Min före detta man hittade en mycket yngre tjej
Min före detta man är i 50-årsåldern, vi har barn tillsammans. Vi har nyligen skiljt oss. Han hade hittat en annan tjej, hon är 26 eller 25. Hon är riktigt snygg, ser väldigt bra ut, och detta gör mig så ledsen och osäker. Min man har mycket pengar, är det dom hon vill åt? Och vad ser han i en så mycket yngre tjej? Tänk om hon blir gravid? Hur ska jag hantera det? det är så många tankar som snurrar och jag blir helt galen av det. Känner mig värdelös.
Tycker ni att det är en normal åldersskillnad mellan dom?
Hmm, intressant, men ni har valt att gå isär och han för göra vad han vill med sig själv och andra och sina pengar.(Och givetvis under samförstånd och pga del försöker inbilla sig det betyder annat.)
Stora frågan är dock varför du tror du har något att säga här.
Är du fortfarande kär eller älskar han fortfarande, och att det var han som tvingade till att ni skiljdes?
För om inte, så blir detta riktigt konstigt istället.
Jag var dit tidigare idag för att hämta en bok till vår vuxna son, som för övrigt är i hennes ålder.. och jag sa tidigare att jag skulle komma nån gång under dagen. När jag kom dit såg jag att hon ligger i soffan i stringtrosor och en tröja och min före detta man blev arg och sa att jag inte får dyka upp hur jag vill. Fast jag hade sagt att jag skulle komma nån gång under dagen. Vår son kunde inte hämta boken själv, jag skulle lämna den hos honom
Jaha, och?
Det är inte ditt hem, utan hennes och knackade du på och väntade på någon skulle öppna?
Och varför inte bara lämna över boken vid dörren och sen gå?(Och sure, ville du prata med sonen, så kan han väl gå till dörren?)
Men det är lugnt, egentligen det enda du berättar är att du är svårt avundsjuk.
Mitt råd till dig, det är att sluta med detta och istället titta över DIN EGEN framtid, än lägga tid på något du inte ens har med att göra.
Och det kan göra dig lycklig istället mot nu som bitter.