• molly50

Eurovision song contest 2025.

Här diskuterar vi Eurovision song contest 2025.  Välkomna!

• Svar på tråden Eurovision song contest 2025.
  • Mayjel

Israels känsliga ballad är också fin att lyssna till. Och Österrike hade befunnit sig i min topp fem-lista om det inte vore för falsetten som hörs i både vers och refräng.
    Har aldrig uppskattat gälla operastämmor. 

• Mayjel
    Anonym (Nej) skrev 2025-05-17 01:51:53 följande:
    Klart folk känner till order Kant och vad det ska låta som. Cool
    Inte gamla gubbar och tanter som knappt kan engelska. Också den mest troliga åldersgruppen att bry sig om såna ord. 

Jag hade inte heller uppskattat könsord i Eurovision men nu rörde det ju sig tekniskt sett om ett maltesiskt ord.
  • Jhannis
    Faile skrev 2025-05-17 00:29:27 följande:
    Man ansåg att Abba var utklädda och var en cirkus med Waterloo när de vann, så det är liksom inget som ändrat sig. Eurovision har alltid varit konstigt och knasigt och fantastiskt.
    Kanske du som blivit lite äldre och bittrare bara. Cool
    ABBA hade på -70 talet kläder ok färgstarka, men man hade såna kläder då. Breda byxor nertill som V-jeansen var.

Dagens sångare har kläder som inte ser kloka ut eller så är dom halvnakna.

Musiken till låtarna kommer inte från orkester utan är skränande musik från ingenstans. Det är så polyfoniskt.

Ja jag är äldre, men bitter ör jag inte. Gillar musik och fina låtar som sjungs tydligt och bra. Utan en massa strålkastare som förstör.
  • Postman
    Jhannis skrev 2025-05-17 15:27:57 följande:
    ABBA hade på -70 talet kläder ok färgstarka, men man hade såna kläder då. Breda byxor nertill som V-jeansen var.

Dagens sångare har kläder som inte ser kloka ut eller så är dom halvnakna.

Musiken till låtarna kommer inte från orkester utan är skränande musik från ingenstans. Det är så polyfoniskt.

Ja jag är äldre, men bitter ör jag inte. Gillar musik och fina låtar som sjungs tydligt och bra. Utan en massa strålkastare som förstör.
    Håller med dig. Känner detsamma. Sen känns scenen som ett märkligt val, den är så stor så alla som uppträder nästan försvinner.   
  • Nandez
    Xenia skrev 2025-05-16 23:02:44 följande:

Ja, vilken tycker ni är bäst? (Bortsett från Sveriges bidrag då)

Iår var det minst tre snuskiga bidrag. Australiens gick inte till final men Malta och Finland gjorde det. Så mycket för familjevänligheten! (Fast inga små barn är ju uppe den tiden. Lite äldre barn kan dock vara uppe och se iaf en del av ESC.)

Sveriges bidrag var iaf rumsrent och det hade Zelmerlöws också varit (oavsett hur rumsren han själv är).

Jag gillade Nederländernas bidrag. Och Spaniens också (men jag ogillar hur avklädda nästan alla kvinnor ska vara).

Varför skickar lilla Sverige så bra bidrag och stora UK så dåliga? För att vi i Sverige är så engagerade. Vi tittar på Mello och ESC och röstar. Britterna skiter i det numera.

Nederlendernas bidrag gillade jag också, sen tycker jag att dom övriga är så där. Förutom Bastun dåGlad
  • Nandez
    molly50 skrev 2025-05-16 23:46:25 följande:
    Ja,Nederländerna är helt ok. Jag gillade även Luxemburg.
    Även om Luxemburg kanske var lite 80-talsaktig.
    Den var väl ok
  • Nandez
    Mayjel skrev 2025-05-17 01:52:07 följande:

Israels känsliga ballad är också fin att lyssna till. Och Österrike hade befunnit sig i min topp fem-lista om det inte vore för falsetten som hörs i både vers och refräng.
    Har aldrig uppskattat gälla operastämmor. 

Förstår inte alls att Österrikes bidrag har så låga odds
  • Nandez
    Jhannis skrev 2025-05-17 00:18:31 följande:
    Jag saknar 60-70-80 tal i sångarna....Nu är det bara Ljusshow genom alla låtar....Går inte att se den som sjunger. med alla lampor .....Det flesta är utklädda till eiliens alltså inte normalt klädda. Så nästa år skiter jag i att kolla på detta utklädda show. 
    Tycker också att det har blivit lite för mycket show och effekter
  • Postman
    Nandez skrev 2025-05-17 15:53:29 följande:

Hoppas att det går bra för KAJ i kvällGlad

Tror dessvärre att de faller på målsnöret men hoppas också att jag har fel 😊
Svar på tråden Eurovision song contest 2025.