EpicF skrev 2025-05-09 22:11:38 följande:
Ja, tydligen så gör jag det. Vilket i sig inte är ovanligt att som sjuksköterska kunna ha mer kunskap om vissa specifika saker.
Jag har inte missat att du berättade om radioaktiv ct, jag har inte diskuterat det eftersom det är helt irrelevant.
Nej, vanligt behövs inget laxerande för att genomföra en radioaktiv ct. Men det finns alltid utantag från regeln.
Varför ts är förstoppad är irrelevant och inte h*n behöver tala om för dig.
Och ja, tillskillad från dig så jag utbildade.
klyban skrev 2025-05-09 21:40:25 följande:
Snart säger du väl att COVID-19 är mycket mer smittsamt än vattkoppor och fast vattkoppor har nästan mot ett x10 högre RO-värde än COVID-19.
Även covid-19 och vattkoppor är helt irrelevant.
Nej, det radioaktiva läkemedel som man får vid radioaktiv ct är inte kontrastmedel. Hur kan du ens tro det? 🤔😅🤦?♀️
Kontrastmedel är något helt annat, är inte radioaktivt och används i många icke-radioaktiva ct undersökningar. Används också på MR undersökningar eller ultraljudsundersökningar. Kontrastmedlet gör att bilderna blir tydligare.
Det mest vanliga radioaktiva läkemedel man får är radioaktivt druvsocker.
Men är inte speciellt makalöst att DU inte vet detta.
Men som sakt, radioaktiv ct eller vanligt ct är irrelevant.
Dock är det ovanligt att du vet något om kunskaper om sjukvård.
Och diskussionen är klyx och tabletter för att undersökningen skulle ens fungera.
Så väldigt mycket OnT, även om undersökningen och CT inte är.
Och du säger inte behöver, varför säger du att Sahlgrenska inte vet vad de gör?
Det var fundamentalt för undersökningen att tarmen var helt tom, fick inte heller äta efter kl16 pga detta.
Berätta hur du vet bättre än ett universitet sjukhus och experter?
Hur är du utbildad när experter säger annat?
Dock sade du att COVID-19 är MYCKET mer smittsamt än COVID-19, vilket är inkorrekt till 100%
Och när det kommer till det radioaktiva med CT, så var det kontrastmedlet.
Utan detta så hade de aldrig sett vad de letade efter, hur kan du inte veta detta?
Kommer så väl ihåg hur man fick sätta sig i ett rum och med tjocka dörrar och hur man satta den radioaktiva sprutan med även där tjocka luckor.
Och hur sjuksköterskan kom med sjukligt tjocka gummihandskar, och klädd med en mössa som skyddade mot radioaktivitet, förkläden som gick ned till benen på både framsidan och baksidan av kroppen.
Men först satta en infart innan hon spruta in allt, och sen vänta i 30min och sen 3st sessioner av CT.
Den första helkropp som varade i typ 50 min, de sista två ca30min.
Och ingen sagt det var makalöst, dock nödvändigt för se de organen man var intresserad av att se om jag hade en sjukdom som 1 av 2000000 har.
Svaret var nej och det hade jag inte.
Sen en undersökning som bara en i hela Västsverige kunde göra, och svaret var överproduktion av aldesteron.
Hur kan du veta så lite och ändå påstå att du gör?