• Jassan123

Ruvardagar

Anonym (Väntare) skrev 2025-06-19 10:32:05 följande:
    Dan efter, den 1a. Känns än så länge bra. Kan tänka på annat:)

Ja alltså det verkar inte spela någon roll vad man gör. Hon som gjorde återföringen sa bara ?gör nu sånt du blir glad av och tycker är kul? så det är väl det vi får göra nu!

jag har köpt massa alkoholfirs alternativ som inte skirker ?alkoholfritt? på ettiketten. Folk brukar inte se, men risken är att någon pimplar upp en till sig själv Tungan ute

vad chatgpt kan! Jag har textraden ?my body is ready? från kah lo:s låt ginger på hjärnan.

Hur länge har ni båda vart i ivf-snurran? vi är inne på tredje året om man räknar från utredningsstarten. Det här är 4e återföringen.
    Gud vad spännande ! Roligt att vi är så nära i datum 🤗 det känns som om det är fruktansvärt långt bort just nu haha.  Ja dom sa likadant till oss , gör det som du mår bra och försök lev på som vanligt .. det är lättare sagt än gjort 😅 
    Hahaha ja risken är stor , blir placebo effekten 😅 
    Vi började uttredningen 2023 . Det var mycket köer så första inskrivningssamtalet hade vi i oktober 24. Har gjort 2 st FET 🤗
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-20 08:19:46 följande:
    Ja, helt enig! Eftersom det är en enda lång väntan så sker det ju inte så himla mycket så då är det skönt att slippa frågor. 
    Men mysigt att gå och smyga med alkoholfritt ändå. Gå och smyga med världens största hemlighet Hjärta

Här var testet bländvitt idag så jag vågar nog ta ett glas vin iikväll. Tar två olika progereston pga kort lutealfas men känner bara jag vill sluta med dem, ingen vits att fortsätta en vecka till. 

Vi gjorde vår första IVF i juni 2022 och det tog sig på första försöket. Fick 3 på frys. Syskonförsök i oktober 2024 slutade I MA i vecka 9. Var igenom tre cytotecbehandlingar som inte tog allt så efter 2 månader av dagliga blödningar och 2 störtblödningar där jag verkligen trodde att jag skulle dö så blev det hystereskopi. Det var så traumatiskt att jag inte klarat av att tänka på att gå igenom det igen. Men nu som BF datumet närmar sig för den babyn som inte blev så blir jag mer redo att prova igen.
    Ja på något konstigt sätt så blir det lite mysigt 😅 
    Nej vad tråkigt .. ja då kan du nog unna dig ett glas vin 🤗 
    Oh herregud vad tufft det låter.  Men att dom inte valde att skrapa/suga ut det sista om allt inte försvann? Fick 1 cytotec behandling vid mitt MA och dom sa att om inte allt skulle vara ute till ultraljudet så skulle man suga ut resterna 🤔
    Vi hoppas på bättre lycka nästa gång 🌸
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-20 12:41:07 följande:

Huff, då har ni varit med om en hel del också Hjärta
    Det är så sjukt tufft att hela tiden pendla mellan hopp och förtvivlan, speciellt när det är första man väntar på. Och maaassa hormoner i kroppen på toppen av det hela. Det tar upp så mycket tid, massa tankar och oro.
    MEN! Jag är HELT säker på att det tar sig för er denna gången. Har såna gravidvibbar av en anledning så tror det blir positivt för er bägge  Solig 

"Fördelen" med ett misslyckat syskonförsök är att man inte kan bryta ihop och ligga i sängen och deppa hela dagen. Man har ett litet barn som behöver mat och underhållning. Det är lättare att komma över förlusten när man inte har tid att tänka på det. Och vi har på sett och vis redan nått vårt mål, syskon blir bara en bonus. 

Jag är osäker på om sjukhuset vill att vi ska vänta en cykel. De har öppet hela sommaren så när vi rapporterar in resultatet nästa vecka så får vi se vad de säger. Trycker de på grön-knappen så kör vi på med det sista försöket med en gång :)

Ja hela denna resan är en stor , lång bergochdalbana 😅
    Jag hoppas du har rätt🥰 sist vi gjorde FET så tänkte jag inte tjuvtesta . Men vaknade en morgon och hade haft en dröm om att jag var gravid , den kändes så verklig. Så jag var tvungen att ta ett test den dagen och det var positivt ! Inatt hade jag en liknade dröm så kan ju bara hoppas att det betyder tur denna gången också 🤣 
    Gör det som känns rätt för er ! 🥰
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-21 21:12:46 följande:

Skönt med en klinik som inte stänger på sommaren! Det borde ju gå att bara köra på om ni vill det tänker jag. 

Vi hoppas på din intuition ttcjuliaa! Och jassan, ska inte midsomarnattsdrömmar vara benägna att slå in? Jag håller tummarna!

Det är dag 3 nu och jag kan inte längre tänka på annat. Hjälp.. och mitt enda möjliga symptom är att jag är lite butter. sista återföringen jag gjorde var jag övertygad om att den hade satt sig, det spände och drog i livmodern och jag drömde väldigt verkliga drömmar varje natt, precis som när jag plussade. Men det var inget.

Man kan ju verkligen hoppas att så är fallet 🤗 
    Nej det ör så svårt att tänka på annat .. tiden går så långsamt 😅 Det oror mig lite också att jag inte har några symtom ..   sist gång hade jag molande värk sen insättningen ,spända och ömma bröst. Nu hade jag endast lite molande dag 1 och 2 🤔
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-21 22:30:42 följande:
    Det är lite som shödingers katt detta. Tänkte du tjuvtesta snart?
    Haha ! 
    Är lite sugen på att testa på RD 6 , det var den dagen jag plussade på sist. Men jag både vill och inte så får se  hur de blir 😅 Hur  tänker du göra ?🤗
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-22 08:30:58 följande:

Hade du några symptom sist du plussade?
    Jag ska nig inte. Tycker nog ovissheten i ruvandet är bättre än det definitiva icke när man väntar på nästa gång. Jag märker att jag inte är särskilt optimistisk, haha. Får jobba på det. 

Jag hade molandevärk sen insättningen och sjukt ömma bröst . Ömma bröst brukar jag få innan mens , men då var dom riktigt ömma och spända . 
    Så olika det kan vara ! Jag står inte ut med att inte veta 😅 ! Jag vill veta direkt om det gått åt helvete eller om de finns en chans 🤭 
    Jag tjuvtestade faktiskt redan idag .. RD 5. Svagt positivt . Men vågar inte tro något ännu. Tog ovitrell för 12 dagar sen.  Har hört att man kan få falska positivt i mer än 10 dagar , som de står om den ?🤔
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-22 09:11:26 följande:

Nä men jassan! Vad spännande! Får jag säga grattis ändå eller ska jag vänta? Vilket test använde du?
    Du har alltså inte dom symptomen nu?  Vad knäppt det är! Jag får aldrig ont i brösten, fick det bara under behandlingen inför mitt andra äggplock. 

Vågar inte hoppas på något ännu 🤭😅 
    Köpte hem Tento Be Sure Graviditetstest. Har aldrig använt mig av dom innan 🤔 . Har haft något slags molande bara dom första ruvardagarna , men annars nej ingenting . Kroppen är bra lustig 🤣
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-22 10:08:26 följande:

Ah bra att det inte var clear blue early! Den fick jag falskt positivt med en gång. Inte ok. Har läst att ovitrell håller i sig i 11 dagar. Men det kan ju vara en tolkning av mer än 10.. Nu blev det svårare att hålla sig men jag har lovat min parner så det är bara att bita ihop! Jag får leva på ditt tjuvande. Keep me posted!

Ojdå! Nej jag litar inte riktigt på CB tester .. förutom det digitala. 
    Jag har faktiskt inte sagt något till min partner än🤭 vill inte ge han falska förhoppningar om det är ovitrellen som fortfarande visas ... tänker att jag tar ett nytt i veckan och ser hur det ser ut 🤭🤗
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-22 15:28:14 följande:

Igår slutade jag med progesteronet, orkar inte ta hormoner när det är så uppenbart att det inte tagit sig den här gången. Har gått på både cyklogest och duphaston,  känner mig som en tickande bomb. Igår kväll höll jag på att explodera när mannen åt chips. Han var så högljudd så jag blev tvungen att fråga om han gjorde det bara för att provocera mig. Stackarn. Men han är en trooper Hjärta 
    Hoppas jag får mens snart så vi kan göra en ny återföring innan semestern Glad

Hur mår ni nu?

Grattis till det svaga positiva Jassan, det är ju iallafall inget dåligt.ä tecken. Jag har plussat på RD5 på både både färsk och frysförsök Skrattande

Förstår att du inte vill fortsätta med det , speciellt om du har biverkningar av det . Tar också cyglogest men känner inte av de alls . Inte ens på humöret 😅  hahaha stackarn , men han Förstår nog att det är hormonerna som pratar 🤣  vi hoppas på att ni snart är igång igen ! 
    Tack !  Det känns hoppfullt men som sagt .. Lite svårt att tro på det än . Ska ta ett nytt i veckan och hoppas på att det är starkare 🤗
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-23 13:34:28 följande:

Välkommen Tufftår! 
    Jag beklagar det du vart med om:( välkommen att prata av dig om du vill.
    Jag är på ruvardag 5 och känner ingenting, förutom kasst humör och att jag är lite svullen. Men det kan vara efter allt gott på midsommar lika gärna. När har du testdatum?

Jassan: Har du fått några symptom än? 

Är också lite svullen men nej annars inga symtom 😣 
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-24 08:24:00 följande:
    När ska du testa igen? Fick en yrselatack igår på jobbet men det kan ju vara vad som helst. Inte för att jag brukar få det men ändå.
    Tror jag kommer testa imorgon igen . Så får vi se om de var ovitrellen som spökade eller om det faktiskt är ett pluss 🤭 Tänker du hålla dig till TD dagen ? 🤗
    Usch då vad obehagligt . Ne man vet ju aldrig 🤗
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-24 09:21:05 följande:

Har svårt att tro att ovitrellen skulle spöka så länge! Spännande! Jag ska hålla mig. Går hellre i ovisshet en vecka extra tror jag. Oavsett utfall. Men känner noll alltså.  pyttegrejer men inget värt att tolka in tror jag. Är nog mest proggisarna och/eller annat man stoppar i sig. 

Man kan alltid hoppas på att det tagit sig 🤗 Tycker att du är fantastisk som kan hålla dig 😅  Man går ju runt och känner efter mer så det kan vara svårt att veta vad som  är vad 🤭
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-25 10:11:43 följande:

Grattis! Åh herregud va kul! Vilket fint och starkt streckHjärta
    Har du berättat för partnern nu?

Tack så mycket 🥰!  
    Ja vi tog testet tillsammans i morse 🤗🤗
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-25 11:01:39 följande:
    Åh vad roligt! Har du fortfarande inga symptom? 
    Nej inte direkt ...   kännde av lite molande igår ikväll och att det typ drar/spänner lite i magen . Men absolut inte så mycket som jag kände sist jag plussade 🤔 
    Har du fått några symtom ?
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-25 12:38:35 följande:

Nej, ingenting som inte skulle kunna vara helt vanliga saker..

Det är ju fortfarande väldigt tidigt så det är inte så konstigt att man inte har symtom 🤷?♀️ men man vill ju gärna känna något ! 🤣
  • Jassan123
    ttcjuliaa skrev 2025-06-27 07:47:38 följande:

Grattis Jassan!! Gud så härligt Hjärta Har det sjunkit in än? 

När ska ni andra testa? 

Tack snälla 💖 jo men det har det !
    Dock så känner jag att jag inte vågar glädjas eller tänka på det för mycket denna gången vilket känns lite tråkigt, det känns som om jag borde vara gladare . Men oron känns större denna gången . "Vågar" inte bli för glad om de skiter sig igen .Är såklart glad och tacksam att det fungerade ! Våra kroppar är fantastiska ! 🥰
  • Jassan123
    Anonym (Tufftår) skrev 2025-06-25 21:47:59 följande:

testdag 29/6 så söndag. Kanske testar tidigare men inte säkert. Min sambo vill kanske vänta till testdag o kommer inte tjuvtesta utan honom.

Är det din första gång du ruvar? Hur gick äggplocket? Fick du ut många ägg?

Hur har det gått för dig ?har du testat  ? 🤗🤗
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-06-27 08:55:05 följande:
    Jag ska testa på testdagen tänkte jag! På tisdag. Ännu inga symptom.. tror jag. Igår var BIM, men det säger ju inget det heller, pga proggisar har den historiskt skjutits framåt ett par tre dagar.

Har du hört något om planeringen framåt för dig ttcjuliaa?
    Har du testat ?🤗
  • Jassan123
    Anonym (Väntare) skrev 2025-07-01 16:47:57 följande:

Det gick tyvärr inte vägen. Jag checkar ut!
    Tack för stödet och peppen, har vart kul att följas åt.
    Lycka till med allt!

Tråkigt att höra !  
    Önskar dig all lycka , ta hand om dig 💖
Svar på tråden Ruvardagar