beli skrev 2025-09-16 09:20:37 följande:
Bra att ni gått till en terapeut och framför allt att du ska fortsätta träffa henne på egen hand! Du behöver stärka dig själv så att du kan leva det liv DU vill leva.
Handlar det om mycket pengar han är skyldig dig? Om det är några tusen och du klarar dig utan dem så kanske du ska släppa dem? Ta upp det med din terapeut.
Du tycker inte det är konstigt att du blir besviken på honom. Men ärligt talat tycker jag är det konstigt. Det betyder ju att du inte tänker på alla de gånger han gjort dig besviken, utan fortsätter hoppas på nåt som inte kommer. Du behöver sänka dina förväntningar till noll och komma bort från det här destruktiva förhållandet.
Det är under 10 000 iaf, men jag vill ju ha tillbaka de.. vill inte GE bort pengar som är mina. Känner att jag redan gett så himla mycket redan... de bor och lever gratis hos mig och äter av min mat.. 😏
Ja, det är helt sjukt att jag FORTFARANDE har förhoppningar att saker ska ändras fast det inte gjort det på snart två år.. Vi har bråkat tidigare i veckan, men känts bättre nu efter några dagar - samtidigt som jag går lite på nålar.
Så ikväll försökte jag mig närma mig honom sexuellt, eftersom det var några veckor sedan.. det gick inge vidare. 😔 Och så blev det diskussion efteråt, inget tjafs eller bråk, men saker togs upp som sårade mig. T.ex att han har fått tvinga sig själv många gånger till att ha sex med mig fast han inte vill. Samtidigt som han alltid säger annars att han inte skulle göra något han inte vill. Hur nu det går ihop.
Han sa att han är trött på att det alltid blir diskussion om sex när man ska sova. Då sa jag att det är ju för att HAN inte vill ha sex på morgonen, förmiddagen, mitt på dagen eller eftermiddagen.. utan det är ju senare på kvällen vi till 90% har haft det. Och om jag då gör närmanden, får ett nej och därmed blir sårad, ja då blir det ju diskussion. Känns ganska självklart. Sa också att eftersom HAN bestämde tidigare att ha sex på onsdagar men det inte har hänt på några veckor så ville jag ju göra ett försök såklart och se om jag lyckades..
Är så himla ledsen över att han inte gör minsta lilla för att HJÄLPA MIG att kunna lita på honom. Känns som att han inte bryr sig. Det är alltid någon bortförklaring som gör det sämre för oss som par, men allt annat måste lösas och gå före.
När jag skriver här, pratar med terapeuten, eller bara är irriterad och tänker en massa är allt så himla självklart - jag skulle ha det bättre utan honom. Men sen när man landar i allt, har en bra eller vad som helst så blir det svårare igen.
Jag har iaf stått på mig gällande en grej... Han håller på att tömma och flytta från sin lägenhet till en mindre. Han kan inte planera öht och har mycket kvar att göra. Han har först sagt att han flyttat många gånger och klarar det helt själv, sedan ändrar han sig och frågar om jag kan komma dit och göra honom sällskap, och sedan kan han ändra sig tillbaka till att han fixar det själv. Detta är något han tagit upp när vi tjafsat: att jag inte vill hjälpa honom.
Jag har sagt att det är svårt att veta när han ändrar sig hela tiden.... 🤨
Iaf... jag har sagt att JAG själv har massor av egna saker jag behöver göra. Troligtvis ska jag opereras i höst och kommer vara helt beroende av andra ett tag därefter, därför vill jag få mina egna saker avklarade innan dess. Har då sagt att varför är hans saker viktigare än mina?! Ja, trädgården finns kvar och ja, han ska flytta... MEN han har vetat om länge att han kommer behöva flytta, han har haft flera månader på sig att kunna rensa och gå igenom saker. JAG kan inte klippa ner saker i trädgården inför vintern innan de knappt vuxit upp under den kalla sommaren.. 😅
Så där ger jag mig själv en liten klapp på axeln iaf, att jag inte gett med mig.