Anonym (M) skrev 2025-05-15 08:35:05 följande:
De gånger jag tränat, när det inte känts riktigt bra, har jag blivit sjuk. Därför känner jag hur kroppen mår och avgör utefter det.
Mitt barn tränar inte en lagidrott, matchidrott eller tävlingsidrott. De gånger hen har önskat ställa in har varit strax innan hen blivit sjuk, eller vid riktigt mycket regn. Då upplever barnet att träningen inte är rolig och på gränsen till läskig eftersom det blir halt. Barnet har halkat och fått ont vid sådana tillfällen tidigare. Jag anser det inte vara curling att lyssna på mitt barn och ta till mig av barnets åsikter och känslor.
Är det någon som sagt det då?
Och med "kännas bra" har i varje fall jag inte skrivit något om att man är (eller på väg att bli) sjuk. Att träna med förkylningssymptom kan vara förödande.
Däremot en negativ känsla i kroppen, dålig ork, ingen lust, prokrastinering, vill hellre göra något annat. Den känslan. Till 99% är den inte kvar när du är klar.
Jag vill gärna föregå med gott exempel gentemot mina grabbar men självklart ingår i det att jag lär dem att känna efter hur det känns FYSISKT. Lira boll med ont i halsen tex är big no no. För de kan inte träna litegrann eller "ta det lugnt" utan de går all in och då är det mitt jobb att avgöra det.