klyban skrev 2025-05-12 15:58:51 följande:
Nu är det dock inte TS värderingar som de vill ha, utan tankeprocessen och hur den går till.
Som tex titta i tidning, läsa artikel, bena ut vad det är man läst och hur sen detta formar sig osv... och vilken väg man går för att komma fram till något.
Som tex högerextrema de har ingen tankeprocess, utan de har ett fåtal som säger till dom vad dom ska säga, och sen har vi de som agerar på saklighet och fakta och där man ska komma fram till något och med en existerande grund.'
Detta går beskriva utan ens berätta man är det eller detta, eller värderingar, för det uppfattar jag som de inte ens är ute efter.
En rätt tuff uppgift som TS har(Beror väl vilket nivå det är också.), tänk bara om det hade varit så enkelt som värderingar.
Varför tar du orden från "min mun"?
En av uppgifterna som jag reagerar på är:
Hur skulle du göra om någon riskerar att dö oskyldigt , skulle du vara ärlig och förklara personen oskyldig med risk för att du och din familj samt massa andra kommer att dö om du berättar sanningen eller skulle du ljuga och den oskyldiga dör / blir dömd (framgår inte vilket just i det), medan du, din familj och andra inte dör. Redovisa varför du väljer det valet som du gör.
Det är inte någon "process" det handlar om. Det är att lära känna mig, mina tankar, mina värderingar samtidigt som det är ett arbete som ligger till föremål för offentligheten.