Anonym (sanningen) skrev 2025-05-27 07:25:33 följande:
Som vanligt ska man ursäkta vuxna män som skiter i sin partner och beter sig sämre är barn. Och det gäller inte bara mors dag utan för vissa även sånt som jul och födelsedag- helt otroligt vilka egosvin det finns.
Jag bryr mig inte längre om att inget händer på mors dag (eller i övrigt), men problemet är att jag då inte längre bryr mig så mycket om min man heller.
Jag tänker inte längre ta initiativ till spa eller middagar eller utflykter, han gör ju inget för att hålla ihop oss som par så varför ska jag?
En dag blir han dumpad, och jag tänker fira mig själv och mina väninnor resten av livet istället.
Som vanligt skall många kvinnor ha en jävligt flexibel inställning och konstruerade skäl till att bli uppvaktade av sin egen man på Mors dag. I tråden läser vi att det är patetiskt att laga mat till sin man eftersom man inte är mamma till honom.
Men när det gäller att bli uppvaktad med materiella ting ja då går det utmärkt att agera Mor (Mamma). Lägg också märke till den falska förevändningen: Barnen måste ju lära sig att uppvakta sin mor och därför måste min man köpa dyra saker till mig. Det är betydligt mer moraliskt rätt av kvinnan att påminna sin man att uppvakta sin egen mor. Men att unna svärmor något, nej det är väl otänkbart?