Inlägg från: TvillingmammaVästgöte |Visa alla inlägg
  • TvillingmammaVästgöte

Eurovision song contest 2025.

Jhannis skrev 2025-05-18 00:26:49 följande:

Allt snack om att Kais kommer att vinna är bara bluff....Dom har inge chans mer

Vi får se. Bettingbolagen säger nu 49% chans för Sverige .
  • TvillingmammaVästgöte
    molly50 skrev 2025-05-18 01:27:22 följande:
    Ja,jag vet inte vad vi ska skicka för att folk ska vara nöjda. Förvånad
    Bara Bada Bastu är den mest streamade låten.
    Sverige kom på fjärde plats.
    Vad kan vi begära mer?
    Vi kan ju inte vinna varje år?

Det vore trist för Eurovision.
    Och väldigt dyrt för SVT. 
  • TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Nilla) skrev 2025-05-18 09:03:20 följande:

I år var första året jag faktiskt inte tittade. Gillade inte detta bidrag alls.  Och tyckte tävlingen innehöll för mycket spex bidrag i år. Man blir trött på det väldigt fort. 
    Tycker det saknas mer kraftiga och bra melodier och refränger. Det som brukar vara typiskt för dessa nummer.

Har släktingar i Europa som följde detta, I olika länder. Och dom undrade varför Sverige skickade något sådant här. Vi som är ökända för att producera riktigt bra musik. Kändes som hillbillies valt bidrag till Sverige. Europa överlag var ju uppenbarligen inte så förtjusta. Överhypat bidrag. 

Tittar man på folkets röster kom Sverige trea. Det tycker inte jag är dåligt. Israel fick flest röster av folket och Estland på andra plats. Uppenbarligen uppskattades Sveriges och Estlands komedinummer av Europa!

Israel vann nog rösterna till stor del  pga sympati med den unga sångerskan som är en överlevare från massakern på musikfestivalen den 7:e oktober.

• TvillingmammaVästgöte
    Anonym (Skräp) skrev 2025-05-18 08:56:17 följande:

Hahaha åt alla som trodde att KAJ skulle vinna. Riktigt skräp bidrag. Då har jag aldrig varit för spex nummer heller. Även om sådana vunnit. Men detta var helt ärligt inte bra.
    Met ett nummer som passar på dagis och för folk som har musiksmak i stil med basshunter och rosa helikopter. Sång tävlingar ska handla om sång och bra profession nummer. Är numera en cirkus där folk ska hålla på spexa mer.

Måste vara en flopp att komma 4.  Skönt för oss, slipper vi slösa skattepengar på detta spektakel.  Då glad är man i alla fall. Dessutom var detta ett finsk bidrag snarare än ett svenskt. Folk är idioter lol.

Jag tyckte de gjorde ett jättebra framträdande. Och jag är glad för att Mellon lyft fram denna trio från lilla Värö i Österbotten.

Kevin, Axel och Jakob glädjer mig mycket med sin lågmälda humor , ödmjukhet och stora vänlighet. 

• TvillingmammaVästgöte
    molly50 skrev 2025-05-18 13:02:58 följande:
    Visst,det kanske ligger något i det du skriver.
    Men jag har ju också sett vad folk har skrivit på sociala medier.
    De klagar på att Sverige alltid skickar generiska poplåtar och vill att vi istället ska skicka en låt på vårt eget språk som visar lite av vår kultur.
    Och när vi nu gjorde det så var det inte heller bra.
    Vad ska vi då skicka för att det ska vara bra?
    Jag har t om sett folk skriva att de inte vill att Sverige ska vinna för att vi redan har vunnit så mycket. Vad ska man kalla det om det inte är en slags avundsjuka?

Sen kan jag hålla med om att det var dumt av mig att kalla Österrikes artist för kastratsångare. Det ber jag om ursäkt för.
    Men jag vet inte om jag tycker det är så mycket bättre av dig att kalla oss pinsamma för att vi har en annan åsikt än dig.
    Men vi fick ju ett bra resultat, vad klagar du på? Plats 4 i en sådan stor tävling är bra!
  • TvillingmammaVästgöte
    Tow2Mater skrev 2025-05-19 00:02:43 följande:
    De påminner mig om Herrey's, bara i lite äldre och lite lantligare tappning.

Tre jämnåriga killar som sjunger och dansar. Ja, lite likhet finns. 

Men Kaj har mycket mer humor , KAJ är en komedigrupp. Men de kan definitivt sjunga också. 

• TvillingmammaVästgöte
    Tecum skrev 2025-05-19 18:59:48 följande:
    Men har du hört eller läst någon propaganda från Israel om låten? Här i Sverige alltså? Jag har inte sett något, bara kritik mot Israel från olika håll.
    Jag tror mer på att det är en reaktion mot alla protester och den antisemitism som följer i spåren, folk tycker synd om tjejen och proteströstar mot alla protester.
    Jag har inte hellerhört någon propaganda för Israel, bara kritik mot Israel. 
Svar på tråden Eurovision song contest 2025.