Anonym (Maja) skrev 2025-05-30 20:09:09 följande:
Om flera har slutat pga stressen så kan det väl vara så för dig med, dvs ditt mående har inget att göra med en ev diagnos utan för att du jobbar i en dålig arbetsmiljö.
När började du tänka att du kunde ha ADD? Och du har fortfarande inte svarat på varför du inte har kollat upp det ordentligt, medicineringen som används av de flesta med ADHD brukar ge god effekt.
Att jag stannat kvar på arbetsplatsen är nog för att jag har ju kämpat så med min utbildning för att bli just det jag jobbar med, sedan att vi fick en chef som jobbar 24/7 ja det hade nog ingen räknat med. Men, slö har jag alltid varit, brist med energi, alltid sovit länge men ändå aldrig kännt mig pigg, viss var jag piggare när jag var i 18-20 års åldern men jag var ändå tröttast i klassen, var jag ute på fest en lördag fick jag vila de kommande två helgerna osv. Fick jag sova 12 timmar skulle jag lätt göra det. Men det har funkat på mitt jobb, fram tills nya chefen kom som sagt.
Jag har läst såpass mycket om ADD och kände att det är ju det jag har, om det nu inte är något annat vajsing med min hjärna, har gjort EEG och vanlig MR samt minnestester mm och mitt arbetsminne är extremt dåligt pga utmattningen, men det va dåligt innan också. Men kanske blir det så att jag ändå ber om en utredning, inte för medicineringen för ADHD medicin tappar effekt så man behöver höja dosen succesivt och tillslut gör den liten verkan, men skulle behöva strategier, det saknar jag känner jag.