Inlägg från: Klartsomvatten |Visa alla inlägg
  • Klartsomvatten

Min före detta man hittade en mycket yngre tjej

Anonym (V) skrev 2025-05-27 22:58:20 följande:
    Det finns en till som borde tänka på barnen.
    Vad finns det som tyder på att han inte tänker på barnen?
  • Klartsomvatten
    Anonym (Celine) skrev 2025-05-27 23:26:51 följande:
    TS skriver att exmaken träffade tjejen och att de skilde sig efter det. 

Så jag vet inte hur en person i den situationen skulle klara att helt låta bli att tänka på tjejen. 
    Det är ts val. Vill hon dra ner sig själv ännu längre in i misären så varsågod. Eller så reser man sig upp, slutar jämföra sig själv med andra och eventuellt söker professionell hjälp. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-05-27 21:26:44 följande:
    Tecum skrev 2025-05-27 21:00:33 följande:
    Hon blev inte dumpad för tjejen, hon dök upp senare enligt TS. Men hjärtekrossad kan hon vara ändå, jag noterade inte att de var nyskilda.

Men TS borde tänka, hur stor chans är det att det håller med den nya? Och OM, då vill hon väl ha barn och hur kul är det att börja på ny kula som 50+? Han är inte i någon avundsvärd situation men det är självvalt.

Mannen lämnade ts för den unga flickan.  Det kommer förmodligen inte hålla länge dock. Bara pinsamt och patetiskt. 
    Du kan ju omöjligt veta hur länge det kommer hålla. Lite märkligt att du ens tar dig friheten att gissa, då du inte vet något alls om personerna. På vilket sätt är det pinsamt och patetiskt att två vuxna människor väljer att vara tillsammans? Är detta en öm punkt för dig?
  • Klartsomvatten
    Anonym (Gråt Icke) skrev 2025-05-27 19:57:34 följande:

Stackars medelålders Disco-Kaj...
    Det är nåt djupt tragiskt över män som försöker lura döden genom att intala sig att han inte är äldre än den kvinna han ligger med.

OK, han må ha henne nu vid 50, men när det är dags att blåsa ut 80 ljus på tårtan så kommer hon inte att finnas där för att hålla löständerna åt honom. (Eller, vi får hoppas att hon inte skinnar honom helt, så det blir pengar över att shoppa nytt lammkött.)

Tänk, framöver kommer han att behöva vara på tårna hela tiden, alltid fråga sig om det är honom eller plånboken hon attraheras av. Han får alltid vara beredd på att hon tröttnar, kanske måste han låsa ner henne med ett "kärleksbarn" och själv ge sig in i blöj-och nattvaksträsket igen, just som han såg fram emot sin gyllene era. Och för vad? En liten trofé att visa upp för sina golfpolare?

Vem av er är det synd om egentligen... :)

Du vet ju ingenting om dessa personer, så hela din text är ju helt meningslös och taget ur tomma intet. Bara en massa antaganden. Detta verkar vara en öm tå för dig.
  • Klartsomvatten
    Anonym (Celine) skrev 2025-05-27 23:59:57 följande:

Forskare i demografi på Stockholms universitet har gjort en studie om åldersskillnad och risken för skilsmässa. Störst risk var det om mannen var 6 eller fler år äldre än kvinnan, enligt tidningen E.T.C.

Men det säger naturligtvis inget säkert om hur länge exmakens nya relation kommer att hålla.

Men det klart att TS funderar, även om det är svårt att få något riktigt konstruktivt ut av detta.

Kanske tanken att hälften av alla äktenskap slutar i skilsmässa kan göra TS egen skilsmässa mer förståelig? De som är sambor separerar dessutom i lite större utsträckning än gifta. Så oddsen är inte så bra. 

Skilsmässa. Vem säger att dessa två personer kommer att gifta sig? Bara för att man är ett par så innebär det inte att man kommer att gifta sig.

Som du själv säger så går det inte att få ut något konstruktivt av detta. Vi vet för lite om personerna och även om vi visste mer så kan ingen säga hur länge det kommer att hålla. Ingen kan heller veta om de kommer att skaffa barn eller inte, eller vad de ser i varandra. Ts måste släppa besattheten och inse att hennes före detta man är fri att göra vilka val han vill. Hur länge det håller mellan dessa personer spelar egentligen ingen roll. De kanske gör slut imorgon, om 10 år, om 20 år eller aldrig (fören någon dör). 
  • Klartsomvatten
    Goneril skrev 2025-05-28 02:45:15 följande:

"Casha in" skrev någon. Troligtvis har mannen sett till att det inte blir så mycket klirr i kassan när han tröttnar på den snygga 25-åringen. Han har väl fixat äktenskapsförord och testamente och fanns där särkullbarn ska de ju först ha sin del av kakan. Nej, mannen, som ju är förmögen, är säkert inte lättlurad.                                                                                                      Det blir den nya som får stå med lång näsa och ge sig ut på arbetsmarknaden, om hon inte redan har ett jobb förstås, när mannen kilar vidare eller tröttnar på henne. Vackert utseende, men med den åldersskillnaden hsr det nya paret skilda referensramar och tänk på deras respektive umgängeskretsar! Där blir det märkliga diskussioner under middagsbjudningarna!                                                                                                                              TS, var inte så avundsjuk på den nya! Även hon åldras och det kommer att gå åt mer botox som mannen får betala.Atr den unga damen kommer att gå vinnande ur detta tror jag inte på, men hon får väl glädjas åt de presenter hon får nu. Så småningom kommer de att sina; mannen kommer säkert att byta ut henne mot någon ny yngre förmåga. Att folk i allmänhet skulle beundra honom tror jag inte, han ses bara som urlöjlig.
                                                                                                       TS, strunta i din exmakes förehavanden och lägg energin på att ta hand om dig, träna, hitta på kul grejer och köp massor av snygga märkeskläder! De allra flesta tycker att ditt ex verkar desperat och skrattar bak hans rygg. Hade han hittat henne utan en fet plånbok? Aldrig I livet.
    .

Hur vet du att hon är med honom enbart av ekonomiska skäl, och att han är med henne bara för att hon är ung och snygg? Vilka konkreta bevis har du som stöd för din tes? Bara för att du tror att något är på ett visst sätt, så innebär det inte att det faktiskt är så. Det kan absolut vara så att de tycker om varandra på riktigt. Oavsett så tror jag inte att de bryr sig om att du eller någon annan skrattar. 
  • Klartsomvatten
    Anonym (Mx) skrev 2025-05-28 10:05:53 följande:
    Han har redan flyttat ihop med den nya. 
    Vet du hur gamla barnen är? Vet du när de skiljde sig? 
  • Klartsomvatten
    Anonym (sorgearbete) skrev 2025-05-28 09:54:09 följande:
    Det är helt normalt att sörja ett äktenskap som gått i kras. 

Man får vara ledsen ett tag. 
    Absolut, men jag försöker uppmana ts att försöka ta sig vidare istället för att försöka lista ut eventuella bakomliggande motiv till varför mannen är med den nya. 
  • Klartsomvatten
    Goneril skrev 2025-05-28 10:06:49 följande:
    Konkreta bevis? Det finns väl inte en enda tråd som som förväntas leda saker i bevis? Vi befinner oss på ett fritt forum och inte framför skranket; det vill jag upplysa dig om eftersom du tycks ha missat den detaljen. Enda undantaget här, och det ligger inte på den här nivån, är återgivande av statistik. Den kräver förstås utbildning för att tolka adekvat, ingår i ekonomiutbildningen för övrigt.                                                                                                                                                                                             Dessutom har du missat en annan detalj i mitt inlägg och det är den ironiska undertonen. Hur har vi det med uttolkningen av sarkasm i skönlitteratur till exempel? Inte för sent att börja fundera på det! Börja gärna med Georg Orwells Animal Farm! Hur kommer det sig att yngre har så rudimentära litterära kunskaper? Jag gissar att du är en av dem, vi äldre med ordentlig skolgång i bagaget urskiljer sarkasm utan svårighet.

Så varför skriver du då på ett sätt som antyder att det är så självklart att de är med varandra enbart av ytliga skäl? Du är inte ens öppen för möjligheten att det faktiskt kan vara så att de tycker om varandra? Av någon anledning känner du väldigt starkt för att skriva på ett nedlåtande sätt både vad gäller mannen, hans nya, och mot mig. Du kan aldrig vinna på det sättet, oavsett hur mycket utbildning du påstår att du har. Hela din text består tyvärr av härskartekniker. Gör om, gör rätt.

Du verkar väldigt angelägen om att undervisa andra, men det blir svårt att ta det på allvar då din ton är så nedlåtande. Att gömma sig bakom ironi och sarkasm när någon ifrågasätter det man skriver är en klassisk reträtt. Hela din text osar fördomar och härskartekniker, där du desperat försöker få dig själv att framstå som bättre, klokare, med gissningar gällande mina kunskaper. 

Att se fler möjligheter än den mest cyniska är inte naivt, det är bara ett bredare perspektiv. Alltså, gällande mannen och den nya tjejens relation. Att direkt utgå från att deras relation enbart har ytliga motiv är lite märkligt, då man missar det bredare perspektivet och inte känner personerna i fråga. Varför vara så nedlåtande?

Jag läser nog sarkasm bättre än du tror, och det är fullt möjligt att göra det utan att behöva namedroppa Orwell för att låta bildad. 

• Klartsomvatten
    Anonym (Medelålderskris deluxe) skrev 2025-05-28 10:33:26 följande:

Typisk manlig 50 årskris!

Hade du själv velat vara dubbelt så gammal som din partner? Jag hade känt mig pinsam, och definitivt äldre eftersom folk lär tänka att man är deras förälder. Det ironiska är att de vill känna sig yngre, genom att skaffa en yngre partner. Verkligheten kommer ikapp förr eller senare.

Det är något otroligt patetiskt över det beteendet. Istället för att skaffa en ny partner, ny bil, ny motorcykel borde de skaffa sig en hjärnskrynklare.

Känner du dessa personer så pass väl att du kan uttala dig om varför de väljer att vara tillsammans? Knappast. Du har ju ingen aning om varför. Inte heller kan du säga att mannen är med den nya kvinnan för att han vill känna sig yngre. Det vet du inget om. 
Svar på tråden Min före detta man hittade en mycket yngre tjej