• New  Dawn

Snälla killar får inte ligga..

Anonym (T) skrev 2025-05-17 20:43:33 följande:
    Och det vet du för att du är en kille själv och du har dejtat massa tjejer? Det är lustigt det där hur alla kvinnor vet bättre än män hur det är att va med er. 
    Se dig omkring! Massor av män som inte är badguy, får sex. Massor av snälla män får sex. 
    Min man är supersnäll.
    Med din inställning, som du visar här i tråden, är det dock inte så konstigt att du har svårigheter med relationer. Och nej jag köper inte att du är för snäll. 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 20:53:02 följande:
    Men det säger du ju enligt statistik till varannan människa som du möter.. 

Sanningen är att du vet inte ett skit om vad män går igenom i alla relationer för du har aldrig varit med om skiten själv.. 
    Jag har massor av kvinnor, och män i min närhet, i min familj, mina syskon, som har sex. Alla dessa män är snälla ingen är sk badguy. 
    Du utgår från dina erfarenheter, och de begränsade erfarenheter du läst om på nätet. 

Passa på att fråga Tecum här. Han har i alla fall beskrivit att han har /har haft ett aktivt sexliv. Är han inte snäll? Är han någon typ av badguy? 
    Mod är det som behövs för att ställa sig upp och tala. Mod är också det som behövs för att sitta ned och lyssna.
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 20:56:13 följande:
    Och nej, jag har aldrig sagt att jag är något snäll.. Jag är ett "asshole" som har slutat bry mig om att hålla tillbaka eller visa någon empati emot er för jag vet hur mycket som ni varje dag bara sitter där och hittar på skit om människor ni inte känner och alla andra timmar utav dagen bara sitter ni och ljuger...
    Okej, så då har du mycket sex alltså? 
  • New  Dawn
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-17 21:04:27 följande:
    Du syftade ju på män som har svårt att träffa kvinnor när du skrev om män som blir kallade för töntar. Ts hör ju uppenbarligen inte till dem eftersom han lever med en kvinna och skriver att han lätt skulle kunna få kontakt med kvinnor om han var singel.
    👍
  • New  Dawn
    Anonym (Har) skrev 2025-05-17 21:05:22 följande:
    Många har olika definition på vad badguy är. 

Ofta har kvinnor en bild av badguy någon som beter sig illa och inte bryr sig. 

Medans män har def. av badguy mer som den som är målmedveten, vet vad man vill o inte tar nån skit men fortfarande är schysst. 
    Målmedveten och veta vad man vill... Inte ta någon skit, men schysst.... Varför kallas det att vara badguy?!??

Vad är det för något som är "bad" med att inte ta skit? Vad är det för dåligt med att vara schysst och målmedveten, tex i studier, i Hobbys, eller i arbetsliv.... Fattar inte vad du snackar om. 
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 21:20:05 följande:
    Ja och det finns cykler i hennes hormoner där hon letar efter pushiga och lite mer aggressiva män för att få till ett barn med henne..

Och då är det så som kvinnor är. Och det är inget fel med det. 

Men jag tycker inte hormonrubbade personer ska sitta här och förklara hur en kille som aldrig slagit någont, eller gått ut för att mobba eller trakassera någon där inne på jobbet sen inte är snäll. 

Tjejerna får precis det beteendet som dom uppmuntrar nu hos männen. Det kallas för konsekvenstänk. 2000 år av evolution och det har liksom inte lyckats utvecklats hos dom än.. 
    Se dig omkring. Se vilka män som har barn... I ditt bostadsområde, i din släkt, på dina arbetsplatser..... 
    Är alla dessa män aggressiva? 
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 21:02:45 följande:
    Ni ska liksom framstå som det smarta könet här i Sverige.. Som vet bäst i relationer.. Samtidigt finns det kvinnojourer för att efter 2000 år av evolution håller ni fortfarande på att bara falla för fel män.. 

Alla andra vet att den du dras till han är förmodligen dum i huvudet.. Det går liksom inte att undvika att lista ut det, när han är det största dumhuvudet på jobbet och alla kvinnor tycker han är bäst i hela världen.. 

Roligt att se mobbingen emot andra först, och sedan gråter dom när det börjar hända dem.. 

Varsågod explain.  
    Det finns kvinnor som faller för fel män, och det finns män som verkar snälla, försynta och försiktiga som ibland senare blir våldsamma. Min moster valde en, tillsyntes, snäll och försynt man, lite mesig, men hon slutade svårt misshandlad. Han hamnade tom i fängelse, så det är sant. 

Min man är älskad på sitt jobb, av både män och kvinnor m
  • New  Dawn
    EnAnonumius skrev 2025-05-17 22:28:36 följande:
    Jag tror att det handlar om en s.k "amerikanisering", d.vs i staterna så är det något "positivt" med att vara en "badguy" och en "badass"..
    Jämför det med våra uttryck vi har i Sverige som för exempel;"skitsnäll" , "skitrolig".  "Skitrolig" och "skitsnäll" är ju inget negativt.

Det som däremot är dumt är att många killar klistrar på en defination på kvinnorna om vad en  badguy skulle vara (enligt männen) för kvinnorna., och sedan för vidare det påhittet som en s.k "allmängiltig sanning". Vad kvinnor själva säger blir sekundärt hos  dessa många killar och enligt dem då "stämmer inte med verkligheten för det vet minsann bättre (enligt dem själva).
    Orden badass och skitsnäll har inget med varandra att göra.
    Skitsnäll och skitrolig kan man säga om vad/vem som helst. Både olika saker och helt olika personer. 
    Man kan inte säga att en kille som läser till läkare eller spelar piano är en badboy bara för att han är målmedveten och "inte tar skit".

Om vissa kvinnor anser att badass, eller badguy kan vara en schysst, kille som är målmedveten och inte tar skit, så blir det väldigt svårt ord att använda. 

Nu handlar ju denna tråd om att man inte får sex om man är snäll, så det säger ju en del. 
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-17 22:37:41 följande:
    Ja du har hittat den lite mjukare versionen utav det du ser som alfa hane.. 
    En som är populär och inte har så svårt att skaffa vänner. Vet du hur många män som inte trivs i stora umgängen för att folk då blir dum i huvudet? 

Det är dessa män ni sitter och klankar ner på sen. När det är ni som är problemet.. 

80%+ av kvinnor sitter och onanerar åt sadistika beteenden. Och hon ska säga vad som sen är snällt? Är du ens snäll själv? 

Du hittar på påståenden om TS utan några grunder så vi kan ju gissa på att det är du inte.. 
    Det är hursomhelst väldigt många, olika människor, som ofta påpekar att han är väldigt snäll.... Och det anses ju som problemet här. Han är väldigt snäll mot mig, och det borde vara avtändande, tvärtom det är det inte. Jag älskar honom bla för att han är så fin. 

Håhå... Har aldrig onanerat åt något sadistisk. Bara någon enstaka gång åt porr och då inget särskilt. Onanerar inte ens för övrigt. 

Vilket påstående om TS har jag hittat på? 
  • New  Dawn
    EnAnonumius skrev 2025-05-18 03:09:44 följande:
    Hm- Ja det var nog lite dåliga exempel, med tanke på att  du inte såg att det skulle handla om positiva och negativa innebörder.

Det handlade ju inte om att jämföra "rakt mot varandra" som i en direkt "översättning". 
    Som jag skrev i "staterna" så är det inget negativt med att vara en "badguy" eller en "badass" utan det används i kontext om  det skall vara negativt eller positivt. vilket har missats helt här i Sverige när de tog hit det uttrycket.

"Bad" kan ha med att göra att man bryter mot normerna och inte  följer dem och inte har behovet av bekräftelse hela tiden.
    New Dawn skrev 2025-05-17 23:40:30 följande:
    Om vissa kvinnor anser att badass, eller badguy kan vara en schysst, kille som är målmedveten och inte tar skit, så blir det väldigt svårt ord att använda. 

Det handlar nog snarare om att många svenska importerar ett ord utan att ta till sig ursprunget och kontexten bakom (ord) uttrycket. 
    Jämför med WT, i staterna där det kommer från ursprungligen har en helt annan innebörd än hur svenskarna använder WT.
    Visst gör det detta.
    Jo, jag förstod, men jag förstår att det kanske inte verkar så. 
    Oavsett ordets ursprung kan du inte använda det lika brett som "skit" innan ett ord.
    Finns massor av ambitiösa, målmedvetna killar och män, som "inte tar skit", som inte passar in under ordet "bad"

Det krävs mer, tycker jag, att man på något sätt inte sköter sig. Alternativt är bufflig, kriminell osv. 

Jag känner en väldigt ambitiös manlig sjuksköterska. Smart. Höga betyg.. Han står upp för det han tycker är viktigt, även mot ledning. Värnar verkligen om arbetskamrater och patienter. Han passar in perfekt i era kriterier för badboy. Utseendemässigt alldaglig. Ingen skulle komma på tanken. Inte du heller. 
  • New  Dawn
    Anonym (anonym) skrev 2025-05-18 09:38:40 följande:
    Jag tror att du är något på spåren här. När vissa hävdar att de har svårt att attrahera kvinnor på grund av snällhet handlar det nog i själva verket om att de har brister i det sociala samspelet. Det är naturligtvis beklagligt att de har dessa svårigheter, men att skylla sina problem på kvinnorna kommer inte att lösa något.
    Jag tror att många använder snällhet, när det egentligen handlar om feghet. 
    Att inte säga emot. Att inte stå för sin åsikt osv har ofta mer med feghet att göra.

Det väsentliga här i tråden är ju påståendet att män som är "snälla" gör hushållsarbete osv inte får sex. 
  • New  Dawn
    Anonym (T) skrev 2025-05-18 00:00:56 följande:
    Det påståndet du har hittat på om TS är att han gör saker bara för att få betalt i form av sex...

Även fast det inte står det...

Är det schysst? 
    TS räknar upp olika saker han gör, och avslutar med ändå ändå vill aldrig min fru ligga med mig. 

Med det sättet att uttrycka sig anser han att han gjort allt som "borde" krävas. 

Nu har han iofs en teori om att han i stället borde vara ett svin.

Relationer och sexliv påverkas av mycket olika faktorer, men hans inställning, att problemet ligger i att han är "för snäll" och att sexlösheten beror på att "kvinnor bara tänder på svin" visar, för mig, inte någon "snäll" sida. Särskilt när han inte försökt tänka sig någon annan anledning här i tråden. 
  • New  Dawn

Ang detta med badguy diskussionen, senast i tråden så skriver TS. 
     Måste man vara ett svin och bete sig som en ?bad boy?

Ordet svin är i alla fall inget som kan tolkas som en bra kille. 

Det TS undrar över är ju om snälla killar inte får ligga, och enligt min åsikt är inte snällhet något problem, däremot feghet, och flathet, och mesighet. 

Att som TS är här,  låst sig vid att han är för snäll, är inte något gott tecken. Det visar i stället tecken på att han har lite för positiv inställning till sig själv, samtidigt som han sannolikt är orättvis mot henne, och lägger väldigt stor vikt vid att hon är kvinna. 

Vem vet, hon kanske är otrogen, men om hon skiljer sig tror jag att sannolikheten är större att hon väljer en ny man som inte är ett svin och badguy, utan en "vanlig man" 

• New  Dawn

Tecum skrev 2025-05-18 17:32:55 följande:
    Jo du fultolkar TS till det värsta. en tråkig inställning. Han FRÅGAR om han är för snäll och om man måste vara en badguy för att få ligga. Hela startinlägget är en fråga, retorisk eller ej vet vi inte. Men han påstår inget, utan det är du som tolkar honom till det.

Samma med det han skriver om badboys, att ställa frågor är inte detsamma som att påstå något. Sen har vissa här börjat definiera badboys på olika sätt för att få begreppet till något bra, vilket indirekt ger TS rätt i sin undran. Vi vet inte heller hur han tolkar det.

TS fokuserar endast på att man måste vara ett svin (och badguy) för att få ligga. 

Inga andra tankar, eller förslag är för honom intressanta, och han svarar inte ens på vänliga och förstående inlägg. 
    Vilka frågor man ställer, och vilka man inte stället, samt hur man uttrycker sig säger väldigt mycket om vilken inställning man har och hur man komminucerar. 
    Allt tyder på att TS inte vill se någon annan orsak än den han valt.
    Tecum skrev 2025-05-18 17:32:55 följande:
    Sen blir jag faktiskt ledsen när du går till personangrepp, påstår lögnaktigt att jag inte tror på att mediciner kan ge biverkningar och att jag inte skulle acceptera att min kvinna kan bli dålig av biverkningar. Fast jag skrivit att det är vanligt med biverkningar men att det ofta finna strategier att hantera det.

Varför ska du alltid leta fel och bli elak bara för att vi inte är överens i vissa detaljer? Det hör till i diskussioner att man har olika åsikter, man är ingen dålig människa för det.
    Du vet en sak, och det är att TS kvinna sagt att hennes minskade sexlust beror på mediciner. Det får dig att direkt tollka  att hon inte bryr sig, och att attraktionen är en bluff. Jag tycker det är beklämmande, och förminskade slutsats, med tanke på det vi vet. När det gäller mannen väljer du att bara se det positiva, och då vill du försvara och tolka in mer positivt än det står, men när det kommer till kvinnan så är det helt andra toner. Då är det inga problemet bara misstro och att tolka in det "värsta" (som du anklagar mig för) Då går det tydligen hur bara som helst, och du blir ledsen över att jag tycker det är tråkigt, men det synsättet är väldigt tråkigt. Verkligen. 

Tänk dig att mannen åt några mediciner, tex hjärtmediciner, kortison, mediciner för epilepsi, mediciner mot prostata, smärta, och sa att det minskade han sexlust  Skulle du då förutsätta att han inte brydde sig, och att attraktionen var en bluff? . Det är inte alls så lätt att hitta nya preparat och minska doser som du tror, för övrigt. 
    Det synsättet är otroligt tråkigt. Det handlar inte om att du är en dålig människa generellt, men denna inställning, och slutsats ang mediciner, är bedrövlig, tycker jag. 

Jag skulle inte misstro min man om han behövde mediciner som minskade sexlusten.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2025-05-18 18:42:20 följande:
    Man håller med en begreppsförvanskning där "snäll" är något dåligt medan "badass" är bra. Det ligger i linje med tidsandan där auktoritära och egoistiska ideologier och ledare hyllas medan  demokratin föraktas. Att vara feg, medgörlig och utan att driva egna åsikter är inte att vara snäll, ändå kallas det så.

Snäll innebär medkännande, rättvis, tolerant, lojal och att våga stå upp för sin sak och för de svaga, att kunna lyssna och ta till sig av andras argument . 

Att vara tuff, självsäker, framåt, alltid driva sin sak utan att se sig om, lyssna  eller bry sig om andra eller om förväntningar och normer eller sin partners vilja är en typisk badass, såna som Trump och Putin, och såna är visst de män som ses som attraktiva och föredömen...Rynkar på näsan
    Jag håller med om det det du skriver i första styckena, men nu är det ju väldigt många män som backar upp Trump  och Putin. 
    Hade tex bara kvinnor röstat hade inte Trump varit president. (även om det ju är många kvinnor som röstat också) 

Jag tror att få relationsproblem, och sexlivsproblem, orsakas av att manen inte är en badguy. Jag tror inte ens att badguys ( dvs svin) har bättre sexliv i längre relationer. Antigen blir dessa män tråkigt aggressiva. Behöver inte bara vara våld, kan vara allmänt tjuriga, och egoistiska, alternativt att det blir mycket bråk. Det som ev kan vara "spännande" i början tror jag sällan funkar i längden.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2025-05-19 20:21:56 följande:
    Ja jag håller med. "För snäll" är sällan en orsak till sexbrist. Men det är lätt hänt att en relation börjar gå på tomgång och då hanteras det på olika sätt. Kvinnan tappar sexlusten och söker medvetet  eller omedvetet en förändring utan att riktigt kunna kommunicera ut det. Mannen vill fortsatt ha sex och tycker att "vi har det väl bra". Eller börjar kanske umgås mer med kompisar och engagerar sig i projekt och hobbies utanför relationen.

Och som du skriver brukar relationer med badguys inte sluta bra även om de är aldrig så heta från början.
    Jag håller med. 

Jag tror dock att andra förändringar också sker i sexlösa relationer, men som inte är lika tydliga, och som man inte skriver om. 
    Det är mycket som skiljer i min nuvarande relation, jämfört med min förra, och mycket av det visste jag inte att jag saknade, därför att det är svårt att sätta ord på, och svårt att se när man inte vet något annat.
    Det handlar om bla om förståelse, omtanke och intresse för varandra, och hur man kommunicerar,. Det handlar om att ha kul ihop, och det handlar om hur man hanterar varandras svårigheter, och olika negativa saker, på olika sätt. Det handlar mycket om kärlek.
Svar på tråden Snälla killar får inte ligga..