• klyban

Fastnat i utredande text

Anonym (R) skrev 2025-05-14 11:34:15 följande:
    Fastnat i utredande text

Uppgiften är inte svår. 

Men den går ut på att man ska i sin utredning komma fram till att alla vuxna män gör fel. Och jag kan bara inte skriva det.

Den är baserad på 2 texter, där en "jobbig" (inte en vanlig) feminist skriver om vad som behöver förändras och den andra texten handlar om en gubbe som beskriver känslor och tankar om det hela men ingenting om vad som man kan göra bättre.

Jag kan inte "halshugga" mig själv för att skolan kräver att man ska böja sig och utmåla ena könet som bristande genom uppgiften.

Rätt intressant att du tror det har någonting annat än själva uppgiften.
    Och en frågan man kan ställa sig, varför lägger du på en massa saker som är helt irrelevant för uppgiften?

En sak jag märkt och vet inte om det är en tillfällighet eller inte, men en massa skoltrådar om hur användaren inte har en susning vad själva uppgiften är, och börjar vandra ut mot saker som är helt ointressant för uppgiften.

Rätt intressant att iakttaga.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (R) skrev 2025-05-14 19:11:48 följande:

Kanske stämmer det du skriver. Jag har stressad, har väldigt mycket just nu i livet och jag vet att det inte blir bättre inom de närmaste 2 åren. På detta har jag komplex ptsd, depression, matallergier samt fysiska krämpor då jag aldrig hinner eller har energi till att träna och alltid känner mig helt slutkörd, konstant.

Men ja, jag tar livet personligt då jag har varit utsatt för väldigt mycket våld, mordförsök och våldtäkt. Samtidigt så har jag stått upp för de som inte klarat av att skydda sig själva och jag kämpar trots vänner tagit livet av sig för långt mycket mindre än vad jag har gått igenom. 

Men nej, att behöva dela med sig av sina egna tankar vid djupa frågor gillar jag fortfarande inte. Oavsett att du finner det "intressant" av att du tycker att jag är bristande. Ja, jag tar allt personligt. Får jag inte vara den jag är eller ? 

Sluta lägg energi på sånt som är irrelevant är det bästa rådet du kan få.

Och visst förstår jag att din livshistoria kan ta energi, men det tar än mer energi när du fokuserar på fel saker i dina skoluppgifter.

Och det som gör mig lite perplex är att du lägger inte energi på själva uppgiften, som inte är vad du tror.
    För det handlar om texter, inte dig.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Fastnat i utredande text