Tecum skrev 2025-05-18 17:32:55 följande:
Jo du fultolkar TS till det värsta. en tråkig inställning. Han FRÅGAR om han är för snäll och om man måste vara en badguy för att få ligga. Hela startinlägget är en fråga, retorisk eller ej vet vi inte. Men han påstår inget, utan det är du som tolkar honom till det.
Samma med det han skriver om badboys, att ställa frågor är inte detsamma som att påstå något. Sen har vissa här börjat definiera badboys på olika sätt för att få begreppet till något bra, vilket indirekt ger TS rätt i sin undran. Vi vet inte heller hur han tolkar det.
TS fokuserar endast på att man måste vara ett svin (och badguy) för att få ligga.
Inga andra tankar, eller förslag är för honom intressanta, och han svarar inte ens på vänliga och förstående inlägg.
Vilka frågor man ställer, och
vilka man inte stället, samt
hur man uttrycker sig säger väldigt mycket om vilken inställning man har och hur man komminucerar.
Allt tyder på att TS inte vill se någon annan orsak än den han valt.
Tecum skrev 2025-05-18 17:32:55 följande:
Sen blir jag faktiskt ledsen när du går till personangrepp, påstår lögnaktigt att jag inte tror på att mediciner kan ge biverkningar och att jag inte skulle acceptera att min kvinna kan bli dålig av biverkningar. Fast jag skrivit att det är vanligt med biverkningar men att det ofta finna strategier att hantera det.
Varför ska du alltid leta fel och bli elak bara för att vi inte är överens i vissa detaljer? Det hör till i diskussioner att man har olika åsikter, man är ingen dålig människa för det.
Du vet
en sak, och det är att
TS kvinna sagt att hennes minskade sexlust beror på mediciner. Det får dig att
direkt tollka att hon inte bryr sig, och att attraktionen är en bluff. Jag tycker det är beklämmande, och förminskade slutsats, med tanke på det vi vet.
När det gäller mannen väljer du att bara se det positiva, och då vill du försvara och tolka in mer positivt än det står, men när det kommer till kvinnan så är det helt andra toner. Då är det inga problemet bara misstro och att tolka in det "värsta" (som du anklagar mig för) Då går det tydligen hur bara som helst, och du blir ledsen över att jag tycker det är tråkigt, men det synsättet är väldigt tråkigt. Verkligen.
Tänk dig att
mannen åt några mediciner, tex hjärtmediciner, kortison, mediciner för epilepsi, mediciner mot prostata, smärta, och sa att
det minskade han sexlust Skulle du då förutsätta att han inte brydde sig, och att attraktionen var en bluff? . Det är inte alls så lätt att hitta nya preparat och minska doser som du tror, för övrigt.
Det synsättet är otroligt tråkigt. Det handlar inte om att du är en dålig människa generellt, men denna inställning, och slutsats ang mediciner, är bedrövlig, tycker jag.
Jag skulle inte misstro min man om han behövde mediciner som minskade sexlusten.