en massa sesam i munnen och skölja ned med vatten.
    Detta blir rätt tråkigt i längden, så är bara tänkt för stunden så att säga.

Åt du morfin?
    För om du gör, så bör du köra dessa jag sade för fortsättningen.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    EpicF skrev 2025-05-09 16:38:10 följande:
    Varken lactulose eller movicol hjälper om stopper sitter i ändtarmen. Och både lactulose och movicol är främst till för att förebygga mot förstoppning. 
    Anonym (V) skrev 2025-05-09 13:44:16 följande:
    Förstoppning

När kan förstoppning bli farligt? 

Jag är en person som i vanliga fall har stressmage och 90% av tiden har diarré. Har aldrig haft förstoppning i vuxen ålder, fören nu..

Troligtvis sitter det ett stop i slutet av tarmen då jag flera gånger har försökt gå och känner att det sitter som ett stort cementblock där. 

Hur många dagar kan man gå runt med detta innan det riskerar att bli farligt? 

Det gör inte ont i magen i nuläget men magen känns uppblåst 

Det du ska göra är att gå till närmsta apotek och köpa microlax. Det får upp stoppet i endtarmen. 

Sedan kan du köpa en flaska med lactulos och ta några dagar/en vecka tills det har stabiliserat sig med magen. 

Inkorrekt, dock är det inte lika snabbt som en klyxa eller dessa andra i ändtarmen.
    Och jag pratar om personlig erfarenhet och vad läkare och sjuksköterskor ger för förstoppning tex vid morfin.

Försöker du säga att de har fel och du rätt och baserat på vad?
    För vid akut förstoppning så finns mer effektiva läkemedel, dock funkar de och det vet jag redan av läkare, sjuksköterskor och egen erfarenhet.
    Kanske du försöker berätta att de ljuger för mig och patienter?

Vid en radioaktiv CT-röntgen, så gällde en klyx och tabletter samtidigt, då magen var tvungen vara tom.
    Och där sprutade det i tvåan efter kanske 30min och pågick ytterligare 12h.

Sen är ditt råd helt utmärkt för den akuta förstoppningen.

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-09 19:58:07 följande:
    Varken movicol eller lactulose kommer lösa proppen i ändtarmen. Det används framförallt för att förebygga förstoppning. 

Ja, man brukar få besked om att ta lactulos eller movicol när man äter morfin eller andra morfinliknande preparat. Men det är som sagt för att förebygga förstoppning. 

Om man ska ta en ct av tarmen så får man dricka laxerande medel. Tabletter och klyx behövs inte i vanliga fall. Får man en akut ct kan man få behövs ett klyx. Men ts ska inte på ct vad vi vet, så den diskussonen är helt irrelevant. 

Om läkare och sjuksköterskor har sagt att du ska ta lactolos eller movicol vid akut förstoppning så hade ljugit. Det troligen dock att du har missförstått, eftersom du ofta gör det. 

No, shit sherlock och med tanke de tar vägen via munnen :whoco5:
    Dock vandrar dessa ned i systemet rätt snabbt ändå och börjar ge effekt mellan 12-36h.

Min radioaktiva CT har inget med tarmar och göra :whoco5:
    Men sure, de rensar tarmen så CT fungerar bättre även på organen.
    Visste du inte detta?

Har aldrig haft akut förstoppning, dock förstoppning, och de berättar det fungerar och jag vet det funkar pga egna erfarenheter.

Menar du läkare och sjuksköterskor ljuger för mig, och när det också fungerade.
    För akut förstoppning, så är givetvis klyx mer effektivt.

Men för saken skull så har jag inte haft akut förstoppning, men väl förstoppning, och har fungerat utmärkt.

Anonym (well) skrev 2025-05-09 20:19:15 följande:

Testa du microlax. 

Vill bara flagga för om det inte funkar.

Jag har också snarare problem åt andra hållet i så fall, men så kom det en dag då det var stopp. Tetade alla möjliga och omöjliga både vettiga saker som microlax och lactolos osv, och div huskurer. Det hände inget. Jag bev dock även sjuk på andra sätt, och till slut blev det ambulans till sjukhus. Jag behandlades för det andra men kunde fortfarande inte gå på toa. Det visade sig till slut att jag hade en böld - i vaginan! Det var den som täppte till.

Så, det var ju kul. Inte.

Det jag vill säga är att dra dig inte för att uppsöka vården om de valiga kurerna inte funkar, och att det kan vara något man inte räknar med.

Jag tycker den mer intressanta frågan är, varför har TS fått en svår förstoppning.
    pga sjukdom, eller pga läkemedel.

Och har man inte tagit tex morfin som är känd för detta, så känns det lite akut att ta reda på varför förstoppningen sker.
    Njurproblem?

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-09 20:44:32 följande:
    Nej, de ger ingen effekt efter 12-36h. Om man nu inte gäller i sig en hel flaska och massa vatten, då kan ha effelt efter något dygn eller så. 

Jag har aldrig diskuterat din radioaktiva ct. 🤦?♀️ Utan förklarade helt enkelt att tabletter och klyx inte är något man får vid en ct av tarmarna (eller en ct överhuvudaget). Märkt att jag skriver ct, och inte radioaktiva ct. Dessa två är helt olika undersökningar. 

Vid radioaktiva ct behövs dessutom inget laxerande läkemedel. Däremot får man ert radioaktivt medel in blodådran före undersökningen och man också behöva dricka kontrastmedel. 

Ljuger för dig? Nej, det gör de nog inte. Men du missförstår som vanligt allt som sägs eller skrivs... 🤦?♀️

Ja, lactulos fungerar vid mild förstoppning men används framförallt för att undvika, dvs förebygga förstoppning
    Men det är väl ett ord du inte förstår, som vanligt.  

Varför ts blivit förstoppad är totalt irrelevant för tråden.

Man kan bli förstoppad av allt möjligt. Behöver inge vara bakomliggande sjukdom eller läkemedelsbetingat. 

Så du berättar du vet bättre än läkare Solig

Jag berättar om radioaktiv CT, hur kunde du missa det?

Och här berättar du att du vet precis ingenting om radioaktiv CT, och nu pratar vi om en nivå och inte ÖVERHUVUDTAGET.
    "Vid radioaktiva ct behövs dessutom inget laxerande läkemedel. Däremot får man ert radioaktivt medel in blodådran före undersökningen och man också behöva dricka kontrastmedel. ".
    För det var FUNDAMENTALT för denna CT, bnlir lite rädd över hur lite du vet och försöker påstå om något du inte ens förstår.
    Utan klyx och tablett för rensa magen helt, så hade undersökningen och CT inte gett de svaren de sökte efter pga att det hade varit omöjligt att se mina organ som hade problem.

Och frågan om varför man blir så förstoppad, det kräver man måste ta reda på varför.

En gång är ingen gång, men sker det igen och igen och inbga läkemedel som ger förstoppning.
    Ja, då kan det vara farligt, och i detta läge är det mest troligt man tittar på njurar och pga dessa kan ge detta problem också.

Hur kan du vara så okunnig och samtidigt hävda du är utbildad?

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-09 20:44:32 följande:
    Nej, de ger ingen effekt efter 12-36h. Om man nu inte gäller i sig en hel flaska och massa vatten, då kan ha effelt efter något dygn eller så. 

Jag har aldrig diskuterat din radioaktiva ct. 🤦?♀️ Utan förklarade helt enkelt att tabletter och klyx inte är något man får vid en ct av tarmarna (eller en ct överhuvudaget). Märkt att jag skriver ct, och inte radioaktiva ct. Dessa två är helt olika undersökningar. 

Vid radioaktiva ct behövs dessutom inget laxerande läkemedel. Däremot får man ert radioaktivt medel in blodådran före undersökningen och man också behöva dricka kontrastmedel. 

Ljuger för dig? Nej, det gör de nog inte. Men du missförstår som vanligt allt som sägs eller skrivs... 🤦?♀️

Ja, lactulos fungerar vid mild förstoppning men används framförallt för att undvika, dvs förebygga förstoppning
    Men det är väl ett ord du inte förstår, som vanligt.  

Varför ts blivit förstoppad är totalt irrelevant för tråden.

Man kan bli förstoppad av allt möjligt. Behöver inge vara bakomliggande sjukdom eller läkemedelsbetingat. 

EN än mer och riktigt komiskt för en som försöker säga den kan nått om sjukvård.
    Det är just att det radioaktiva ÄR kontrastmedlet.

Det är helt makalöst du inte vet detta.

• klyban

Snart säger du väl att COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor och fast vattkoppor har nästan mot ett x10 högre RO-värde än COVID-19.

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-09 22:11:38 följande:
    Ja, tydligen så gör jag det. Vilket i sig inte är ovanligt att som sjuksköterska kunna ha mer kunskap om vissa specifika saker. 

Jag har inte missat att du berättade om radioaktiv ct, jag har inte diskuterat det eftersom det är helt irrelevant. 

Nej, vanligt behövs inget laxerande för att genomföra en radioaktiv ct. Men det finns alltid utantag från regeln. 

Varför ts är förstoppad är irrelevant och inte h*n behöver tala om för dig. 

Och ja, tillskillad från dig så jag utbildade. 
    klyban skrev 2025-05-09 21:40:25 följande:

Snart säger du väl att COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor och fast vattkoppor har nästan mot ett x10 högre RO-värde än COVID-19.

Även covid-19 och vattkoppor är helt irrelevant. 
    Nej, det radioaktiva läkemedel som man får vid radioaktiv ct är inte kontrastmedel. Hur kan du ens tro det? 🤔😅🤦?♀️

Kontrastmedel är något helt annat, är inte radioaktivt och används i många icke-radioaktiva ct undersökningar. Används också på MR undersökningar eller ultraljudsundersökningar. Kontrastmedlet gör att bilderna blir tydligare.  

Det mest vanliga radioaktiva läkemedel man får är radioaktivt druvsocker. 

Men är inte speciellt makalöst att DU inte vet detta. 

Men som sakt, radioaktiv ct eller vanligt ct är irrelevant. 

Dock är det ovanligt att du vet något om kunskaper om sjukvård.
    Och diskussionen är klyx och tabletter för att undersökningen skulle ens fungera.
    Så väldigt mycket OnT, även om undersökningen och CT inte är.
    Och du säger inte behöver, varför säger du att Sahlgrenska inte vet vad de gör?
    Det var fundamentalt för undersökningen att tarmen var helt tom, fick inte heller äta efter kl16 pga detta.
    Berätta hur du vet bättre än ett universitet sjukhus och experter?
    Hur är du utbildad när experter säger annat?

Dock sade du att COVID-19 är MYCKET mer smittsamt än COVID-19, vilket är inkorrekt till 100%

Och när det kommer till det radioaktiva med CT, så var det kontrastmedlet.
    Utan detta så hade de aldrig sett vad de letade efter, hur kan du inte veta detta?
    Kommer så väl ihåg hur man fick sätta sig i ett rum och med tjocka dörrar och hur man satta den radioaktiva sprutan med även där tjocka luckor.

Och hur sjuksköterskan kom med sjukligt tjocka gummihandskar, och klädd med en mössa som skyddade mot radioaktivitet, förkläden som gick ned till benen på både framsidan och baksidan av kroppen.
    Men först satta en infart innan  hon spruta in allt, och sen vänta i 30min och sen 3st sessioner av CT.
    Den första helkropp som varade i typ 50 min, de sista två ca30min.
    Och ingen sagt det var makalöst, dock nödvändigt för se de organen man var intresserad av att se om jag hade en sjukdom som 1 av 2000000 har.

Svaret var nej och det hade jag inte.
    Sen en undersökning som bara en i hela Västsverige kunde göra, och svaret var överproduktion av aldesteron.

Hur kan du veta så lite och ändå påstå att du gör?

• klyban
    klyban skrev 2025-05-09 22:34:32 följande:

...

Dock sade du att COVID-19 är MYCKET mer smittsamt än COVID-19, vilket är inkorrekt till 100%
    ..

Om du inbillar dig att det är annat än vattkoppor där, så blir det rätt roligt och komiskt.
  • klyban
    Anonym (Anna) skrev 2025-05-09 22:35:56 följande:

Jag har varit förstoppad i över två veckor men det är inget jag rekommenderar. Har hört att man kan dö efter fa två veckor. 

Om systemet är proppat och har mer än vad det kan hantera, så ja, kan bli livsfarligt då.

Själv när jag haft förstoppningar, så kan jag inte äta mat pga jag är inte hungrig eller kan äta.
    Men har dock inte haft mer än 4-5 dagar.

Det låter som du inte mådde bra då.

• klyban
    Anonym (Anna) skrev 2025-05-09 23:13:47 följande:
    Jag mådde bra. Åt som vanligt men kände mig uppsvälld om magen men annars mådde jag bra. Ingen smärta eller så.  Som tur var löste det sig av sig själv till slut. 

Härligt att höra, för vet själv att det kan vara lite lätt otrevligt ibland.

Men får du detta 2-3ggr till utan direkt anledning, så gå til VC och se om det kan ha en orsak.

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-09 23:52:17 följande:
    Fullt normalt inför en ct, oavsett om den är radioaktivt eller inte. 

Ja, det är också helt normalt. Och ja, det radioaktiva druvsocker ges i blodådrad via en infart. 

Och nej, kontrasmedlet är inte radioaktivt. Det radioaktiva läkemedlet är radioaktivt druvsocker. 

Tja, jag vet mer än dig. Vilket är bevisat flera gånger om. 

Vi är färdig diskuterade. 

Dom som tog bilderna hade ingen skyddsutrustning alls :whoco5:
    Men och andra sidan så var de knappt nära mig i själva CT, och sen satt en bit bort.
    Men jag bara antar du spelade dum och när du inte förstår radioaktivitet.
    Och där jag inte fick sova i samma rum dag ett, hålla sig borta från barn och gravida ett tag.

Radioaktiv CT, så är det radioaktiva själva kontrastmedlet, och för det ska lysa upp i kroppen och ge kontrast i organ.
    Det enda du gör är prata om annan kontrast :whoco5:

För står att du flyr, för vad hände igen, jag hade rätt som vanligt.

Och alla dina fel du försöker låtsas om du inte har gjort, inte ens du tror på den och du inser att du har alldeles för ofta fel pga du inte vet så mycket om saker.

EpicF skrev 2025-05-09 23:53:44 följande:
    Menar du att man blir förstoppad vattkoppor? Eller av covid-19?

Det berättar att du inte vet vad du pratar om, och uppenbarligen pga dina fel du ger.
    Och den CT jag hade efter man rensade magen med tablett och klyx, den är mycket ovanlig, så ovanlig att de hade aggregatet för skanningen i ett rum jämte och togs bara fram vid behov, sen rullades den tillbaka igen.

Men dina kunskaper är det vi pratar om hur COVID-19 enligt dig är MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, och detta fast vattkoppor har ett R0-tal som är mot x10 högre.
    Det summerar upp dina kunskaper perfekt :lol:

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 13:02:54 följande:
    Nej, de brukar inte ha skyddsutrustning eftersom de befinner sig på behörigt avstånd. 

Däremot ha de som ger det radioaktiva läkemedel på sig skydd. 

Ja, att man ska hålla sig borta från andra en tid efter är också normalt efter att man fått radioaktivt läkemedel.

Nej, återigen nej. Kontrastmedlet är inte radioaktivt vid radioaktiv ct. Det radioaktiva läkemedel är radioaktivt druvsocker. 

Kontrastmedel är aldrig radioaktivt. 
    klyban skrev 2025-05-10 12:44:33 följande:

Och alla dina fel du försöker låtsas om du inte har gjort, inte ens du tror på den och du inser att du har alldeles för ofta fel pga du inte vet så mycket om saker.

Det berättar att du inte vet vad du pratar om, och uppenbarligen pga dina fel du ger.
    Och den CT jag hade efter man rensade magen med tablett och klyx, den är mycket ovanlig, så ovanlig att de hade aggregatet för skanningen i ett rum jämte och togs bara fram vid behov, sen rullades den tillbaka igen.

Men dina kunskaper är det vi pratar om hur COVID-19 enligt dig är MYCKET mer smittsamt än vattkoppor, och detta fast vattkoppor har ett R0-tal som är mot x10 högre.
    Det summerar upp dina kunskaper perfekt :lol:

Så man blir inte förstoppad av vattkoppor eller covid-19. Så vad hharvartkoppor och covid-19 att göra med trådens ämne?

Nej, den ct du gjorde är inte ovanligt. Tvärtom vanlig inom bla cancervården. 

Alla dina inlägg på familjeliv summerar upp dina bristande kunskaper perfekt 😅

Jag vet :whoco5:
    Och jag pratade vid injektionen  av det radioaktiva som hade rigorösa säkerhetsåtgärder för alla inblandade, utom mig :lol:
    Och såklart hade ju varit menlöst och med tanke de sprutade in detta i kroppen, och sen fick jag åka hem och CT var först dagen efter.
    Intressant också att du missar det är en injektion av radioaktivitet :whoco5:
    Och ja, denna radioaktivitet ger en kontrast på mina organ så att de kan ta bilder, och per definition blir ett kontrastmedel, dock ett sällsynt ett.
    Så visst var det radioaktivt, vet du ingenting eller?

Och är en mycket ovanlig röntgen som endast görs på universitetssjukhusen.

Nä, men det berättar din kunskapsnivå är obefintlig och när du påstår/påstod att COVID-19 är mycket mer smittsamt....och fast än vattkoppor har en x10 högre R0-värde.

Inser att du svarade, det berättar dina ord inte betyder något.

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 13:35:54 följande:
    Tror du på riktigt att du är unik som gjort en radioaktiv ct? 🤔🤦?♀️

Kan tala om för dig att du är inte unik överhuvudtaget. 

Det är du som säger, det jag säger är att den är ovanlig.
    Så varför försöker du påstå något jag inte ens säger för?

Inte heller jag unik eller påstått detta, men vad ska den halmgubben vara ett argument för?

Men faktum det är bara universitetssjukhusen som har denna bildtagare, sen är själva injektionen inte unik alls, utan mer vanlig.
    Dock inser jag att den inte alls innehåller någon sockerlösning, så ytterligare ett fel av dig.
    Och för testa infarten så var det en saltlösning, så varför påstår du dig kunna saker och sen visar det sig att det är inkorrekt.

Men det är lugnt, jag förstår, du vill flytta fokusen från dina fel med lite ad hominem.
    Och ser ditt ord inte har någon betydelse igen och när du svarar mig IGEN.
    Det är ofta du säger saker, och sen visar det sig vara inte ens sant, vad är det om?

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 13:59:21 följande:
    Inom cancervården är den inte ovanligt alls, så du fel. Som vanligt. 

Du inser att det inte är radioaktivt druvsocker? Sorry, men du inser fel. Det radioaktiva läkemedlet som ges vid radioaktiv ct är radioaktivt druvsocker, mao radioaktivt socker. 

Och vad har allt detta att göra med ts förstoppnongsproblematik?

Man får vanligt inte förstoppning av att göra radiaktiv ct, man vanligt inte förstoppning av kontrastmedel (som aldrig är radioaktivt), man får vanligen inte förstoppning av radioaktivt druvsocker (som är det radioaktiva läkemedlet man får), man får vanligen inte förstoppning vid vattkoppor och man får heller vanligt inte förstoppning vid covid-19. 

Man dock få förstoppning men det är inte kopplat till ovannämnda tillstånd. 

Du missade meningen "Ny dag, nya diskussioner". 

Nu har du smalnat upp det, men visst är den ovanlig och då den endast är på universitetssjukhusen.

Finns inget druvsocker i injektionen, eller försöker du berätta du vet mer än Fass också? :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Klyx och tabletterna verkar mot förstoppning och även tömmer magen.
    Hur kan du missat det?

Nä, varför skulle man få en förstoppning och när man inte har något i mage och tarmarna.
    Det var nog ett av de mest sjuka påståenden jag hört i mitt liv faktiskt, trodde du verkligen på något så EXTREMT tokigt Förvånad

Igen så ser man ditt rod saknar betydelse, varför skriver du ens en sådan sak och när du inte ens har uppsåtet att följa det du skriver?

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 14:09:20 följande:
    Nej, det är fortfarande inte ovanligt. 

Det radioaktiva läkemedlet som ges är radioaktivt druvsocker. 

Men igen, vad har detta att göra med trådens ämne? 

Var jag skrivit att klyx och tabletter (laxerande tabletter antar jag att du menar) inte fungerar mot förstoppning?

Visst är den ovanlig och den kameran jag hade och som bara finns på universitetssjukhusen.

Så du berättar du vet bättre än Fass, inget druvsocker existerar i det radioaktiva läkemedlet.
    Och det är riktig hybris att du säger Fass har fel.

Aldrig ens sagt att du har motsatt dig dessa tabletter och klux är laxerande och skulle funka för förstoppning, så varför fabulerar du för?

Och läkemedel som funkar för förstoppning är ämnet, även om det jag var i inte är vad TS hade.?
    Och än mer komiskt, hur får man förstoppning och när tarmar och mage är helt tomma?

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 17:44:43 följande:
    Radioaktiv ct-undersökning är fortfarande inte ovanligt. 

Vem har sagt att man får förstoppning när tarmarna är tomma? 

"Klyx och tabletterna verkar mot förstoppning och även tömmer magen.
    Hur kan du missat det?"

Var har jag påstått att de inte fungerar, dvs var har jag missat att de fungerar? 

Och vad har din radioaktiva ct-undersökelse att göra med ts förstoppnongsproblematik?

Den jag gjorde är.

Det var du som pratade om förstoppning med röntgen, och det var  nonsens.

Så har ingen aning vad du menade med det.

Har aldrig sagt det inte skulle fungera, utan det som var något man var tvungen att göra och att det funkar även mot förstoppning.

Och läkemedlet med det radioaktiva har fortfarande inget druvsocker i sig, eller ska du försöka påstå att det har fast fass säger det är inkorrekt?

• klyban
    EpicF skrev 2025-05-10 19:37:38 följande:
    Finns många som blir förstoppade en tid efter se har gjort röntgen, alla typer av röntgen och MR. Men det är inte kopplat till undersökningen. 

Radioaktivt druvsocker är socker. Vilket är det man får vid radioaktiv ct. 

Eftersom det är ett druvsocker så finns det inte på fass, då det tekniskt sätt inte räknas som ett läkemedel. Druvsocker är blandat med radioaktivt fluorisotop, och blir radioaktivt druvsocker. 

SÅ du försöker igen berätta att du vet mer än Fass?
    Och nu säger du också att fass inte skriver vad som finns i, och fast de berättar att det är en koksaltlösning de använder som vätska.
    Hur får man ett sånt övermod att veta bättre än fass???

Så igen, hur vet du bättre än fass.
    Men såklart, du berättar ju också att inte min undersökning är ovanlig och fast än den är.
    Undrar vad den är, magnetröntgen är nått som kan kan kalla för lite ovanligt.
    Och vanligt det är främst slätröntgen.

Och min bildtagare stod ensamt i sitt rum och pga de använde den såpass sällan, och sen ovanligt är också definierat med att endast universitetssjukhusen har utrustningen.

Du verkar inte greppa perspektivet ovanligt inser jag, så antar som sist så kommer du inbilla dig att lägga orden i mun på mig skulle funka som sist.

Anonym (V) skrev 2025-05-10 19:35:31 följande:

Jag köpte microlax och skulle tagit ikväll. Men troligtvis pga ett stress påslag så brakade det till i magen och jag kunde med stor smärta gå. 

Nu till nästa problem. Det blev blodfärgat vatten i toaletten och massa blod på pappret när jag torkade mig. En spricka troligtvis. Så följdfråga. Är det farligt?

Hemorrojder är också ett alternativ, men du ser detta inom några dagar om allt nu går vidare bra.
    Så kommer det att ha slutat, eller att du mer kan känna av vart blodet kommer ifrån.
    Om inte, så får du be om hjälp att titta närmare.

Svar på tråden Förstoppning