Inlägg från: EnAnonumius |Visa alla inlägg
  • EnAnonumius

Svenskars rasism

KillBill skrev 2025-05-25 09:30:45 följande:
    Nej våld mot blåljuspersonal är inte ett importerat problem. det finns dokumenterade exempel på våld mot statens personal såsom militär och polis sedan hundratals år.  Ta bara Saltsjöbadsupploppet 1950 där poliser som försökte upprätthålla ordningen blev utsatta för stenkastning och våldsamma attacker från svenska ungdomar vilket resulterade i flera skadade poliser. 
    Korrekt det finns exempel på när svenskar har kasta sten och haft handgemäng mot polisen..

Men märkligt att du inte gräver fram exempel på svenskar som har skjutit poliser till döds.
    Hur jag än letar så hittar jag inget i den svenska historien där svenskar har skjutit poliser till döds.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-05-25 21:35:54 följande:

Här har du en länk till en mer omfattande lista över poliser som dödats i tjänsten:

Okey du hittade några få..

Har du ingen vettigare och mer tillförlitlig källhänvisning än wikipedia?
  • EnAnonumius
    nihka skrev 2025-05-25 22:30:04 följande:
    Har du ingen vettigare respons när du blir överbevisad?
    Wikipedia är en site som vem som helst kan skaffa ett konto på och sedan sitta och editera wikiartiklar på och även skriva nya wikiartiklar.

Så nej jag blir knappast överbevisad av en wikilänk. Bara ett önsketänkande från din sida att jag skulle ha blivit överbevisad av den.
  • EnAnonumius
    Anonym (Svanen) skrev 2025-05-25 22:23:25 följande:
    Du måste skoja.

Finns få saker som är mer irriterande än folk som kräver källa och sedan gnäller på källan. 
    Jadu se mitt inlägg #302..

• EnAnonumius
    nihka skrev 2025-05-26 17:54:25 följande:
    För den digitalt färdige och läskunnige går det alldeles utmärkat att kontrollera om uppgifter i en källa stämmer. 

Så jodå. Överbevisad och så ägd. Du är oviktig och upptar inte en sekund av något önsketänkande, medan dina påståenden om att inga polismord har skett av svenskar förstås är fel. F E L.

www.svtplay.se/kriminalarkivet-polismorden-i-malexander
    Vad är det du inte förstår?
    Det är fortfarande en önskedröm från din sida  över att jag skulle ha blivit överbevisad av en wikilänk som KillBill lade in..

Men men, vill du inbilla dig själv att jag blivit överbevisad av någon wikilänk så får det stå för dig. Fast kom ihåg det stämmer inte med verkligheten av jag skulle bli överbevisa av någon wikilänk..

• EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-05-26 19:41:46 följande:

Varför fortsätter du att argumentera på det här sättet, när det tydligt framgår i tråden att ditt påstående inte stämmer?

Vadå fortsätter skreva på det sättet?
    Man får tydligen nu inte svara på ett felaktig påstående som upprepats, och förtydliga fört personen en andra vända. utan att du skall gå i taket tydligen.

Jag blev aldrig överbevisad av din wikilänk. Varför är det så otroligt svårt för dig (även Nikah tydligen också) att acceptera detta? 

Jag skall också tillägga att jag ALDRIG har förnekad något om polismord  som skett av svenskar i historien. Ja jag ifrågasatte, men aldrig förnekat.
    Så det är inte ens någon ide att du försöker med den vinkeln, bra för att man ville ha en pålitligare källa än en wikilänk, och i inlägg #302 så skrev jag också varför som svar till (Svanen)..

P.S

Det hade varit alldeles tillräckligt med inläggsnummer så hade du sluppit att allt det extra arbetet med att skärmdumpa och ladda upp bild. Du kunde ju kanske ägnat tiden att komma med en pålitligare källa än en wikilänk...

• EnAnonumius
    nihka skrev 2025-05-26 23:48:05 följande:
    Du får bara tugga i dig att du hade fel. FeL. fEl.

Heeelt FEL.
    Är du färdig?

• EnAnonumius
    EnAnonumius skrev 2025-05-27 01:59:52 följande:
    Vadå fortsätter skreva på det sättet?
    Man får tydligen nu inte svara på ett felaktig påstående som upprepats, och förtydliga fört personen en andra vända. utan att du skall gå i taket tydligen.

Jag blev aldrig överbevisad av din wikilänk. Varför är det så otroligt svårt för dig (även Nikah tydligen också) att acceptera detta? 

Jag skall också tillägga att jag ALDRIG har förnekad något om polismord  som skett av svenskar i historien. Ja jag ifrågasatte, men aldrig förnekat.
    Så det är inte ens någon ide att du försöker med den vinkeln, bra för att man ville ha en pålitligare källa än en wikilänk, och i inlägg #302 så skrev jag också varför som svar till (Svanen)..

P.S

Det hade varit alldeles tillräckligt med inläggsnummer så hade du sluppit att allt det extra arbetet med att skärmdumpa och ladda upp bild. Du kunde ju kanske ägnat tiden att komma med en pålitligare källa än en wikilänk...
    *Nikah skall det stå och inte (Svanen)
  • EnAnonumius
    nihka skrev 2025-05-27 06:38:28 följande:
    Så det svider så inåthelvete för dig att ha fel.

Jaså du har aldrig förnekat att det inte skett några polismord av svenskar utan ville bara berätta att du är kass på att hitta information på nätet.
    Har du inget vettigare för dig än att sitta och haka upp dig på detta?

Dessutom så verkar det vara svårt för dig att fatta att jag aldrig förnekade dödsskjutningar av poliser från svenskar. Jag ifrågasatte men jag förnekade inte. Så vad fan är dina problem? 

Så nej för sista gången det svider inte alls  bara för att du vill att det skall vara så.
    Har du problem med det så får det stå för dig,men du behöver inte tramsa sönder denna tråden med en massa OT för den saken skull med ditt tjatande.

• EnAnonumius
    nihka skrev 2025-05-27 18:34:25 följande:
    Man får tydligen nu inte svara dig utan att du skall gå i taket tydligen.
    Så du anser att tjata och tjata om samma sak, och tvinga på något som inte stämmer med verkligheten,  är att "svara"? 🙄

Ja ja då får du väl tycka så då om du hare behov av det. 🙄
  • EnAnonumius
    ClumsySmurf skrev 2025-05-27 18:14:44 följande:
    "Att förvänta sig tacksamhet bara från invandrare är att förminska individens ställnin'g och rätt till lika behandling."

Man lär sina småbarn att vara tacksamma även om de är missnöjda med den fula tröjan de fick i julklapp av farmor, man ska liksom vara tacksam för något skit man inte bad om men man ska inte kunna förvänta sig tacksamhet från de som flyttat från sämre till bättre för att få ett mycket bättre liv, med möjligjeter som de inte har i sitt hemland det är ju rasistiskt. Man ska inte kunna kritisera det negativa invandring för med sig utan att bli rasist stämplad.

Man ska vara multitollerant kulturrelativist medan du själv inte är kapabel att ha en seriös diskussion och diskvalificerar de som inte tycker som du med "rasist"
    Jag tycker det är intressant att de som är så jäkla öppensinnade samtidigt är väldigt iltolleranta mot oliktänkande.
    Ska vi invandrare vara tacksamma?

En del invandrare blir upprörda när jag pratar om tacksamhet. Det tycker att den inställningen ger de svenskar rätt som tycker att invandrare ska hålla tyst, vara glada för att de är i Sverige och till exempel inte kritisera rasism eller diskriminering.

Jag förstår upprördheten, men bara delvis. De som avkräver mig och mina vänner med invandrarbakgrund tacksamhet brukar nämligen inte vara invandringsfientliga svenskar. Tvärtom har det varit svenskar med självbilden att de är toleranta och uppskattar olikheter och mångfald som ? ofta tyst ? bett mig vara tacksam för att jag fått komma till Sverige, när jag påpekar att det finns brister med den svenska integrationen.

När jag föreläser för första generationens invandrare är tacksamhet ett ämne som ofta lyfts i samtalen, men då utan att någon tycker att det är konstigt.

Vet vad de flytt ifrån

Många vill prata om hur genuint tacksamma de är för det som Sverige erbjuder dem och deras familj. Precis som jag är de medvetna om vad de flytt ifrån och vad de kommit till. Få lämnar sina hemländer för att det är kul eller för att Sverige anses vara bekvämt att leva i med socialbidrag och annat. Skälen brukar vara allvarliga, situationen man lämnar bakom sig hopplös.

kvartal.se/artiklar/ska-vi-invandrare-vara-tacksamma/
    Exakt så...

Detta tåls att upprepas, citerar:

"Jag tycker det är intressant att de som är så jäkla öppensinnade samtidigt är väldigt iltolleranta mot oliktänkande."

(slut på citatet)

Inte bara mot oliktänkande, de är ju även intoleranta mot folk som har gjort andra erfarenheter också...
  • EnAnonumius
    KillBill skrev 2025-05-27 22:47:13 följande:
    Alltså, vad svamlar du om? Du insinuerade att ingen svensk skjutit ihjäl en svensk polis. Jag gav dig två namn på svenska polismördare som skjutit ihjäl sina offer. Det är inget fel på mina exempel. Att en sanning publiceras på Wikipedia gör den inte mindre sann för det.
    Fortfarande har jag inte förnekat något..

Jag skrev att det var märkligt att du inte grävde fram exempel på dödsskjutningar av poliser gjorda av svenskar, då det handlade ju just om dödsskjutningar av polisen.

Bara för att jag inte fann några är varken en ursäkt/eller förklaring som du kan använda dig av för att hävda att jag skulle ha "insinuerat" något.
    Eller är det så svårt att fatta att det kan ha handlat om man själv inte har hittat något...

Men men, du måste ju självklart till varje pris få det att handla om det värsta att man det skulle "insinuerat" om att det inte finns svenskar som skjutit polisen till döds. 🙄

Att fråga efter en pålitligare länk än wiki är aldrig och kommer aldrig att bli samma sak som att man skulle förneka heller. Trist att det finns folk som vägra att förstå detta.
  • EnAnonumius
    Hustlebustle798 skrev 2025-05-28 14:11:11 följande:

Ursäkta om inlägget blev långt! 

Att ta upp svenskar som har mördat går nog inte att jämföra med hur det nu ser ut i Sverige. Vi var det mest säkra landet i världen, och är nu det mest kriminella i Nordeuropa. 

Malexandermorden skedde för 25 år sedan, och Jackie Arklöv var invandrare och född i Liberia. De vanligaste brotten då var bilstölder, inbrott och butiksstölder. Minns Malexandermorden och mordet i Linköping på 80-talet. Alla pratade om det, och det stod på löpsedlarna i flera dagar, och det fanns bilagor om morden. Men nu måste man skrolla ganska så långt ner när man läser tidningarna på Internet om skjutningar, mord och sprängningar var och varannan dag. Det är det nya Sverige, och ingen nyhet. "Jaha, ännu en sprängning". Från januari-april detta år har det skett 72 sprängningar och 17 avlidna. 87 förberedelser. 61 skjutningar, 24 avlidna och 14 skadade. Hittills har 18 oskyldiga dött. Barnsoldater har på order från andra tonåringar stuckit kniven i ryggen på oskyldiga svenska pensionärer.

Det finns naturligtvis många invandrare som har lärt sig bra svenska, och har ett jobb och betalar skatt. Men samtidigt så finns det flera hundratusen som lever på bidrag. Och tyvärr så är det nu allt våld i Sverige som får all uppmärksamhet, och detta förknippas med invandringen. Det pratas och skrivs om det i tidningarna och på TV. På diskussionsforum är det ett ständigt ämne som orsakar mycket upprördhet och hat. Även om man ska titta på debatter på regeringsnivå. Vart man än vänder sig så dyker detta upp, och man blir påmind hela tiden. Det enda att göra är att varken läsa tidningarna eller se på nyhetssändningar. 

Varför skriver jag om detta elände i en tråd om rasism? Därför att jag vill att ni som anser oss vara "rasister" förhoppningsvis kan få lite förståelse för vad invandringens nackdelar har inneburit för oss. Om vi vänder på steken. Ni var uppväxta i ett land som ansågs vara det mest säkra i världen. Men sedan så blir det massinvandring från Norden, och mord, skjutningar och sprängningar var och varannan dag. 68 000 av oss blir anslutna till gängkriminella, och det blir bara värre och värre. Sedan läser ni att vi vill värva barn och tonåringar från ert land eftersom ingen förväntar sig att de ska utföra brott. Dessutom så skulle våra ungdomar sälja droger i skolorna.

Om ni då blir upprörda över denna mycket negativa utveckling så är ni "rasister". Hur skulle ni reagera om detta hände i ert land?

För många år sedan flyttade min make och jag till Frankrike för att bo där i 10 år. Vi förberedde oss länge, sparade pengar och fick jobb. Och där kunde man uppleva detta med "rasism". Att kunna utmärkt franska var ett måste, annars så kunde de till och med vägra att svara på tilltal. De ansåg det vara respektlöst att inte kunna prata deras språk. Men här i Sverige finns det många som efter 20 år fortfarande inte har lärt sig svenska och behöver alltid tolk. Och därmed så kan de inte arbeta. Kostnaderna för tolk, som de kan använda hur mycket som helst, kostar oss skattebetalare c:a två miljarder om året. Detta skulle aldrig någonsin accepteras i Frankrike. Och att "följa seden dit man kommer" kändes som helt naturligt. På jobbet fanns det många svenskar, och de pratade mycket bra franska och ville smälta in i det franska samhället. För att ytterligare förbättra språket så gick vi på kvällskurser. Att leva på bidrag fanns inte ens på kartan. 

Så visst är det oerhört stor skillnad på Sverige och andra länder när det gäller rasism. Vi köpte en stuga på landet, och först ville de inte ha med oss att göra. Men eftersom vi pratade mycket bra franska, hade jobb och följde deras traditioner så blev vi efter något år accepterade. Men vissa äldre vägrade att prata med oss "utlänningar" och vände ryggen till. Men jag tog inte vid mig, utan förstod att allting hängde på mig själv och att följa deras regler. Inte kunde vi ställa en massa krav om att det skulle fungera som i Sverige. Det hade de aldrig accepterat.  

World...🍻👍
  • EnAnonumius
    Anonym (L.) skrev 2025-05-28 14:37:38 följande:
    Var har jag anklagat hela folkgrupper? Jag har påstått att människor av utländsk härkomst är överrepresenterade i VISSA brottskategorier. Det är fakta. 
    Tja, för vissa individer så att skriva ""de av utländsk härkomst är överrepresenterade i vissa brotjategorier2 samma sak som att "anklaga hela folkgrupper" i deras tvistade hjärna som har satt i system att se rasism i minsta negativa man skriver om invandrare. ????
Svar på tråden Svenskars rasism