• Anonym (All i need is lowe)

Dags att tala klarspråk i detta ämne

När två människor, båda i relationer på var sitt håll, väljer att vara otrogna med varandra så är det inte meningen att det ska komma fram. De har ingen vilja att göra detta till någon offentlig relation utan trivs med att under korta stunder leva i sin egen bubbla och hänge sig åt varandra.

Det är inte så att någon av dem har någon vilja att bryta upp från sina relationer. De vill ha både och

Mycket av vad som skrivs här är nog taget ur någons fantasier

Verkligheten är väldigt mycket enklare än vad dessa fantasier tycks tro. 
    Vissa människor behöver helt enkelt få leva stundtals i otrohets-bubblan  och blir därmed lättare att leva med.

Det är vanligare än vad man tror och det skadar ingen så länge det förblir okänt.

• Svar på tråden Dags att tala klarspråk i detta ämne
    Anonym (M) skrev 2025-06-17 14:38:49 följande:
    Var skrev jag att det gäller dig?

Nej, otrohet är när man ligger med någon annan, oavsett om det kommer fram eller inte. 
    Hoppas du ursäktar men på min mobils så "de" ut som "du". När jag nu sitter vid datorn ser jag att du faktiskt skrev de. Så än igen Jag ber om ursäkt.

Otrohet och otrohets-relationer är inte samma sak. De har väldigt lite gemensamt.  Jag kan rent generellt säga att enstaka otrohet har mera av bristande självkontroll att göra. Ofta i samband med alkohol eller andra droger och är sällan eller aldrig planerade.

Otrohets-relationer är däremot noga planerat. För att det ska fungera måste man redan innan lita på varandra och vara öppna med varandra om att det inte är tal om någon förälskelse utan att det är en fysisk relation man tillsammans får ut någonting av. På grund av relationens speciella natur, där båda är lika beroende av att den andre "håller tyst" uppstår det ett grundmurat förtroende dem emellan.

I Otrohets-relationer har man möjligheter att visa upp sidor av sig själv man känner man inte kan visa hemma. Det kan handla om osäkerheter, rädslor , stress eller andra yrkesmässiga svårigheter.

Tack vare att personerna på det här sättet kan leva ut sitt, hela jag, fungerar de väldigt väl i sina familjer. 

De ser noga till att förhållandet inte avslöjas , inga mobilsamtal sms eller kontakt via FB eller liknande.  All kommunikation sker muntligen. 

Som du ser skiljer det sig en hel del mot det där fylle ligget under firmafesten.

• Anonym (M)
    Anonym (All i need is lowe) skrev 2025-06-17 15:38:04 följande:
    Hoppas du ursäktar men på min mobils så "de" ut som "du". När jag nu sitter vid datorn ser jag att du faktiskt skrev de. Så än igen Jag ber om ursäkt.

Otrohet och otrohets-relationer är inte samma sak. De har väldigt lite gemensamt.  Jag kan rent generellt säga att enstaka otrohet har mera av bristande självkontroll att göra. Ofta i samband med alkohol eller andra droger och är sällan eller aldrig planerade.

Otrohets-relationer är däremot noga planerat. För att det ska fungera måste man redan innan lita på varandra och vara öppna med varandra om att det inte är tal om någon förälskelse utan att det är en fysisk relation man tillsammans får ut någonting av. På grund av relationens speciella natur, där båda är lika beroende av att den andre "håller tyst" uppstår det ett grundmurat förtroende dem emellan.

I Otrohets-relationer har man möjligheter att visa upp sidor av sig själv man känner man inte kan visa hemma. Det kan handla om osäkerheter, rädslor , stress eller andra yrkesmässiga svårigheter.

Tack vare att personerna på det här sättet kan leva ut sitt, hela jag, fungerar de väldigt väl i sina familjer. 

De ser noga till att förhållandet inte avslöjas , inga mobilsamtal sms eller kontakt via FB eller liknande.  All kommunikation sker muntligen. 

Som du ser skiljer det sig en hel del mot det där fylle ligget under firmafesten.

Det är dina åsikter. Otrohet ör otrohet hur man än lindar in det. De bedrar och ljuger för sin partner lika mkt som de som fylleligger med andra. 

Och nej, det fungerar inte att endast prata med varandra och bestämma tid. Ingen kan kommunicera på det sättet såvida man inte är grannar. Men kul att du försöker. 
  • AlterEgon
    Anonym (Smirre) skrev 2025-06-17 12:44:23 följande:
    Undrar varför du låter ironiskt, sarkastisk, elak rent utav. Kan du inte bara delta i diskussionen, istället för att trycka ner andra?
    TS anser att andras åsikter är mest fantasier. Vill gärna ha källor för det uttalandet.

Sen skriver TS om ämnet som om han verkar ha stor insikt i övriga befolkningens liv.

Vore intressant att få lite fakta om hur han kan skriva om detta med en sån självklarhet i sina inlägg.
  • Anonym (Waldemar)

Det är inte bara fantasi. Det är verklighet. Vi träffas när det passar oss. Reglerna är tydliga. Vi har endast ett kk förhållande. Det är underbart.

• AlterEgon
    Anonym (Waldemar) skrev 2025-06-17 17:26:27 följande:

Det är inte bara fantasi. Det är verklighet. Vi träffas när det passar oss. Reglerna är tydliga. Vi har endast ett kk förhållande. Det är underbart.

TS skriver att andras åsikter mest är fantasi.
    Anonym (M) skrev 2025-06-17 15:59:03 följande:
    Det är dina åsikter. Otrohet ör otrohet hur man än lindar in det. De bedrar och ljuger för sin partner lika mkt som de som fylleligger med andra. 

Och nej, det fungerar inte att endast prata med varandra och bestämma tid. Ingen kan kommunicera på det sättet såvida man inte är grannar. Men kul att du försöker. 
    Du verkar inte riktigt förstå det här. Det handlar inte om att vare sig urskulda eller som du säger linda in. Alla har eget ansvar för vad de gör och inte gör.  Du kanske inte skulle klara av detta men det finns en hel del som kan.

Jag lägger inga etiska synpunkter på dem.  

För egen del skulle jag inte få ut någonting av en otrohets-relation men jag kan förstå de som gör det. Det finns andra mekanismer än de rent sexuella som är i gång i dessa relationer.
  • Trent

Vilken jävla sörja du kokat ihop. Det är ju bara dina egna "teorier" helt utan någon som helst substans. Det går inte att bemöta sånt trams. Det är lätt bland det mest korkade jag läst.

Så himla roligt också att du framför dina åsikter som om de vore något nytt.

AlterEgon skrev 2025-06-17 17:24:50 följande:
    TS anser att andras åsikter är mest fantasier. Vill gärna ha källor för det uttalandet.

Sen skriver TS om ämnet som om han verkar ha stor insikt i övriga befolkningens liv.

Vore intressant att få lite fakta om hur han kan skriva om detta med en sån självklarhet i sina inlägg.
    Nu måste jag nog opponera mig lite. Var skriver jag att andras åsikter är fantasier?

Det måste du nog ha fantiserat ihop. 

Du anser alltså inte att man kan diskutera eller ta upp ämnen man tycker är intressanta  och har viss insikt i , såvida man inte kan backa upp dessa med fakta.?

Jag tycker nog att formatet inte lämpar sig för den typen av diskussioner. Skulle bara bli långa haranger av referenser till publikationer  de flesta här inte har tillgång till. 

Därför föredrar jag att på vanlig svenska försöka få tillstånd ett samtal kring min problemställning.

Jag tar självklart emot allas åsikter men när det kommer åsikter som inte berör ämnet vill jag nog påpeka detta.

Det står var och en fritt att reagera på vad jag skriver men snälla håller till ämnet
  • Anonym (H)
    AlterEgon skrev 2025-06-17 17:24:50 följande:

Håller med
  • Anonym (H)
    Trent skrev 2025-06-17 20:10:48 följande:

Vilken jävla sörja du kokat ihop. Det är ju bara dina egna "teorier" helt utan någon som helst substans. Det går inte att bemöta sånt trams. Det är lätt bland det mest korkade jag läst.

Så himla roligt också att du framför dina åsikter som om de vore något nytt.

Skrattande
Svar på tråden Dags att tala klarspråk i detta ämne