• Anonym (Sega)

Att måsta försvara sig..

Hur sunt är ett förhållande egentligen när man måste försvara sig för att man är trött och vill gå o lägga sig när klockan är typ 22:30?
    Jag är så innerligt trött på att hela tiden få höra att man är sur, otrevlig etc etc när man t.ex endast vill se ett avsnitt på en serie man kollar på, för att man är trött. 
    Då man lever ett samboförhållande och har barn som vaknar TIDIGT emellan, och man är ensam om att kliva upp typ vid 4-5 snåret, så kanske man är trött på kvällen.

Jag har funderat på att skaffa eget där jag kan få styra över tiden själv utan att behöva försvara mig och få skit tillbaka för att man är tråkig, sur, otrevlig osv bara för att man vill ta vara på sina sömntimmar när man kan för att orka med livet.

Ju mer jag skriver, ju mer övertygad är jag att jag behöver göra något... eller är jag bara överdrivet känslig?

• Svar på tråden Att måsta försvara sig..
  • Anonym (Hm)

Åh jag känner precis som du. Jag har slutat bry mig om vad min partner tycker. Jag har två dagar i veckan då jag stannar uppe senare för att även ha kvalitetstid med honom, resten av kvällarna kan jag inte bry mig mindre. Jag började med att svara honom att jag hemskt gärna var uppe längre och att han tar barnen på morgonen då, ellerhur? Så fort det började gnällas svarade jag med. Nej nej, ingen fara. Jag tar kidsen på morgonen. Godnatt! :) började göra så några gånger och nu klagar han inte längre när jag går och lägger mig

• Anonym (GH)

Sög åt honom att ta barnen när de vaknar tidigt. 

• Dexter dot com

Det är helt normalt att sova när man är trött. Är det inte era gemensamma barn eftersom hen inte avlastar dig och tar 50% av dom tidiga mornarna?

• MsM84

Fullkomligt orimligt att få skit av sin partner för att man är trött, oavsett anledning. Sen låter det inte särskilt schysst att du ska ta alla morgnar. 

• Anonym (Kvällstrött)

1. Vad är det för knäpp typ som har åsikter om när du lägger dig? 

2. Varför går inte han också upp tillsammans med er så att ni har samma dygnsrytm och får mer tid tillsammans som familj? 

• Anonym (I)

Märklig lösning. 

Den enda rätta lösningen är ju att ni delar mornarna. Varannan. 

• Aliona

TS, är din sambo också pappan till barnen? Jag får intrycket att det inte är så, och ja, då kan det vara en bra idé att vara särbo då han verkar ha väldigt liten förståelse för hur det är att ha barn, och du skulle slippa ta hönsyn till ytterligare en person. Om han är pappa till barnen så är problemet snarare att han inte tar sitt ansvar. 

• Anonym (Jag)

Så hade jag det. När jag var sambo och vi hade 2 små barn. Det var med nöd och näppe jag orkade vara uppe till 22, ibland bara till 21. Konstanta klagomål på mig - hur tråkig jag var, hur fan jag kunde vara så trött, prat om vilken pensionär jag var.

Nu är jag separerad från honom sedan 2 år (givetvis inte bara pga detta) och det är otroligt skönt att kunna lägga mig utan gnäll. Att få kritik och klagomål för att man behöver sova, något så grundläggande, är bara sjukt.

• lövet2

Inte så sunt, nej. Sluta försvara dig när han kommer med sådana kommentarer! Säg bara att du är trött och behöver sova. Alla kommentarer till det besvarar du med något neutralt, typ "Jaså, tycker du det?".

• Anonym (H)

Jag går helt frivilligt upp kl. 05 nästan varje vardagmorgon. Går och lägger mig senast kl. 21. Hur tusan orkar du vara uppe så länge??
    Gå och lägg dig bara. Ignorera om någon klagar, bara gå. 

Svar på tråden Att måsta försvara sig..