• Anonym (Saknar dig kvinna)

Hur träffa en kvinna (är själv kvinna)

Undrar hur 17 en ska kunna träffa en kvinna för att dejta, lära känna, eller bara kanske få uppleva lite gemensam härlig skön och kravlöst sex tillsammans. Eller bara närhet och skratt? Är själv kvinna och tänker att jag skulle vilja förverkliga mina fantasier med det här.

Har varit med kvinna förut och saknar det.  Men det verkar svårt att hitta någon. För det måste ju finnas en kemi och attraktion mellan oss. Jag ser bra ut enligt andra och tycker om att lyssna, så jag vet inte hur göra? Eller var leta? Mina fantasier börjar uppta mina tankar väldigt mycket nu och därav undrar jag vart kan hon finnas? För visst måste hon finnas? Tips någon? Eller kanske känner någon samma som jag? 

• Svar på tråden Hur träffa en kvinna (är själv kvinna)
  • Anonym (anonym)
    Anonym (hursvårtskadetvara) skrev 2025-05-30 13:25:07 följande:

Det kan väl inte vara så himla svårt för en kvinna idag med internet och alla sidor och appar som finns. Det borde inte vara så mycket svårare än att hitta en man.

Det är en betydlig flaskhals på nätet ska du veta, av de du börjar skriva med kanske 90 % faller bort över tid.
  • Anonym (abc)
    Anonym (Saknar dig kvinna) skrev 2025-05-30 00:57:20 följande:
    Ja du har rätt. Ingen ekonomisk katastrof det inte. Jag ska testa:) eller finns det kanske nån härinne som läser? Vem vet. Livet är kort :)Allt gott till dig abc! Tack för att du svarade mig igen. 
    Man ska testa sig fram och göra livet lite mer spännande. Nog grått ändå ibland. Lycka till.
  • Anonym (Syster)

Gå ut till krogar och klubbar för hbtq personer! 
    Ute i vimlet är det mycket lättare och kravlöst! 

Som exempelvis i Stockholm finns det flera ställen att besöka! Exempelvis Moxy har en klubb en gång i månaden. Rågsveds Krog är en karaoke pub som många lesbiska besöker. Framför allt när dom har sina queer fester. 

Befinner du dig i en annan stad så kolla av på Facebook vilka ställen som organiserar den typen av kvällar! 
    För Stockholm finns bland annat en stor grupp som heter queers tar över Stockholm, där annonseras många olika events varje vecka. 

Sen är det bara ut och mingla! 

Hej alla gulliga människor som svarat mig här. Som kommer med bra tips och tankar. Vill bara säga tack 🙏  

Jo. Det kan faktiskt vara det. Himla svårt att hitta någon
     I synnerhet om en är kvinna som söker kvinna. Det är stor skillnad mot att söka en man. Men önskar såklart att det inte borde vara så mycket svårare.... 

Det kan väl inte vara så himla svårt för en kvinna idag med internet och alla sidor och appar som finns. Det borde inte vara så mycket svårare än att hitta en man.

Ingen vidare framgång där alls. La ner Tinder. Tack för frågan o tipset ändå P! :) 

Anonym (P) skrev 2025-05-30 11:10:50 följande:

Tinder, Her, hur funkar dom för dig?

• Anonym (SomEnSommardag)

Jag funderar lite på samma. Har alltid varit nyfiken på att vara med en tjej, men jag har aldrig provat. Vet inte hur man gör eller var man hittar någon. 

• Anonym (P)
    Anonym (Saknar dig kvinna) skrev 2025-05-31 10:40:02 följande:

Ingen vidare framgång där alls. La ner Tinder. Tack för frågan o tipset ändå P! :) 

Det är oerhört mkt svårare att träffa kvinnor än män, man får ha tålamod och det går inte att jämföra. Men det finns många som tinder och ännu bättre, her funkar för. Lycka till!

Exakt så! Oerhört mycket svårare faktiskt. Trots att det inte borde vara så. Tack för uppmuntran o  pepp 🙏

Anonym (P) skrev 2025-05-31 10:55:23 följande:
    Det är oerhört mkt svårare att träffa kvinnor än män, man får ha tålamod och det går inte att jämföra. Men det finns många som tinder och ännu bättre, her funkar för. Lycka till!
  • Anonym (SomEnSommardag)

Hur gammal är du TS? Var det läskigt första gången du provade att vara med en annan kvinna?

Svar på tråden Hur träffa en kvinna (är själv kvinna)