• Jassan123

Ruvardagar

Hej hoppar in här ! Gjorde FET I februari som tyvär slutade i MA.
    Imorgon är det dax för en ny insättning och jag blir äntligen ruvare igen med skräckblandad förtjusning 😅 Roligt om vi kan följas åt 🤗

• Jassan123

Upptiningen och återförandet idag gick bra . Nu är jag äntligen ruvare igen av ett 5 dagars blastocyst. Så nu är det dax för dom lååååånga 2 veckorna innan test😅 
    Lycka till allihopa 🌸

• Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-17 22:01:18 följande:

Hurra! Jag är snart med dig hoppas jag. Har du planerat nåt för att distrahera dig så att tiden går snabbare? 

ttcjuliaa: Jag håller tummarna hårt för dig imorgon I alla fall! Och tänk också att det är tidigt med rd5. Jag plussade först på äl+11 så (rd6 eller 7 översatt till 5-dagars blasto). Då var det suupersvagt.

Det hoppas vi på att du är ! 🥰 
    Ååh det där är så svårt .. känns som om att det spelar ingen roll vad man gör , det är ständigt i bakhuvudet 😅 Men vi har ju en midsommarhelg att se fram emot och planera så denna veckan kommer förhoppningsvis gå rätt fort 😅 
  • Jassan123
    Anonym (?) skrev 2025-06-17 23:31:55 följande:

Vad är "ruvar dagar"?

Ruvardagar är antalet dagar sedan ett embryo har förts in i livmodern under en IVF behandling . 🤗
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-18 07:11:13 följande:

Min tjuvtestardag slutade i nedtur, kritvita tester på RD6. 
    Har inte känt av någonting men igårkväll fick jag upp hoppet för det spände i livmodern, precis sådär som det känns när den växer så jag trodde det skulle bli positivt på stickan idag. Är jätteledsen nu. Tror ni det är kört? Gråter

Förstår att det känns tungt. Plussade själv på RD 6 förra gången och kommer antagligen tjuvtesta på den dagen denna gång med. Men tänker att det nödvändigtvis inte behöver betyda att det inte går vägen. Det är ju endå rätt tidigt och hcg kanske inte har hunnit stiga tillräckligt för att ge utslag
    Styrkekramar 🌸
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-18 09:32:33 följande:
    Tack Hjärta
    Den enda lilla trösten är att vi har ett embryo kvar i frysen som vi kan prova innan vi börjar med ny sprutrunda. Men hoppas detta embryot bara har lite längre startsträcka än vad de andra två hade. 
    Ja som sagt det kanske bara behöver lite extra tid ! Vi hoppas på att så är fallet . Om inte detta går vägen så hoppas vi att det i frysen är guldägget🥰
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-18 20:33:44 följande:
    Åh så spännande! Lycka till med ruveriet! Håller alla tummar och tår Solig Bara håll dig sysselsatt för att få tankarna på något annat. Har du barn från förr eller blir detta första? 

Jassan: Hur går det för dig? Första ruvardagen snart avklarad Skrattande
    Jo tack det går bra ! Försöker hålla mig sysselsatt för att inte tänka för mycket . Men det är ju omöjligt .. det ligger ju konstant i bakhuvudet och tiden går långsamt 😅
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-18 21:02:45 följande:

Tack! Skönt med lite pepp. Har du nåt tips på sysselsättning? Jag tränar vanligtvis en del men tucler det är läskigt under ruvningen? iaf första veckan.

Vi jobbar mot ett första nu och hoppas så att det går vägen.

När har du testdag Jassan?

Har testdag 30/6. När har du ?🤗
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-19 07:27:45 följande:
    Oh jaa, ruvartiden är tiden då klockorna faktiskt stannar. Hur går det med midsommarplanerna då? Cool
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-18 21:02:45 följande:

Tack! Skönt med lite pepp. Har du nåt tips på sysselsättning? Jag tränar vanligtvis en del men tucler det är läskigt under ruvningen? iaf första veckan.

Vi jobbar mot ett första nu och hoppas så att det går vägen.

När har du testdag Jassan?

När vi väntade vår dotter så var det vid exakt samma tid på året fast i 2022. Jag gick i skogen, tog fjällturer, vi drog ner till marinan och åt mat och tittade på båtarna, var ute och grejade i trädgården och planterade blommor i krukor till trappan. Bara njöt av tiden. Jag minns att jag redan tänkte att jag VAR gravid, det fanns inget annat alternativ. Det bara SKULLE gå!

Jag fick ett affirmationskort av ChatGPT dagen för återföringen. Tyckte det var jättefint så kan dela med mig av det till er.

Hahaha ja det känns faktiskt som om klockorna stannar 😅 jodå det är full rulle och det känns som om man tar det allt annat än lugnt just nu😅 Det blir en spännande midsommar då faktiskt ingen i våran närhet vet att vi gjort ett återförande denna gång , väldigt få som ens vet att vi gör ivf 🤭 

Ett fint citat 🥰
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-19 08:16:03 följande:
    Vi har inte heller berättat för så många om att vi gör ivf. Det kändes större i början men nu har vi varit i svängen en stund så känns ändå ganska avslappnat. Har ni barn från förr eller blir det er första? 
    Hur tänker du ducka frågor om alkohol på midsommar? 
    Ne vi tog beslutet att detta är något vi vill gå igenom själva just nu utan en massa frågor från andra , det känns som om de kan ställa till med press och stress vilket vi inte vill ha .
    Vi har inga barn , det blir vårt första 🥹 men du hade barn sen innan ? 
    Hahaha ja den kommer bli tuff. Kan inte skylla på att jag kör för vi firar midsommar hos oss varje år. Tänker att jag får gå på alkoholfria alternativ som jag får smyga undan och hälla i glaset 😅🤣
Svar på tråden Ruvardagar