Vad är skäl nog till separation?
Vad har legat bakom er separation?
Vad är ?skäl nog? till att separera?
Om man har gård, barn, flera gemensamma lån och ändå sett en framtid.
Varför separerar många? När ?bör? man separera?
Vad har legat bakom er separation?
Vad är ?skäl nog? till att separera?
Om man har gård, barn, flera gemensamma lån och ändå sett en framtid.
Varför separerar många? När ?bör? man separera?
Man kan mötas halvvägs.
Allt ska ju för tiden bara handla om en själv. Man verkar inte tänka på andra lika mkt.
Det blir faktiskt inte bra det heller
Det finns nog hur många skäl som helst.
Att inte längre vilja är skäl nog. Samtycke gäller i ett förhållande och när samtycket tar slut får man respektera det .
Ibland tar känslorna slut utan nån annan anledning än att man känner ett "nej". Det är tillräckligt.
Min erfarenhet är att ganska många inte riktigt har koll på sitt känsloliv och varför de känner och regerar som de gör. Det försvårar såklart saker eftersom den andra parten inte kan försöka ändra sig när något skaver.
Därför tror jag ett "varför" ofta blir ganska svårt.
Min erfarenhet är att ganska många inte riktigt har koll på sitt känsloliv och varför de känner och regerar som de gör. Det försvårar såklart saker eftersom den andra parten inte kan försöka ändra sig när något skaver.
Därför tror jag ett "varför" ofta blir ganska svårt.
Det är tillräckligt med att känna att man inte vill.
Jag tror många känner så, men upplever ett ansvar eller plikt att stanna för (troligtvis oftas) barnens skull.
Men man behöver inte ett skäl, mer än att man inte längre har en sund relation (om båda parter inte är villiga att jobba på relationen).
Men det räcker med att man inte längre vill.
Att inte längre vilja är skäl nog. Samtycke gäller i ett förhållande och när samtycket tar slut får man respektera det .
Ibland tar känslorna slut utan nån annan anledning än att man känner ett "nej". Det är tillräckligt.
Orsaker till att jag började fundera på separation på allvar:
- blev nästan dagligen kallad för fula ord
- inget jag gjorde dög/var bra nog
- det var alltid "måste du göra det nu?" för att sen klagapå att jag inte gjorde något.
- alkoholist (mitt fel då jag var så svår att leva med)
- extremsnusare
- det var alltid mitt fel att vi inte hade mer pengar över trots att han skötte ekonomin (kontrollbehov), gemensam ekonomi "för min skull"
- kastade saker på mig när han blev arg för något obegripligt (skitsaker), helst den alkohol han hade i glaset, och jag skulle sedan städa upp det hela efteråt.
- förstörde saker om ganska ansåg att man förstört hans dag/humör etc.
- hatade att jag hade en mobil typ.
Att jag till sist kom fri:
- en andra orosanmälan från skolan, denna gång med misstanke om våld I hemmet
- fick i princip bälja mellan honom och att behålla barnen.