Sparande
Hej
önskar svar från er runt 45-50, med familj.
Nyfiken på hur mycket ni sparar varje månad och hur mycket har ni på sparkonton ( långsiktigt sparande)?
Hej
önskar svar från er runt 45-50, med familj.
Nyfiken på hur mycket ni sparar varje månad och hur mycket har ni på sparkonton ( långsiktigt sparande)?
Ja då har ni 0 i sparande men pengar på nån form av spar. Vilket är miljonbelopp. Det var det jag efterfrågade.
Fast statistik är taget från vanliga människor så är det inte svar jag får från enskilda individer, vilket jag vill ha.
Jag sparar ca 5000/månad. Jag tillhör de "korkade" som har 150000 kr på sparkonto och 50000 kr i fonder.
Dessa 200000 har tagit ca 5 år att spara ihop eftersom vi även använt av sparpengarna under tiden, tex till semesterresor.
Jag skulle kunna göra slut på dem direkt i husrenoveringar, men behovet är inte akut. Däremot känns det inte som tillräckligt sparat med hus, behov av bil och två tonåringar.
Jag tjänar bra, min man tjänar dåligt och sparar ingenting.
Det jag är intresserad av är eget sparande på någon form av sparande som sker regelbundet och för lång sikt (Typ 5-10år till pension). Helst svar från vanliga människor och inte AI eller statistik.
Jag sparar mycket pengar på sparkonto.
Möjligt att det är oklokt men man sover bättre.
När Trump är i farten känns det bra.
Jag har också fonder och enskilda aktier.
Jag har ca en tredjedel av mitt sparande på sparkonto. På så sätt har jag alltid pengar tillgängliga oavsett hur börsen går.
Jag sparar mycket pengar på sparkonto.
Möjligt att det är oklokt men man sover bättre.
När Trump är i farten känns det bra.
Jag har också fonder och enskilda aktier.
Jag har ca en tredjedel av mitt sparande på sparkonto. På så sätt har jag alltid pengar tillgängliga oavsett hur börsen går.