• EpicF

Höra åsikter ang min mans åsikter

Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-03 22:42:24 följande:

Jag arbetar och försörjer också sedan barnet var 1 månad gammalt, han har vid flertalet gånger varit ute och druckit och roat sig. 

detta handlar om att han är svartsjuk? inget som har med barnet att göra. 

Och honom har du valt att skaffa barn med?!

Självklart ska du få gå på spa med din kompis, även om det är en "dagfest-spa". Och sedan lämnar du din svarsjuke man. 
  • EpicF
    Anonym (101) skrev 2025-07-03 23:09:25 följande:
    Jag förstår. Ja, då är det väl på tiden att du gör det samma. 

Läste din TS lite mer nogrannt. 

Planerar du att gå till Spa-et  med en man eller en kvinna? Blev osäker iom att du skrev "vän"?
    Tycker det spelar ganska stor roll i sammanhanget.
    "Vän" brukar väl indikera på kvinna oftast? 
  • EpicF
    Anonym (Låt han lämna dig) skrev 2025-07-03 22:53:27 följande:

Tycker abs inte du ska gå! 
    varför ska du gå? Stanna och ta hand om ditt barn eller om du måste gå, gå en annan tillfä när det inte är massa män där. Du är faktiskt respektlös mot din man. Det min åsikt. 

Och ts man är inte respektlös när jan går ut och roar sig där det är andra kvinnor? 

Vad är skillnaden? 

Som kvinna har man lov att umgås med vem man vill, man har lov att vara på ställen med både män och kvinnor. En man som blir svartsjuk av att kvinnan är på ställen med andra män och kvinnor är inget att ha. 
  • EpicF
    Tow2Mater skrev 2025-07-04 00:47:45 följande:
    För "väninna" skulle betyda trans, dvs före detta man men nu kvinna, då. Vad skulle vi använda för att indikera en manlig vän?
    Kompis. 

Varför skulle "vännna" betyda trans? 
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 06:08:24 följande:
    Kan det vara så att han faktiskt vet vad det är för typ av tillställning? Jag har nämligen varit på samma hotell i Västerås och på deras summer club och det är väldigt mycket fulla, unga människor. Det är inte sitta på en solstol med en väninna och dricka ett fint glas vin, utan var ganska röjigt när jag var där. Det ska naturligtvis egentligen inte spela någon roll, men jag kan till viss del ändå förstå honom om han vet vad det är för typ av häng. Jag hade nog, av respekt och av erfarenhet, bokat en annan dag Eller försökt ta med min partner. Det är kul, det är det, men riktar sig mer till singel- folkmassan. 
    Det är väl "väldigt mycket fulla, unga människor" och "ganska röjigt" ute på krogen också.... 
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 08:37:51 följande:

Fast jag jämförde inte mellan ts och hennes man, utan mellan att vara på krogen och den typen av människor som samlas på Summer club. 

Det ni gör hjälper inte TS det minsta om jag ska vara ärlig. Att sitta och gnälla och peta och klaga på jämlikhet och rättvisa är till 0 hjälp för någon som är i relation med en svartsjuk partner. Ts har valt sin partner och det som kommer med. Att skapa oreda i relationen för en club fest för typ 23-25 åringar är inget som kommer hjälpa TS i längden. Bättre att uppmuntra till att lämna relationen än till att hålla på att skapa problem i en redan instabil relation. Ni har inte mycket bakom flötet och sitter säkert bakom era skärmar. Jag säger inte att TS partner är våldsam, men man får liksom lite det man väljer. Att medvetet skapa något som kan resultera i problem för att man SKA MINSANN LEVA RÄTTVIST kommer inte bidra till en bättre relation i hemmet där det finns ett litet barn. 

Så du har varit den dagfest-spa som ts ska/är på idag? Exakt den? Du vet ju hur det kommer vara på exakt den tillställningen.  
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 13:08:24 följande:
    Jag skrev inte att jag visste hur det är den här gången, bara den gången jag var där. Du är en sjukt jobbig person. Är du sådär i verkliga livet också eller bara på nätet? 
    Du bör inte sitta på nätet och om hur det går till på sk dagfester på olika spa/hotell, eftersom du helt enkelt inte vet. 

Sedan är lite märkligt att du tycker att ts är respektlös mot sin man, men han är inte respektlös mot henne när han går ut på krogen och roar sig. 

Det är stor skillnad på krogen och ett spa. Även om spaet har en sk dagfest den aktuella dagen. 

Att du tycker jag är "en sjukt jobbig person" bryr jag mig inte om ett skit. Det är din åsikt. 
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 13:31:50 följande:
    Det jag skrev till TS var också MIN åsikt men ändå la du näsan i blöt, upprepade gånger. Du kan skita i det likaväl som du skiter i att du uppfattas som en plåga 
    En något märklig åsikt, som gör skillnad på könen. 
  • EpicF
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 15:06:10 följande:

Han har gått på KBT, hos psykolog samt parterapi dock endast 3 gånger. Det hjälper? i 3 veckor sen blir Det värre? han begränsar mina klädval också, jag får ej ha tights på mig eller tight klänning, allt som visar former? der Är mkt han begränsar mig med..

Återigen, varför i helvete skaffade du barn med honom? 

Efter helgen så loggar du in på skatteverket och ordnar med skilsmässa med en gång. För ditt och ditt barns bästa. 

Du måste själv förstå att det inte är en person du ska vara tillsammans med. Har du någon kompis/vän eller familj du kan bo hos tills du ordnar eget boende? 
    Har ni bostadsrätt/villa eller hyresrätt?
  • EpicF
    Anonym (Hm) skrev 2025-07-04 15:48:51 följande:

Det var precis det här jag försökte säga, men fick bara massa skit för Vissa är för sega för att fatta. Att han begränsar TS spabesök är liksom bara udden och det finns alltid alltid alltid mer. Återigen säger jag inte att han är våldsam, för det vet jag inte. Men har man en kontrollerande och svartsjuk partner ska man vara försiktig med att skapa oreda och återigen. Ni skulle ha uppmuntrat till skilsmässa istället för att uppmuntra Ts till att åka. Inte för att HON GÖR FEL, utan för vad det kan, om det vill sig illa, innebära. Om inte nu så kan hon få höra i många år att hon säkert var otrogen på den här spadagen och massa annan skit som istället blir till psykisk misshandel. Jag vet hur processen ser ut, jag vet vilka steg som tas. Jag vet hur det börjar och jag vet definitivt hur det slutar. 

Ts ska få göra precis som HON vill. Förhoppningsvis så har ts varit på spa med sin vän, haft en trevlig förmiddag och fått vila upp sig. 
  • EpicF
    Krocko skrev 2025-07-04 16:31:39 följande:
    Nu var det väl 16 juli som det gick av stapeln, men jag hoppas absolut a TS står på sig och åker Skål
    Fick för mig att det var idag 😅🙈

Men oavsett, hon bör ansöka om skilsmässa med en gång. 
  • EpicF
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 20:38:00 följande:
    Jag hade svårt att bli gravid, trots 3 års försök etc, så fungerade ej mina ägg de sa att det var omöjligt förnmig att bli med barn naturligt, mitt barn kom naturligt. Knappast att ja då vill göra abort. Bebisen är allt jag önskat i livet? 
    Det är väl ingen som påstod att du skulle ha gjort abort. Det enda många är frågande till är valet av pappa. 

Skilj dig med en gång. Både för din egen skull och för ditt barns skull.
  • EpicF
    Anonym (Hsjdkdk) skrev 2025-07-04 21:44:59 följande:

Nej jag förstår det. Jag berättade bara hur det kommer sig att jag har barn med honom idag trots röda flaggor innan. Jag förväntade inte mig att ja kunde bli gravid helt ärligt. 

Det som är märkligt är att inte lämna innan det blev barn, eftersom han uppvisade röda flagg redan då. 
Svar på tråden Höra åsikter ang min mans åsikter