• Anonym (TS)

Dejta en överviktig

Anonym (Con) skrev 2025-07-06 22:04:26 följande:
    Nej, du förstod uppenbarligen inte kärnan av det jag sa eftersom du fortsätter tjafsa. Och uppenbarligen har du problem med feta män som partners, liksom jag, eftersom du skapade denna tråd. Och mina poänger kvarstår.
    Jo jag förstod, det var därför jag svarade med att jag är tveksam det kommer fungera.

Att jag har problem med feta män som seriös partners har jag aldrig sagt emot. Så det är inget du behöver försöka övertyga mig om.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Con) skrev 2025-07-07 12:32:08 följande:
    Nej, du inte förstod vad jag menade då du enbart fokuserade på mina preferenser och inte kärnan som sagt. Sluta tjafsa om den saken nu. Punkt. 

Precis, och då delar du ändå preferenser med mig. Och de flesta kvinnor då få vill vara med feta män som struntar i sin hälsa. 
    Det gjorde jag inte alls enbart. Jag svarade dig på vad du skrev. Och jag tar inte order ifrån dig om hur jag ska svara på inlägg utan jag skriver vad jag vill.

Vadå ändå, jag har aldrig påstått att jag inte delar preferensen att vara emot förhållande med överviktig. Det jag invände emot var att du började prata om magens utseende och att inte ta i med tång, just det handlar om din preferens och inte relevant för mig.
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-07-07 12:25:35 följande:

Jag tycker du ska avsluta er kk-förhållande helt och hållet.
    Om du fortsätter så blir han bara sårad när han inser att han aldrig kan få dig. Du leker bara med honom. 

Du känner inte honom och vet inte vad han skulle bli sårad av, det vet han bäst själv och kan avsluta när upplägget inte passar honom.
  • Anonym (TS)

Blir bara så frustrerad av att vissa inte gör något åt sin övervikt. Och varför låter man det gå sådär långt? 

Och nu svarar kanske con att han får ju sex ändå.  Ja men livet är väl mer än sex, det är ju farligt att vara sådär. och kan inte vara speciellt kul heller att leva med den kroppen

• Anonym (TS)

Fast jag kan se poänger även om jag svarade på hela inlägget och inte bara det att han nog inte kommer ändras

Anonym (Con) skrev 2025-07-07 12:48:07 följande:
    Då kan vi hålla på i en evighet fram och tillbaka för jag ger mig inte på den punkten.

Exakt, du hängde upp dig på enstaka ord istället för att se helheten och kärnan i det jag skrev. Min poäng med inlägget har jag redan förklarat.
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-07-07 12:59:36 följande:
    Nej, jag känner inte honom. Men jag vet av erfarenhet (jag var den som inte slutändan sårade) att man kan bli sårad när man inser att man aldrig kommer att få den man har känslor för och att det aldrig kommer att bli mer än ett kk-förhållande. 

Så det bästa du kan göra är att avsluta det hela. Han tycker om dig, vill vara med dig och kommer aldrig art avsluta. 
    Fast han känner mig ju egentligen inte. Och jag har inte lovat honom något, det vet han om. Och det är ens eget ansvar att välja avslut eller ta risken att eventuellt bli sårad eller besviken. Det är inte mitt jobb att ta beslutet åt honom.
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-07-07 13:01:47 följande:
    Han kanske har prövat att gå ner i vikt med inte fått till det? 

Det finns de som faktiskt inte kan gå ner i vikt, pch lider av sjukdomen obsitas. Vilket är en sjukdom. 
    Ja det vet jag ju inte men varför ger man i så fall upp. Och varför lät man det gå så långt från början

Vägrar tro att vissa inte kan gå ner i vikt. Sätt dem på en öde ö så får du se. Ingen kommer lyckas hålla uppe vikten.
  • Anonym (TS)
    Anonym (E) skrev 2025-07-07 14:46:27 följande:

Jag tycker att du tänker lite konstigt när du gärna ligger med en överviktig man men kan absolut inte dejta honom, är det för vad andra ska tycka?

Oavsett så bör relationen ni har nu avslutas, när ena partern i ett kk förhållande vill mer så kommer det bara sluta med hjärtekross, du behöver inte säga att det är pga vikten, du kan säga att ni inte vill samma saker, det kommer aldrig bli ett förhållande och det behöver du vara övertydlig med

Jag har skrivit varför.

Han är vuxen människa och kan avsluta själv om han tycker det är en dålig ide.
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-07-07 17:41:11 följande:
    Du ger han falska förhoppningar eftersom du vet att du aldrig vill gå vidare. Och då borde du vara den mogne och vuxne av er och avsluta allt. 
    Du vet inte vad han har förhoppningar. Han vet att jag inte lovat något. Och att du påstår att jag vet att jag aldrig vill gå vidare det stämmer inte heller. Så sluta spekulera om du vill tillföra något vettigt till tråden.
  • Anonym (TS)
    EpicF skrev 2025-07-07 17:42:06 följande:
    Nu är det faktiskt fakta att det finns folk som inte klarar att gå ner i vikt på egenhand. 
    De klarar ju av att aktivt skaffa hem för mycket mat.
Svar på tråden Dejta en överviktig