Vad tycker ni om en kassörska som igonerar er ?
Ok låt mig dra det kort. Igår skulle jag och sambon handla i en lagom stor Hemköp butik. Det var bara vi och en till i butiken som handlade. Kassörskan har ett samtal med en kollega. När vi kommer fram till kassan fortsätter kassörskan samtalet med kollegan medan hon scannar våra varor utan att säga hej eller knappt uppmärksama oss.
Detta beteende stör mig enormt så jag säger HEJ med en hög röst för att markera. Min sambo som är lite yngre markerar att hon inte är på "min sida", går ut och säger sedan att jag överdriver, att jag ska låta kassörskan prata med sin kollega och inte reagera sådär. De har det ju inte så lätt med alla jobbiga människor som de måste ta hand om... (hennes argument )
Sedan började vi bråka om det...
I min värld är det helt sjukt beteende. Men kanske har jag för höga krav på omgivningen eller för stort uppmärksamhetsbehov ? I alla fall är det så om man ska tro sambon.
I min värld är det helt rimligt att förvänta sig att man som servicepersonal avbryter samtalet med kollegan, tar och uppmärksammar kunden och sedan fortdättter samtalet med kollegan när kunden är klar.
Tycker det är något av en självklarhet.
Nyfiken på vad ni tycker där ute ?