• Anonym (Anonym)

Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?

Tja, 

Jag var tillsammans med en smart tjej som tog sitt phD inom kemisk engineering vid 26 på KTH. Hon skulle få jobb på CERN.

Hon var rolig och charmig men framför allt mycket kärleksfull. men jag tyckte att hon inte var så snygg som jag hade velat att en tjej skulle vara. Hon var en 6a utseendemässigt. 

Är jag en fubbick som dumpade henne pga utseendet? 

Skulle du varit tillsammans med en 6a?

• Svar på tråden Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?
  • Anonym (Anonym)
    Fjäril kär skrev 2025-07-08 23:23:26 följande:

Är det så att du ångrar dig och börjar förstå att du gjorde ett misstag?

Om du var säker på att du gjorde rätt så hade du aldrig ställt frågan utan vandrat vidare som ingenting... 

Det stämmer. 
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Bubblan) skrev 2025-07-08 22:32:36 följande:

Jag blir oftast tillsammans med 6:or och 7:or för att jag finner dom mycket mer attraktiv än rena snyggingar.. helt enkelt för att det krävs mer än yta att få mig attraherad och kär på riktigt. 
    Den man älskar är alltid vacker..  

Jag tycker att en tjej ska vara åtminstone en 8a som man är tillsammans med.
  • Anonym (Abc)

Med tanke på detaljerna så får man väl gissa att någon i CERN-tjejens närhet vill såra henne och låtsas vara pojkvännen som nyss gjorde slut.

• Aniiee
    Anonym (Anna) skrev 2025-07-08 22:54:16 följande:

Bra att du dumpade henne, hon har det bättre utan dig.

Jag skrev samma sak. Mitt inlägg blev bortplockat.
    Omae no mono wa watashi no mono, watashi no mono mo watashi no mono
  • Xenia
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-08 21:36:02 följande:

Tja, 

Jag var tillsammans med en smart tjej som tog sitt phD inom kemisk engineering vid 26 på KTH. Hon skulle få jobb på CERN.

Hon var rolig och charmig men framför allt mycket kärleksfull. men jag tyckte att hon inte var så snygg som jag hade velat att en tjej skulle vara. Hon var en 6a utseendemässigt. 

Ja. Du kan förstås inte hjälpa om du inte är attraherad,  men varför blev du alls ihop med henne då?

Nu missade du chansen att få riktigt intelligenta barn. Cool
  • Xenia
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-08 23:52:37 följande:
    Du dumpar en intelligenta, charmig, rolig och kärleksfull tjej för att hon bara var en 6a, eftersom du tycker att du förtjänar en 8a. Var placerar du dig själv på skalan en 10a?

Lycka till att hitta denna 8a skitsamma om hon är enfaldig, tråkig o känslokall.

Eller så är detta en trolltråd.
  • Anonym (Ja)

Bra att dj gjorde slut med henne, en 6a för dig kanske är en 10 för en annan. Allt handlar ju om vad man fastnar för utseendemässigt 

• Anonym (Nick)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-08 21:36:02 följande:

Tja, 

Du gjorde rätt om du har hyffsat lätt att få kvinnor! Gjorde liknande sak med en tjej när jag var ung. Hon hade verkligen allt men såg ut som  en fröken i ansiktet. Gick bara inte. Har aldrig ångrat det beslutet. Däremot tyckte jag synd om henne.
  • Anonym (sköldmö)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-07-08 23:52:37 följande:

Vad är en 8:a? Supersnygg? Eller bara ganska snygg?

Vad är en 6:a? Medelmåttig? 

Utseendet är inte oviktigt, men de flesta killar skulle aldrig dumpa en tjej som ser helt ok ut, om hon var perfekt (eller näst intill perfekt) i övrigt. Smart, rolig, omtänksam osv.

Är det därför du ångrar dig?

Men gjort är gjort och var du inte attraherad så var du inte. Förhoppningsvis hittar hon någon som uppskattar alla hennes positiva egenskaper och även hennes utseende.

Rent krasst beror det också på hur attraktiv killen själv är och vad han har för valmöjligheter i övrigt. Som partnermarknaden ser ut skulle många vanliga, genomsnittliga män inte bara ?nöja? sig med en tjej som ditt ex, utan hon skulle vara drömtjejen.

Om det du skriver inte är hittepå utan sant, tolkar jag det som att du är eftertraktad, har lätt att få snygga tjejer. Då kanske du och ditt ex ändå inte var rätt för varandra.

Släpp det och gå vidare. Det har förhoppningsvis hon gjort.

• fornminne

Det som inte går ihop i din förmodade fejktråd TS, är varför du blev tillsammans med henne om du inte tyckte att hon var tillräckligt attraktiv. 

Man kan tycka att någon är underbar utan att känna fysisk / sexuell attraktion. Men om ni var ihop ett tag, måste du ha varit attraherad även fysiskt. Alltså är hon egentligen tillräckligt snygg, men du vill ha någon ännu snyggare och prioriterar det. Ditt val, din förlust.

Som skrevs ovan, utseendet är inte oviktigt, men inte avgörande i en relation. Däremot är attraktion viktigt. Men som sagt, uppenbarligen var du tillräckligt attraherad av henne för att ha ett förhållande med henne. Om nu tråden är äkta, vilket jag betvivlar. 

Svar på tråden Jag dumpade toppen tjej, är jag en fubbick?