Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Svenskars rasism

Anonym (py) skrev 2025-05-21 15:47:45 följande:
    Ok. Hur ändrar det resten av min text? 
    Vadå "Hur ändrat resten av din text"?

Du kom med felaktigt utlåtande om kristna.

Den faktiska frågan är ju vad du har fått det ifrån att kristna anklagar judarna för att dödat Jesus.

Det är ju skillnad mellan att "döda" någon och acceptera någon som "guds Son".
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (py) skrev 2025-05-21 17:15:35 följande:
    Hade kristendomen kommit till,  vem det nu var som dödade Jesus, om Jesus aldrig dog? Kristen handlar inte om VEM som dödade Jesus. Gud sände sin enfödde son till jorden. Han var menad att ta världens synder på sina axlar. Hur spelar det någon roll VEM som dödade Jesus då? Det var det jag menade på hur det ändrar resten av min text. Jag erkänner att jag tog fel. Men du behöver inte framstå som aggressiv för det. Just den meningen var fel. Inte resten av inlägget. 
    Oh herregud.- Så kom det kortet: Jag blev rättad på en felaktighet, buhu vad du är aggressiv. 🙄

• EnAnonumius
    Anonym (py) skrev 2025-05-21 19:48:44 följande:
    Buhu buhu! Jag kan inte förstå vad folk skriver och hittar på. StyggePy som skrev att jag VAR aggressiv, fast det inte stod så. 
    Jasså gjorde du inte det? Här är din indirekta anklagelse om aggressiv..

Jag citera dig och dina egna ord från inlägg #206:

"Men du behöver inte framstå som aggressiv för det."

Det är ju du som hävdar att jag skulle framstå¨som aggressiv.
    Sedan så skall du skriva  att man hittar på? 🙄

Är det något mer skitsnack du skall komma med för att försöka slippa stå för det du faktiskt skriver?
  • EnAnonumius
    Anonym (py) skrev 2025-05-21 23:43:13 följande:
    Eftersom du bara plockade en mening som något slags bevis, så kan du kanske läsa dessa tre meningarna och fundera på sambandet mellan meningarna. Jag erkänner att jag tog fel. Men du behöver inte framstå som aggressiv för det. Just den meningen var fel.
    Jaha men vad bra, då kanske du kan fundera på varför du skrev den från första början eller struntade  i att radera den felaktiga meningen.
  • EnAnonumius
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-22 21:26:22 följande:
    Du hävdar att du är vänster men dina åsikter är helt SD. Du hävdar också att du känner många balkan-invandrare som är muslimer som röstar för SD men verkar inte förstå att de blev fördrivna från sina länder av just sådana som SD. Tillåt mig att tvivla på det du hävdar och även skratta lite. Du är så lätt genomskådad att det inte ens er roligt att läxa upp dig.
    Men oj, är du i farten igen med att tala om för andra vad de "låter som" bara för att de inte uppfyller dina outtalade förväntade mallar för hur man skall tycka, tänka och resonera inom olika politiska tillhörigheter.

Kan ju säga så här, du är en hardcore vänstermänniska, ni vänstermänniskor har en förmåga att brunmåla och sätta feta negativa stämplar på folk som inte resonera son ni vänsterpack gör.
  • EnAnonumius
    Kludd o Sudd skrev 2025-05-22 21:11:59 följande:

FYI, jag röstar inte på SD. Rent ideologiskt graviterar jag egentligen mer åt vänster.

När jag läser dina poster så tänker jag att du måste vara en vänsterliberal.
    Rätta mig gärna om jag har fått fel intryck av dig.
  • EnAnonumius
    Kludd o Sudd skrev 2025-05-23 11:09:24 följande:
    Varför är det en så het potatis att kräva något i gengäld?
    Jag har läst hela ditt inlägg och håller med dig i allt.

Men denna fråga tycker jag är en riktig bra fråga.
    Önskade att det kunde finnas ett bra svar på den också.

Något som jag har märkt är att det, av godhetsknarkarna, skriks rasism, om man begär att invandrarna skall lära sig att förstå och och bli förstådd på svenska. Man blir ju även rasist förklarad om man anser att man bör lära invandrarna att här i Sverige så har kvinnorna samma rättigheter och skyldigheter som mannen och hart även rätten att få bestämma över sig själva och sitt liv.

Det är trist att det skall bli rasist anklagelse när man tar upp om invandra problemen och man försöker förklara hur man kan bli bemött som svensk av många invandrargrupper. ????
  • Meddelande borttaget
  • EnAnonumius
    Anonym (Thor) skrev 2025-05-24 17:50:54 följande:
     Det är upp till dig om du känner dig träffad.
    Har ingen anledning att känna mig träffad.. Varför skulle jag?

Din "wall of text" saknade helt totalt samröre med det du citerade och svarade på..

Bryr du dig ens om att läsa vad som faktiskt står i texterna du citerar innan du svarar?

Som sagt det skadar inte att du läser vad som faktiskt står i en text och reflektera vad personen har skrivit innan du hamrar på tangentbordet.

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-05-25 09:35:01 följande:
    Det är en diskussionstråd så vad tänker du?
    Just det... Det är endiskussionstråd.. Och det borde du har tänkt på själv innan du postad detta inlägg citerar:
    KillBill skrev 2025-05-25 09:12:44 följande:
    En mängd inlägg i den här tråden bekräftar vissa svenskars rasism..
    (slut på citatet.

Inte mycket till diskussion där. Så det är dålig stil av dig att säga till andra att det är en diskussionstråd när du själv skiter i just detta, d.vs skiter i att diskutera.
Svar på tråden Svenskars rasism