Rätt att bli upprörd? Testamente-fråga
Nej, varför skulle man ta illa upp?
Är man inte gifts så ärver barnen oavsett testamente.
Nej, varför skulle man ta illa upp?
Är man inte gifts så ärver barnen oavsett testamente.
Om personen inte är gift så ärver ju barnen allt om det inte skrivs testamente. Eller som sambo har man väl rätt att få ut nåt litet. Så om partnern inte har haft ett testamente tidigare som uttalat nåt annat så innebär ju inte testamentet något nytt.
Barnen hade ärvt utan testamente också så det blir ingen skillnad. Din partner kan inte testamentera bort saker som är dina, husdjur är jag osäker på om man kan testamentera bort. Jag tycker det är vettigt att barnen ärver.
Oj, vilken snarstucken partner... Jag och min man (vi är gifta sedan många år) ärver inte varandra, det gör våra gemensamma barn. Med andra ord, självklart att man prioriterar sina barn.
Oj, vilken snarstucken partner... Jag och min man (vi är gifta sedan många år) ärver inte varandra, det gör våra gemensamma barn. Med andra ord, självklart att man prioriterar sina barn.
Tillägg: Här har vi ett par som känt varandra under 3 år, vilket får betraktas som en kortare tid. Att lojaliteten hos arvlåtaren ligger hos barnen är självklart. Även om paret i trådstarten delar bostad, det vill säga delar utgifter, får de se till att hålla isär kärlek och pengar. Att efter endast tre år förvänta sig penninggåvor är golddigger-fasoner. Hur är det med kärleken? Önskar inte TS att partnern överlever? Varför tänka på pengar i detta läge? Hoppas inte TS på något vis antyder detta gentemot partnern.