• Anonym (Jobb)

Känner mig lurad igen!? (Jobb)

Jag är fastanställd som konsult, (inhyrd personal) och har varit på samma ställe i 1,5 år. Blev uppsagd av företaget men fick direkt ett nytt ställe att börja på som min chef på konsultföretaget hade ordnat. Och han sa att det var ett så bra företag och helt perfekt. Även utifrån har jag hört att det är ett bra ställe så gick verkligen in med positiv inställning. 

MEN redan första dagen på min avdelning har jag fått höra skit. Det är INGET som är bra, det är både det ena och det andra. Och dels finns det inget arbete, det står still så jag undrar vad jag ens gör där. 

Och innan jag blev uppsagd av mitt förra jobb så hade jag ansökt om semester och fått det beviljat. Och jag har ju tjänat in mina semesterdagar men nu kommer jag bara få 2 veckor som det ser ut. Har jag inte rätt till mer? Vet att jag får pengar istället men för mig är det ledigheten som är viktigast. Jag har jobbat heltid. 7-16 varje dag och har få sjukdagar. Och så ska man bara få två jävla veckor??? 

• Svar på tråden Känner mig lurad igen!? (Jobb)
  • Anonym (E pluribus unum)
    Anonym (avtal) skrev 2025-05-21 16:23:06 följande:
    Nej, det har inga likheter med mobilabonnemang. Fackförbunden har karenstid som styr när du kan få hjälp. Den brukar vara några månader beroende på förbund. Vore ju väldigt korkat att hjälpa gratis. Då kan ju medlemmerna bara gå ur igen och endast betala när de vill ha hjälp och så funkar inte facket.
    Så brukar inte mitt fack göra, blir man medlem får man grundläggande rådgivning direkt.

Jag som förtroendevald hade inte heller vägrat en person att tala med mig om de ville fråga om något som jag kan svara på gällande arbetsplatsen och ibland har vi öppna informationsmöten där även icke medlemmar får delta. Så hoppas man att folk ska se nyttan med att kunna framföra åsikter som en enad grupp.

Du vet, alla tänker inte som egoister här i världen men de som själva bara tänker jag jag jag har klart ofta svårt att fatta det.
  • Anonym (avtal)
    Anonym (E pluribus unum) skrev 2025-05-24 08:14:05 följande:
    Så brukar inte mitt fack göra, blir man medlem får man grundläggande rådgivning direkt.

Jag som förtroendevald hade inte heller vägrat en person att tala med mig om de ville fråga om något som jag kan svara på gällande arbetsplatsen och ibland har vi öppna informationsmöten där även icke medlemmar får delta. Så hoppas man att folk ska se nyttan med att kunna framföra åsikter som en enad grupp.

Du vet, alla tänker inte som egoister här i världen men de som själva bara tänker jag jag jag har klart ofta svårt att fatta det.
    Vilket fack tillhör du och på vilken nivå var detta?
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-24 08:02:59 följande:
    1. Jag är inte din vän.
    2. Du är dum i huvudet. 

Vilken charmör du är!  Ett riktigt energiknippe full of know it all, levandes en värld som är svart och vit utan nyanser.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-24 13:35:00 följande:
    Och du är en dyngspridare av rang. Är så trött på idioter som du som förpestar forumet med massa skit. 
    Och jag är så jävla trött på otrevliga skitstövlar som inte kan föra en normal diskussion utan att förolämpa.
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-24 13:35:00 följande:
    Och du är en dyngspridare av rang. Är så trött på idioter som du som förpestar forumet med massa skit. 
    Tänk att jag via inlägg 21 fick rätt och du fel.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Anc)
    Anonym (Garvböl) skrev 2025-05-28 23:32:23 följande:
    Anonym (Anc) skrev 2025-05-28 16:39:09 följande:
    Tänk att jag via inlägg 21 fick rätt och du fel.

Du vinner inga poäng genom att posta inlägg via ditt andra anonyma nick, din pajas. Helt otroligt hur du försöker påvisa något som du uppenbarligen har noll koll på.
     Anc vs Garvböl 1-0
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Känner mig lurad igen!? (Jobb)