• Jemp

Dottern har inte velat träffa mig

Självklart bör du säga ja till detta. På semestern åtminstone, umgänge hemma resten av tiden blir ju svårt  om ni inte jobbar hemifrån. 

• Jemp
    Anonym (Jag) skrev 2025-05-14 09:52:39 följande:
    Jag blir bara utnyttjad. Och exet försöker t.om styra hur vi ska göra och uppfostra dottern när hon är hos oss. Det köper inte jag. 
    Anonym (Jag) skrev 2025-05-14 09:52:39 följande:
    Jag blir bara utnyttjad. Och exet försöker t.om styra hur vi ska göra och uppfostra dottern när hon är hos oss. Det köper inte jag. 

Är det värt att offra relationen med dottern för att du inte köper det?

Om dottern inte vill vara hos dig och du inte vet varför, kan det inte vara värt att lyssna på mamman som Faktiskt har en vardag där barnet verkar trivas?
  • Jemp
    Anonym (Jag) skrev 2025-05-14 11:02:26 följande:
    Till att börja med kollade jag med exet för ca 2 veckor sen ang semestern, om dom hade nåt osv och hur vi ska göra. Dom hade inget planerat, och noll respons. Jag sa att vi planerar in några dagar iaf som dottern ska hänga hos oss, om hon vill. Sen kom detta i förrgår?.

Hon försöker bestämma sovrutiner för dottern. Bestämma vad hon ska äta. Att hon ev ska komma till oss kl 0730 på morgonen och sen åka tillbaka till exet när hon slutat jobbet runt 14. Varje dag. Detta är bara några av sakerna. Och det går jag inte med på. Och vi har redan anpassat vissa saker hos oss och ändrat, just för att dottern ska känna sig bekväm och så välkommen som möjligt. Men någonstans går gränsen. Min föredetta ska inte bestämma hur våra regler osv ser ut. Ska tilläggas att vi absolut inte är exeptionella eller utåtstickande i uppfostran. Snarare dotterns mamma, som låter dottern göra precis vad hon vill, äta vad hon vill, sova i hennes sovrum osv. Det anser jag inte är ok iaf. Men jag köper att hon har dom reglerna, precis som hon får köpa att vi har våra. Sen tycker inte jag att en 12åring ska bestämma allt i ett hushåll. Och där kanske dottern då väljer att vara hos sin mamma, där hon får som hon vill. Mcdonalds minst en gång/v, bestämmer mat osv. 

Så du frågade henne, hon svarar några dagar senare och då blir du tvärtemot och vill offra hänget pga det? 

Det verkar vara läge Att svälja frustrationen över vad som vanligt och ta tillvara på det du kan få. 

• Jemp
    Anonym (Jag) skrev 2025-05-14 12:28:18 följande:

Jemp skrev 2025-05-14 12:20:02 följande:

Så du frågade henne, hon svarar några dagar senare och då blir du tvärtemot och vill offra hänget pga det? 

Det verkar vara läge Att svälja frustrationen över vad som vanligt och ta tillvara på det du kan få. 

Jag offrar inte hänget. Men tycker det är rimligt att hon är hos oss på våra veckor, och vi kan hitta på en massa kul. Och hos sin mamma på hennes veckor.
    Fast ni har ju inga veckor i grunden, utan mamman hela boendet. Eller vad menar du?

Alltså säger du nej till att umgås med din dotter mer. Det är ju en jättetydlig svar på
    när du säger att du inte vet ?vad mer du kan göra?: säg ja till umgänget du får chansen till.
  • Jemp
    Anonym (Jag) skrev 2025-05-14 12:30:23 följande:
    Om hon är hos oss på våra veckor och hos mamman på hennes veckor, är det att offra relationen? 
    Anonym (Jag) skrev 2025-05-14 12:30:23 följande:
    Om hon är hos oss på våra veckor och hos mamman på hennes veckor, är det att offra relationen? 

Att säga att dottern inte är välkommen till sitt (ena) hem för att du bestämt andra veckor är åtminstone inte att jobba på att förbättra relationen. 
  • Jemp
    Anonym (Jag) skrev 2025-05-14 15:06:47 följande:

Anonym (Maria) skrev 2025-05-14 14:46:17 följande:
    Du kan väl ha henne trots att du jobbar? Hon kan väl vara hemma själv på dagarna som alla andra 12-åringar?

Jag skulle ju aldrig någonsin stänga dörren för mitt barn oavsett vad, så hos mig är mitt barn alltid välkommet. 

Du kanske resonerar annorlunda. 

Som jag skrev till någon annan; dottern klarar inte av att vara ensam. 

Och jag svarar till alla andra kommentarer; självklart får hon komma när hon vill!!! Är hennes hem också, har inte med det att göra. 

Så svårt att uttrycka alla detaljer i text tyvärr. 

Men vad är det då du överväger att säga nej till?
Svar på tråden Dottern har inte velat träffa mig